Chci abys věděl

Chci abys věděl

Anotace: ...možná, že všechno, co se má od nás ten druhý dozvědět, se vejde do jednoho slova.

 

 
abys věděl tvé jméno se mi přesýpá
v zubech jak písek abys věděl
tvou podobu cedím skrz síto sítnice
abych vůbec mohla zřít  pochcípá
každý kalý zárodek ve mně  bledě
se derou abys věděl mé rty třeštíce
 
po doteku abys věděl po rýze  jen
ty umíš hladit lovícího dikobraza
proti bodlinám chci abys věděl
zhořknuls mi v hrdle otráven
skrytým nářkem abys věděl uzly svázá
na dusím svůj smog na algeně

to všechno abys věděl ti říct

po dni bez příkras

s tíhou zanícených anamnéz

žádný štráchy

jen jeden vzkaz

zachyť

 

SOS

 

 

Autor Pamína, 27.05.2014
Přečteno 829x
Tipy 18
Poslední tipující: Frr, Radhuza, Akrij8, Bakchus, jitoush, Amonasr, zelená víla, Jort, Aiury, ...
ikonkaKomentáře (22)
ikonkaKomentujících (7)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

SOS****:-D ST*

22.06.2017 19:35:23 | Frr

Už jsem úplně pozapomněla.... děkuju, milý Frr.

22.06.2017 20:07:31 | Pamína

panečku, vykřičník se vším všudy ;)

14.11.2014 19:50:14 | Radhuza

...vida, někdy je člověk překvapený, co to vlastně napsal. Děkuji za Tvůj výlet do archivu!
Vykřičníky jsou někdy potřeba - když člověka dotyčný pořád neslyší...

14.11.2014 20:53:15 | Pamína

No vida - jinak, než jindy, a neméně silně a zajímavě, včetně té grafiky... :-)

27.05.2014 11:17:41 | Amonasr

Tak trochu jsem od Tebe čekala malinko nabroušené ostří kritiky, milý Amonasře, něco o slepých uličkách a zjišťování, kudy cesta nevede...ale nakonec jsem ráda, že jsem u Tebe tak hezky prošla, protože vím, že Ty bys mi pravdu nesmlčel :-) Děkuji.

27.05.2014 11:23:40 | Pamína

:-D Vnímám to jako jemnou výzvu pro příště, milá Pamíno, neb Tvé bystré pozornosti jistě neuniklo, že já se tu mezi ostré kritiky sotva můžu počítat... ;-)) Ale když se mi něco líbí, tak to nebudu hanět ani přes podobné výzvy... :-D Mám rád, když kdokoliv z autorů občas vyběhne ze svého obvyklého stylu a zkusí to trošku jinak... Někdy je fajn malinko či víc vybočit a udržet si tím i nadhled nad sebou samým a nad stereotypy, kterým by mohl jinak nepozorovaně propadnout... ;-) Tak jen občas směle experimentuj, k potěše jistě nejen mé, ale i ostatních... :-)

27.05.2014 12:34:49 | Amonasr

Tvoje břitká kritika zatím nenalezla prostor na Literu, jak se zdá - alespoň já jsem ji zatím nikde nezaznamenala, možná tato disciplína opravdu nepatří do Tvého spektra. To moje pobídnutí bylo skutečně jen vlahé, jak jsi správně vycítil - napadlo mě totiž, že bys uměl říct k věci o mnoho víc, než píšeš,a že to nepíšeš, to respektuji naplno, musíš mít prostor především pro svou tvorbu, to na prvním místě. A abych Tě citovala - k potěše nejen mé ale i ostatních :-)

27.05.2014 16:55:31 | Pamína

Na téma břitké kritiky by se toho dalo napsat... :-D Třeba - když dva dělají totéž, není to vždy totéž... Pokud je někdo začátečník, měl by podle mne nejdřív zvládnout řemeslo a pak teprve experimentovat. Předpokládám, že i Pollock, než začal chrstat barvu na plátno z kýblu (či jak pracoval), uměl nejdřív namalovat jablko nebo nějakou figuru realisticky. A pak se někam posunul a chtěl své představy vyjádřit jinak, věděl, co dělá, a není jeho vina, že já to nechápu. Kdybych ale chrstal úplně stejně barvu na plátno já, který nenakreslím jedním tahem ani ono čtverhranné prasátko, asi by to nemělo s uměním nic společného. Ty řemeslo umíš skvěle, tos tu už jasně ukázala, proč by sis nemohla zaexperimentovat a jakýsi letmotiv, zvýrazňující charakter sdělení, zopakovat na každém druhém řádku... Připadá mi to jako zajímavý nápad a dává mi to i prostor k přemýšlení - nikoliv důvod k odsudku...

A nebo jiný pohled: Liter je podle mě klub, laboratoř, oáza, klinika duševního odpočinku, a já nevím co ještě, jenom ne Akademie poetických umění. Tady nemá právo nikdo známkovat, zejména proto, že nikdo tu není samozvaný profesor. Můžeme si vzájemně sdělovat, co nám konvenuje a co ne, ale není tu žádný soudce. A nové umění se nikdy nerodí v Akademiích, ale právě v takovýchto volných uskupeních, kde se zkouší a experimentuje, aniž by se někdo něčím nechal příliš svazovat...

A máš to :-D Než co to přečteš, už jsi mohla mít několik nových veršů... ;-)) :-P

P.S. I tohle je experiment - doufám, že to nebude nikdo brát doslova, ani Ty ne... :-D

27.05.2014 20:37:38 | Amonasr

Souhlasím s náplní Literu, takhle by to mělo fungovat. A jinak - co se týče Pollocka - víš, že by mě docela zajímalo, jestli vůbec někdy namaloval byť jen to jablko? .... šla jsem se mrknout, kdepak, nenamaloval - teda asi, jedna věc mi tam připomíná začmáraného býka, pak je tam jedna umělecky pocintaná fotka a dále jeho standartní věci.
Tvoje slova si beru k srdci :-) děkuju moc za zamyšlení, Amonasře.

27.05.2014 20:47:20 | Pamína

No mně by to taky zajímalo, tak se pak prosím poděl... :-D Sice jsem o něm kdysi viděl životopisný film, ale protože všechno vzápětí zapomenu, tak si z něj až na krásné americké koráby silnic - kabriolety, ve kterých jezdil, už nic nevybavuju... ;-))

27.05.2014 20:50:34 | Amonasr

Stihla jsem to ještě v přechozím komentáři editovat :-)

27.05.2014 20:52:00 | Pamína

No jo, ale to už možná byl slavný... Sakra, nechtěj mi namluvit, že neuměl vůbec kreslit ani malovat a pak si koupil stříkací pistoli, plátna a začal je prodávat za miliony dolarů... Určitě musel chodit předtím aspoň do Lidušky... :-D

Ale tohle je dobrý - můžeš si lehce myší namalovat sama Pollocka, dokonce barevně - júúúú, ještě to vytisknout, podepsat a běžím do Christies... :-)))

http://www.jacksonpollock.org/

27.05.2014 21:21:01 | Amonasr

tak to je tedy pocit... taky si vzpomínám, jak mi někdy skřípají zuby :-)ale což, nakonec si den nekazím... naučila jsem si ten záchranej kruh nosit v sobě a pak se jednoduše jen přitulím :-)

27.05.2014 10:36:37 | zelená víla

Dobrý nápad, dobrá rada - jako chladivý obvaz na zjitřenou duši. Od koho jiného přijmout tuto následnou péči než od Tebe, Vílo? :-)

27.05.2014 10:44:50 | Pamína

:-) no to já zelená běhám s tím jitrocelem na duši...ale pomáhá to, někdy stačí jen vlídné slovo, pohlazení, vyslechnutí a ten velkej problém najednou už vlastně velkej vůbec není :-))

27.05.2014 10:51:34 | zelená víla

Sdílení je nejlepší terapie, viď. Konečně - na co máme Liter? :-)

27.05.2014 10:53:46 | Pamína

no to je pravda... nejen Liter, vlastně život :-)

27.05.2014 10:56:08 | zelená víla

Krásná, přesně se mi hodí do nálady...

27.05.2014 10:10:55 | iluzionistka

To Ti teda nezávidím :-)

27.05.2014 10:23:19 | Pamína

Opět další Tvůj dokonalý experiment :) Krása! :))

27.05.2014 09:39:46 | Aiury

Děkuji, milá Aiury, opět další vlídné hodnocení:-) O dokonalosti mám trochu jiné přdstavy, ale potěšilas mě.

27.05.2014 10:24:08 | Pamína

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí