Imaginární vesmírná loď

Imaginární vesmírná loď

Anotace: __můj největší příběh života


Stýská se mi po čemsi křehkém. Jak to vlastně tehdy bylo?


Nevzpomínám si, kdy jsem spatřila svoji první hvězdu. Vím přesto s určitostí, v tom momentu vše podstatné se rozhodlo. Vnímání reality. Pocit rozptýlení do prostoru. Splynutí s Universem. Touha porozumět, najít počátek. Hledat. Uvnitř sebe. Co leží za hranicemi lidské mysli? Je tam něco?


Pod oblohou zářivých hvězd dotkla se mě věčnost v přítomnosti. Přála jsem si, aby mimo Zemi, vesmír pro život nebyl pustý a prázdný. Tušila jsem obtížnosti, toužila v dálavách mlhovin a hvězd najít blízkou duši, přítele. Někoho, s kým bych si mohla rozumět, povídat. Kdo bude znát moje myšlenky, vědět jak vypadám, přesto mě bude respektovat, mít rád. Toužila jsem najít přátelství, něžně krásné a veselé, s porozuměním, vzájemnou úctou, s touhou po dobrodružství. Tajemství světa. Srdce. Až na věky. 

 

 

Ano, to je naprosto pravdivé. Přesně tohle jsem cítila. A nejen při pohledu na hvězdnou oblohu, ale i když jsem třeba četla Lovce mamutů. Byla jsem plná touhy po čemsi neposkvrněném a čistém. Uplynulo mnoho let. Nevím, co vnitřního mě nyní nabádá napsat sem těchto pár slov. Snad abych se mohla opět někdy vrátit ke svým myšlenkám a touhám, připomenout si je. Někdy je důležité se v čase zastavit a podívat se sama na sebe. Jak žiju, jaký je můj život ve světle reality a původních, niterných přání. Tak tedy, podávám zprávu o sobě, i když si myslím, že nikoho zajímat nebude /ale viz výše napsané/. Začala jsem se učit, učím se. Nikdy jsem neměla tu správnou odvahu jít za svým snem. Možná tady je největší pochybení v mém životě. Nedostatek sebedůvěry. Ano, opravdu se nyní učím. Vím, je možné namítnout, že již je pozdě, v mém věku. Ale je to v tuto chvíli to nejlepší, co pro sebe mohu udělat. Chci se vydat ke hvězdám, jako když jsem byla malá holka. Neobejdu se však bez cestovního prostředku! No jasně, bude jím matematika spolu s fyzikou, a zřejmě i angličtina, bez ní mně může zůstat spousta informací utajena. Hm, a bylo by dobré posilovat také fyzickou kondici, cesta bude náročná; chci být skvělá kapitánka. Ano, toužím sestrojit svou vlastní vesmírnou loď, a bude sestávat z vědomostí a znalostí, které mně ukážou směr. Pro začátek svoji výpravu nazvu, nu, napadá mě třeba: Alfa Π. Proč zrovna tak? Protože alfa symbolizuje v náboženském i světském pojetí začátek něčeho, a Π (Pí) zastupuje pro mě tajemné až magické číslo. Ale o tom možná až v dalším blogu, kde bych zkusila psát o zajímavostech, které jsem dosud přehlížela či vůbec neznala, ať již z matematiky, či později doufám i z fyziky. Dávám si lhůtu. Za 2 roky chci být připravena k bakalářskému studiu na Matematicko-fyzikální fakultě Karlovy univerzity. To bude můj největší příběh života.  

 

 https://www.mff.cuni.cz/

Autor Helen Zaurak, 02.08.2018
Přečteno 560x
Tipy 20
Poslední tipující: Frr, enigman, Kubíno, Kett, Jort, básněnka, Amonasr, Nikita44, jitoush, Danger
ikonkaKomentáře (16)
ikonkaKomentujících (9)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

TO TI PŘEJU !! HODNĚ ŠTĚSTÍ, BÁRKO SIDERICKÁ :-DDD***

01.11.2018 16:37:51 | Frr

něco tam je...

01.11.2018 16:27:40 | enigman

...je to takový zvláštní hlad...

04.08.2018 18:08:27 | Jort

Ano, Jorte, přesně tak!

Děkuji, že ses zastavil, velice mě těší. Děkuji :-)

04.08.2018 18:33:48 | Helen Zaurak

Milá Helenko, držím palce, aby se Ti dařilo mít ten matematicko fyzikální vesmír pod bakalářskou hvězdou Tvýho života

A stejně si už dávno myslím, že máš v srdci a duši mnoho hvězd...:-)

03.08.2018 19:54:33 | básněnka

Básněnko, děkuji za ten palec - stačí jeden, ať ti nějaký zůstane i na jiné věci :-)
A hvězdy? Ty máme v duši určitě všichni, všichni pocházíme z hvězd, a každému je vlastní nějaká touha.

Jsi laskavá, Ivanko, děkuji Ti, moc děkuji :-)

04.08.2018 18:31:07 | Helen Zaurak

Těším se na Tvůj další, největší příběh, Helenko:-)

03.08.2018 08:42:02 | Nikita44

Milá Nikitko, srdečně a s pokorou děkuji za Tvé pro mě velmi milé zastavení, vážím si toho a mám radost.

Moc děkuji, přeji Ti krásné dny :-)

03.08.2018 12:55:00 | Helen Zaurak

....Helenko,ani nedýchám a smekám před Tebou,to je skvělé a ve světle
toho,co vím,tak nepochybuji,že svůj konkrétní sen naplníš.....Držím Ti palce a věř mi,velmi mě to inspiruje......a rozumím Ti...to o tom stesku...
......vlastně si mi určitým způsobem udělala radost a budu ráda,když o své cestě budeš průběžně podávat zprávy,ne že to nikoho nezajímá,zajímá to jistě nejen mě.....Ji./úsměv/

02.08.2018 22:09:12 | jitoush

Milá Jituško, srdečně děkuji za přijetí a porozumění, jsem velmi ráda, jak můj text vnímáš, a jestli Ti je zároveň jakousi vzpruhou pro něco, o to víc jsem potěšena. Upřímně, spíše si myslím, jestli nejsem příliš troufalá, je toho hodně, co potřebuji zvládnout. Ale myslím si také, že už jsem konečně přišla na to, že pokud nějaký ideál chci prožít, musím si ho stvořit úplně sama. Proto ta snaha učit se... dává mi kromě poznání také pocit svobody, nezávislosti, a jsem nyní docela šťastná. Děkuji :-)

03.08.2018 12:52:55 | Helen Zaurak

...Nejsi troufalá,pokud to jde,ta touha,z Tvého nitra,tak je to to pravé,
nehledě na překážky a protivenství...ta budou,ale vnímám Tvoji houževnatost a vůli a troufám si říci...i schopnosti zvládnout to.....Ji.
/úsměv/.

05.08.2018 20:28:37 | jitoush

Milá Jituško,

usmívám se, jsi nesmírně laskavá, děkuji Ti z celého srdce :-)

Děkuji...

09.08.2018 14:31:55 | Helen Zaurak

Myslím si, že Ti rozumím. Moc si vážím lidí, kteří si jdou za svým. Přeji, aby Ti to nadšení vydrželo. Já se teď znovu zakousla do němčiny. Taky mám své plány. Pořád se na něco těším. Jinak bych nemohla žít...a tak hezký pozdní večer přeji... :)

04.08.2018 21:33:11 | Philogyny1

Ano, milá Phil, každý vážný úmysl vyžaduje úsilí. Mám před sebou text Matematická analýza, je v něm zmínka o Démokritovi z Abdér: "Vzdělání má hořké kořeny, ale sladké ovoce." Vím, že mi rozumíš, máme to očividně podobné :-)

Děkuji Ti za Tvé zastavení, velmi jsi mě potěšila, děkuji :-)

05.08.2018 09:08:22 | Helen Zaurak

Díky, Dane, za přijetí, moc mě těší! A v dálce již tuším vesmírné racky :-))

Děkuji, moc děkuji.

02.08.2018 21:56:16 | Helen Zaurak

na věku nezáleží,ba naopak zážitek to víc umocní,pokud máš sen,jdi si za ním!
Kapitánko dobrý vítr přeji :-)

02.08.2018 21:52:35 | Danger

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí