Rozdílné názory na Ukrajinu

Rozdílné názory na Ukrajinu

Anotace: Komunikace s kamarádkou z jedné nemocnice

@

Ahoj Slávku, dělá to mzdovka v nemocnici..Byla jsem minulý rok 2 měsíce doma po operaci, tak uvidím..Nějak jsem to neřešila. Jsou teď horší věci, ze kterých se mi chce????. Stresuje mě jak budeme žít a za co.. ???????? Jinak doufám, že tátovi je lépe. Až budeš mít cestu stav se pro pečivo nebo pošli Jirku nějak. Hezký den
 
 
 
 
 
 

Poslali jste

 
 
 
 
Bylo by dobrý si jejich výpočty občas ověřit. Jinak ČR je na tom velmi dobře - nepanujou tu pouštní podmínky a možná právě Ukrajinci naše zemědělství a další odvětvětví průmyslu pozvednou. I ve zdravotnictví. Rozhodně se však budeme muset uskromnit a šetřit. Už nebude takovej Blahobyt jak pře víc jak dvěma lety.
 
 
 
 

M

 
 
Máme rozdílné názory, ostatně jako na většinu věcí..Proč bych se měla uskromňovat já, která celej život makám a jejich problém jsem nezavinila. Ty pozvednou akorát bídu, zanesou tuberu a další nemoci. Vem si UK domů za 3000 na osobu, ty blbče!
 
 
 
 
 
 

Poslali jste

 
 
 
 
To bohužel pozvednou. Ale jsou to lidi. To by museli uzavřít všechny hranice a nechat je tam zdechnout.
 
 
 
 

M

 
 
Jejich boj..ve válce holt umíraj lidi. Není to naše válka. Vem si domů ukrajinku s dvěma harantama. Všichni kdo je tady chcete si je vemte domů..Ať vám to tam vybydlej, zanesou choroby a budete je živit. Kecy si nechte na koledu a nastěhujte si je.. Ať pomůžete.. Čau
 
 
 
 
 
 
Dnes v 11:32

Poslali jste

 
 
 
 
Probůh, co se to Miru s tebou stalo? Bylas někdy ve válce a zažívala takovej extrém? Tam umíraj na ulici a ve vybombardovanovaných domech děti, těhotné ženy...staří a nevinní lidé, protože to nějaký psychopati přikázali.Pár Ukrajinců jsem v ZF poznal a nebyli to zmrdi. Alina , která mluví plynule anglicky a vystudovala vysokou školu ekonomickou ve Lvově a nakonec uklízí ve fabrice v Lbc., její manžel - obráběč kovů, který se vypracoval v ZF na mistra a spoustu dalších...i v Ikemu jsou velmi šikovné Ukrajinky v nemocnici. Oni za to nemůžou, že je Rusko bombarduje a zabíjí všechny.
 
 
 
 

M

 
 
Až budeme na mizině a za rok padnou zdravotní pojišťovny a tobě nedají potřebnou péči..Až tady bude černý kašel, tubera, syfl, Hiv a neštovice mezi našimi lidmi. Až naše děti budou muset platit za školu a chleba bude stát stovku a nekoupíš si ani flašku, tak si na mě vzpomeň. Je jich tady 300000. Ženy s dětmi pozvednou náš průmysl? Se prober. Pomoc ano, ale ne na úkor nás..Pro naše nemocné se sbírají víčka..pro ně vše. Jejich mentalita je primitivní ožralý nemakačenka..Pár slušných jedinců to nezachrání. Podívej se co se děje na Kristýně, kemp byl po rekonstrukci..Co se děje v Libereckém bazénu..Jsou rozpínavý a využili války aby šli za lepším na náš úkor..Ti opravdu chudí tam zůstali.. Prober se ty. Moskevská ulice se jmenuje Ukrajinských hrdinů..A z dětí budou zase jen uk..je to jako s cikány..Začni jednat aktivně pomáhej.. nastěhuj si je! Nemá cenu abychom se dál bavili. Beztak, když tě jednou žádám o malou pomoc na chatě, tak se na mě vysereš..A trávit čas jen chlastáním nechci. Těším se na dovolenou, letím v květnu, na koncerty, fesťáky, na chatičku a na hezké věci, pokud to půjde tedy..Makám jak blbá a zasloužím si to.. Měj se dobře. Ahoj
 
 
 
 
 
 

Poslali jste

 
 
 
 
Také přeji pohodovej víkend a slunce v duši.
Autor Krahujec, 18.03.2022
Přečteno 260x
Tipy 5
Poslední tipující: Amonasr, mkinka, Vivien
ikonkaKomentáře (26)
ikonkaKomentujících (8)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

Já přeju víkend, kdy si přestaneme nalhávat, že je vše v pořádku, ať už názory naše, nebo druhých. Ať už přijímání uprchlíků, nebo jejich odmítání. Ať už to, že se vůbec musíme dobročině starat, nebo to, že pomoc odmítáme.

19.03.2022 07:47:35 | Slav Milo

Za mě jsou to dva názory proti sobě, nic víc nic míň. Vůbec bych to neřešila a ani bych to sem na tvým místě nedávala...pokud máš potřebu pomoct, můžeš jim pomoct, jestli máš kde, můžeš u sebe někoho ubytovat. Znám slušný lidi a zlé lidi, a je jedno jestli jsou té nebo oné barvy pleti.

18.03.2022 17:47:41 | paradoxy

...názory máš takový, jako tvý média - tak zní zákon propagandy...ale blbej jseš po svým...

18.03.2022 15:51:31 | Marten

Nu, rozhodně jisté ovlivnění ze strany médií existují. Rozhodně všem, kteří této válce nevěří, doporučiji se ubytovat do Charkova - NA DOVOLENOU. Minimálně s sebou : neprůstřelnou vestu, helmu, základní voj.vybavebí, AK47, RPG 7 a průvodce z elitních vojenských jednotek. Samozřejmě, že média to přetaktovávají a dramatizují- natáčejí a vybírají ty nejúděsnější záběry. Stráty na civilistech nejsou tak hrozný, ale je to pár týdnů. Není to jak za Hitlera. Ovšem nikdo neví, jak dlouho tato válka bude trvat.

18.03.2022 16:13:18 | Krahujec

...můj profesor dějepisu kdysi říkal, že když ještě žijí lidé z té doby, není to ještě historie, ale současnost...bohužel Studenou válku jsme zažili, ještě jí "v mnoha mocných hlavách Východu i Západu" není konec, bohužel...a dobře si pamatujeme, že základním rysem byla politicky "oboustranná provokace"...

18.03.2022 17:54:01 | Marten

K článku: celá tahle ukrutnost je neléčený vřed, který mohl být včas lokalizován na počátku, jenže!
Těsně po bolš.revoluci bylo k mání cca67tis.vyzbrojených Čsl.legionářů. Domů je nechtěli pustit (na západ) FR a GB. A následně ani po TRANSSIBu rudí. Ty je dokonce chtěli odzbrojit a nahnat do gulagů. Už to vypadalo, že se obrátí na Pitěr a Moskvu a smetou je! Jenže!
Oni chtěli domů, chtěli konec války, alespoň to vyprávěl můj děda Josef *1892.
Rudí-bílý, jak říkal, jeden za osmnáct a druhý...

18.03.2022 14:43:27 | Lesan-2

Rozhodně vše má své vazby z minulosti. "Všemocný Putin" si nastolil znovuzrození - púvodního Ruska a vyžaduje sjednocení rozpadlého svazu. On nesnáší západní svět - Evropu, Ameriku a další země, které fungují v demokraciji. Minulost se opakuje. Východ vnímá západ jako HNUS a překážku a rozdílná mentalita ve vazbě s ruským ovlivněním obyvatel nakonec vygraduje mnohem dál , než na území Ukrajiny. Domnívám se, že tato válka rozdělí celou Evropu od Ruska a jejich okolních států (spojenců). Výsledek bude jen to, že západ i východ budou mít extremní ekonomické problémy.

18.03.2022 15:55:25 | Krahujec

Já jsem se rozešla s jednou kamarádkou v uvozovkách, nenechala si vysvětlit určité věci. Na Ukrajině mám přátelé. I kus srdce.

18.03.2022 13:44:35 | mkinka

Bohužel to máme stejné. Má kamarádka také nerozumí a nic neví o této válce - genocidě a páchání extrémního zla ze strany Ruska, kdy dopadají bomby na civilisty, školy, nemocnice, školky, divadla a usmrcují mnoho nevinných civilistů. Vždyť probůh za to nemůžou a nemají ani kam utéci a jsou vystaveny ruským raketometům a bombám. Nechápu, že jsou lidé, kteří jsou k tomuto tak chladní. Od druhé světové války v Evropě nebyl tak rozsáhlý vojenský konflikt na tak velkém území. Bůh pomáhej Ukrajincům.

18.03.2022 14:01:38 | Krahujec

Ano. Bůh pomáhej. I všichni svatí.

18.03.2022 16:09:38 | mkinka

Tak jako na vše, co se vymyká běžnému, vždy názorů odevšad. Tvůj experiment zde možná vyvolá spoustu "povolaných", osobně si vždy sáhnu do sebe, jak já bych se zachovala. A někdy ani sami sebe neodhadneme, protože jisté věci si představovat nelze, lze je "pouze" žít. A to je pak jiná ...

18.03.2022 13:37:58 | Vivien

Domnívám se, že je vše o vnímání a logicky jsou zde pozitivní nebo negativní zkušenosti. Každý to má jinak nastavené. Někdo je přijme a zároveň fungují a pracují. Někdo je vidí, že se poflakují a parazitují...nazývají je opilci a příživníky. Ale co ty jejich extrémní tramata? V tomto se nikdo nevyzná. Pokud to člověk nevidí na vlastní oči, neuvěří realitě.

18.03.2022 13:50:08 | Krahujec

to sis přibarvil ne? ...i když, i takoví lidi jsou...
co mi ale docela vadí, že tím textem naznačuješ, že existují jen tyto dva postoje... na jedné straně sebeobětaví světci, a na druhé straně sobečtí blbci... to ale jistě není relita, že?

18.03.2022 12:28:49 | Sonador

Naznačuji tím dost velký extrém, který nejen v české společnosti je a dřív nebo později nastane.

18.03.2022 12:39:18 | Krahujec

Toto je skutečně autentycký text z FB napsaný před hodinou s jednou sestrou z psychiatrie.

18.03.2022 12:34:58 | Krahujec

mno jo, na světě jsou i takovíto lidé, ale netrápila bych se jimi, jsou v menšině;)

18.03.2022 12:38:28 | Sonador

Jasný Son, prostě každý to má jinak nastavený a v jistých situacích se o tom druhém dovíš pravdu. Mně nevadí národnosti, zda je někdo z východu, severu, zda je černý, šikmooký...Je dúležité těmto lidem pomoci. Možná je to subjektivní názor, ale poznal jsem vždy v pohodě Ukrajince - charakterní, vzdělaný, pracovitý a nemám proti nim nic. Dostali se sem, aby přežili.

18.03.2022 12:45:03 | Krahujec

tak o tom žádná... ale - když přijde krize (opravdová, jako třeba v roce 29 USA) je hlad a bída, jako první to odnesou menšiny - to je zdokumentovaný jev... a problém je v tom, že se vláda ani v situaci, ve které se nacházíme, prostě nemůže vykašlat na vlastní občany... já to teď moc nesleduju, ale náznaky, že to dělá tady jsou, viz. cena pohonných hmot... ??? jestli se pletu, tak mě někdo opravte...

mno, popřeju ti pěkný den, nechce se mi tady, a zatím vůbec, řešit věci a jevy, které ještě neexistují, a doufám, že ani nebudou;)

18.03.2022 12:58:31 | Sonador

Dovolil bych si jemně upozornit na článek v (faz.de) cca necelý týden zpět, ve věci "Kdo vydělává na cenách ropných produktů" a tím vyvrátit neinformovanost.
RF místo běžných 8,9milBPD (barely za den) prodá okolo 5milBPD, nikoli za světové akt.ceny (dnes Brent 105,-), ale za dohodnuté za určitý kontrakt. Dá se říci, že nikdo nedá více jak 55, i tak RF prodávají=musí. Průměrná nákladová cena těžby na Jamalu je 18-26UDS/B, platy ruské obsluhy 3x nad úrovní Moskvy, k tomu drahý tranzit a popl.států v cestě, extrémně drahé náhradní díly a jejich doprava. V létě pouze vrtulníky, v zimě po "zimnikach nákl. auty. Permafrost taje, všechno je na kesonech s petrolejem. Těžební pole jsou akciovky, vždy 50pct.RF jako majitel země, zbytek je cena technologií a finance na provoz-od Japonska po Indii, J.Korea, Británie, USA, Německo atd.
Němci tvrdí, že Evropa platí denně cca 200mil.E za ropu a plyn, Amerika dává info- celkový obrat ročně 140mld.USD.
Pro srovnání SAE udává náklady těžby 2UDS/B.

18.03.2022 14:33:53 | Lesan-2

já přece nemluvím o ceně ropy na světových trzích, ale pohonných hmot v České republice a přístupu k tomuhle problému;) ...a ten se nějak změnil tedy?

18.03.2022 16:19:14 | Sonador

Počítej s tím, že pokud jezdíš , tak ta cena paliva nebude markantně snížena. Oni se to snažili dostat do přijatelných cen, aby to nevyvovalo stávku či kamionové zátarasy a další problémy. Rozhodně se na tom napakují prodejci a stát - Spotřební daň, DPH což číní víc jak poloviční částku = pro státní zdanění a dominantní proudění do st.rozpočtu.Oni to nechtějí snížit, protože by přišli od daň.poplatníka o miliardové zisky.

18.03.2022 17:03:38 | Krahujec

díky... trošku jsem to dovysvětlila níž...
měj hezký den*

18.03.2022 17:07:15 | Sonador

Také přeji hezký den s úsměvem. Snad bude lépe. S úctou a pokorou S.

18.03.2022 17:16:26 | Krahujec

prosimtě, ale ono to teď není nějak důležitý, já to uvedla jako příklad (jen jsem nechtěla trvat na nějakém nesmyslu) v souvislosti s tou krizí... zatím se nic neděje, pořád žijeme v dostatku... jen jsem chtěla upozornit, že se situace může rychle a dramaticky změnit, a pak každé takové pochybení vede k většímu extremismu ve společnosti...

18.03.2022 17:00:52 | Sonador

Rozhodně takto detailní informace o ropném trhu nemám, kde se přesně těží a za kolik se prodává...natož znát náklady ropných stanic(i firem) a vrtů na plyn. Neznám aktuálně prodejní ceny těchto komodit. Rozhodně je to dvojsečná záležitost, protože se celá Evropa nemůže "odstřihnout" od dodávek z Ruska, protože by došlo k jistému kolapsu. I když jsou některé zásobníky naplněné. Už dnes se ví, že vydrží pouze na pár měsíců, a tak by mohla zkolabovat veškerá doprava a zásobování, pokud by se nákup absolutně zastavil. Bohužel celá Evropa bude muset doplňovat stále od Ruska.

18.03.2022 15:18:53 | Krahujec

Rádoby imperiální hliněné Rusko skončilo. Teorie nárazníkového pásma zničením Ukrajiny je passé. Evropa si i s obtížemi zajistí další alespoň poloblahobyt. Čína dál bude kupovat i nadále cenově vyšponovanou kukuřici, sojové boby i pšenici ale i tak má nafutrované dolary na koupi části jižní Sibiře. A Češi? Budou dál mlaskat ve stínu lípy, opravuji ve stínu německého dubu.
Já vím, není to hezké, miloučké a hebké. Jenže Svět se točí kolem peněz a kdo kazí bussines, má prostě padáka. Že, paní Jílková?

19.03.2022 10:38:18 | Lesan-2

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí