Chybí....

Chybí....

Není žádným tajemstvím, že ČR trápí nedostatek řemeslníků. Problémem je především absolutní nedostatek řemeslnic, a to i v porovnání s jinými státy EU. O muže řemeslníky je sice též částečně nouze, ale kdy jste se naposledy setkali s šikovnou elektrikářkou, instalatérkou, topenářkou či čalounicí? Řemeslnice prostě chybí, a to nejen ty šikovné, ale vlastně jakékoli. Problém vězí do značné míry v neatraktivním a podceňovaném učňovském školství, na což politici a kapitáni průmyslu často s obrovskou pokorou upozorňují.
Rodiče ovšem nadále posílají své dcery především do lavic gymnázií, ze kterých pak zpravidla pokračují na bezplatné veřejné univerzity, kde se věnují studiu například divadelní vědy, dějinám balkánské kinematografie či estetice, a na řemeslo se s odpuštěním kašle. Rodiče nenaláká ani fakt, že jen trochu šikovná řemeslnice dnes může v klidu vydělat 70 až 90 tisíc měsíčně.
Navíc má i lepší postavení na pomyslném „svatebním trhu“, každý přemýšlivější muž si raději vybere na cestu společným životem dívku, která umí opravit protékající WC, sekačku na trávu či rozbitý automobil než takovou, která vyniká znalostmi estonské lesbické poezie či dějin Harryho Pottera.
Před politiky zabývajícími se školstvím stojí nelehký úkol zatraktivnit učňovské školství pro mladé dámy a vysvětlit jejich zákonným zástupcům, že jít na odborné učiliště není a nesmí být pod jejich úroveň.
Psychologický aspekt: Možná by bylo na místě „efektivně postrašit“ tuzemskou veřejnost prognózou, že pokud zdejší dívky nenastoupí do učilišť alespoň v takovém počtu jako chlapci, tak Česku nezbude než přijmout (ne)šikovné řemeslnice z ciziny.
Autor Medved23, 27.06.2022
Přečteno 186x
Tipy 4
Poslední tipující: Lighter, Fialový metal, mkinka
ikonkaKomentáře (3)
ikonkaKomentujících (2)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

A nejchytřejší se zajišťují ekonomicky výhodnou svatbou s pravým mužem, - ale spousta borců se tváří, že je bohatá a přitom dluží na zdr. a soc.
pojištění :D

28.06.2022 06:37:53 | Medved23

díky za rozsáhlý koment

28.06.2022 06:03:24 | Medved23

Řemeslnice jako genderová propaganda? Četl jsem prognozu jak se Eu-byrokracie bude muset zefektivnit, modernizovat a digitalizovat, takže odhad je takový, že IT odborníků všech úrovní a specializací bude potřeba zjednodušeně řečeno DVAKRÁT TOLIK NEŽ NYNÍ JE! :-)) A to se tam nemluvilo o růstu úřednické základny, ta je samozřejmá, budou se přece přenesením rozhodovacích pravomocí muset více rozhodovat a řešit záležitosti podřazených států. To je vysněná budoucnost. O čem že to mluvíš, o někom skutečně pracujícím? Neboj, učnovské školy se nahradí soukromým firemním školením migrujících levných pracovních sil z chudých periférií Evropy, když politicky nevyšla představa podpory migrace z mimoevropských lidských zdrojů, která měla vést k ekonomickému růstu... :-D Abych se ale vrátil k tématu žen. "Nevzdělané ženy dřou v obchoďácích a vzdělanější sedí v kancelářích" se říká lidově pragmaticky. A nejchytřejší se zajišťují ekonomicky výhodnou svatbou s pravým mužem, co má a zvládne všechno. Finančně samozřejmě...welcome to kapitalism... :-D No není to moc k smíchu, uznávám..

27.06.2022 12:53:51 | Lighter

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí