Ta témata...

Ta témata...

Anotace: ...mne žádné téma nenapadá, ledaže....

Na straně 2567 Mariova naučného slovníku nalezne většina pozorných, trpělivých a vědě zcela oddaných badatelů abecedně nekonkrétně řazený seznam témat, jejichž detailní přehled začíná již stranou 5832 prvního dílu. Mezi obecnými hesly uvidíme jako první témata Absurdní, Abnormální, Acidofilní, Aktuální, Alarmující, Apokalyptická, Asociální atd.
Ti skutečně zvídaví (šance pro ženy badatelky) se mohou dopracovat k zajímavé stati nazvané - Historie zpracování témat . Článek je umístěn přibližně mezi počátkem druhé třetiny sedmého a závěrem třicátého osmého či padesátého šestého dílu.
Necelou chvíli po zrodu písma, jemuž je věnováno prvních šetsetdevadesátdevět kapitol Mariova slovníku, zaznamenal první kronikář rovněž první použitá témata.
Pokusím se o menší, pokud možno srozumitelnou rekapitulaci.
Hlavními tématy pro činné literáty v oblasti za polárním kruhem se stala zima, noc, den, táhnoucí a páchnoucí sobi, sníh, líh atd.
Spisovatelé pohybující se v oblasti vřelých intimních vztahů, psali často na téma různých spojení a opojení.
Alkoholici se omezili většinou pouze na opojení.
Tématem vězněním omezených disidentů, stala se svoboda.
Muži psali o ženách, ženy o mužích a naopak.
Chudí o nouzi, bohatí o nudě.
Zamilovaní o lásce, zklamaní o nenávisti.
Neschopní o nedostatku témat.
Často se čekalo na dodaná potažmo daná témata. Někteří z vás si možná ještě vzpomenou na školní léta, kdy v hodinách českého jazyka či literatury ozvala se od katedry věta: „A nyní si milí studenti napíšete slohovou práci na téma – Můžeme mít ještě blbějšího prezidenta?“
A druhý den pak na dané téma – Měli jsme dobrého učitele.
Dnes je ovšem poněkud jiná doba. Nikdo vám jen tak nic nedá. Témata se prodávají, půjčují na vysoký úrok a také kradou. Stala se předmětem dobrého byznysu a vyplatí se do nich investovat. Zdarma dostanete leda padáka nebo přes hubu a ještě na to doplatíte.
Na témata se vypisují veřejné soutěže ( asicr. blog. cz) , výběrová řízení, školí se profesionální hledači témat pro účely vysoké politiky.
Psaní či verbální projevy na různá témata staly se jakousi sportovně soutěžní disciplinou hodnocenou komisemi, pomocí rozličných anket dle různých kritérií.
Pro zajímavost uvedu nedávnou napínavou soutěž žen z okresu Praha západ, která bohužel, byla pro přehnaně tvrdé až nelidské podmínky předčasně ukončena.
Jednalo se o absolutní hodinové mlčení na téma - Chronická upovídanost. Již po pěti minutách, zcela indisponována, odpadla vyhlášená klepna zvaná Svobodná Evropa, a vzápětí, v rozmezí následujících dvou minut zbývajících sedmnáct finalistek.
Já osobně se jakýmkoli tématům zdaleka vyhýbám. Dostanu-li občas zálusk něco si napsat, píšu jen tak, pro nic za nic, o ničem. To mně fakt baví.
Autor Mario de Janiero, 22.02.2009
Přečteno 1332x
Tipy 26
Poslední tipující: sluníčko sedmitečné, jedam, Zefi, kikis, ziriant, umělec2, Bíša, spare, Hazentla, Mbonita, ...
ikonkaKomentáře (8)
ikonkaKomentujících (8)
ikonkaDoporučit (2x)

Komentáře

Voní to po ničem, ale je to o něčem. Co to je???

...tenhle fejeton"o)

07.05.2009 10:31:00 | kikis

:D ((úsměv bez zbytečných slov))

06.05.2009 15:52:00 | ziriant

jelikož je to sdělné tak mne to baví. Mám rád encyiklopedie

24.04.2009 19:48:00 | umělec2

Ta soutěž..to mě fakt rozesmálo :) to nejlepší na konec..

18.03.2009 13:48:00 | Hazentla

do té soutěže bych šla..umím mlčet:-)
klenutě:-)))

23.02.2009 11:35:00 | Mbonita

...já mám rád kozy ...

23.02.2009 00:20:00 | WhiteSkull

...Mário, ale hezký koníček je psát o něčem, ...neříkej, že ne? :-)

22.02.2009 17:06:00 | Aťan

Do té soutěže bych nešla ... odpadla bych dříve než zmiňovaná Sv. Evropa

22.02.2009 16:38:00 | Romana Šamanka Ladyloba

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí