O lásce, daru, plevelu, zahradnících a víně

O lásce, daru, plevelu, zahradnících a víně

Anotace: To zpozdilé jarní slunce dnes ovlivnilo výběr tématu ;-)

O lásce, daru, plevelu, zahradnících a víně

 

(Zrnko lásky nelze ničím vyvážit. A přesto se s ní vznášíme, zatímco bez ní se jen ploužíme při zemi.)

 

Lásku nelze koupit. Někdy ji člověk dostane jako dar, ale jsou dary vytoužené i nechtěné. Těch druhých bývá zpravidla víc a to je pak problém, jak s darem naložit a dárce přitom nezarmoutit. Láska jako dar od druhého tedy přichází často nevhod.

 

V takovém případě si zkusíme lásku vypěstovat dle svého gusta a někomu vhodnému ji podarovat sami. To se musí semínko zasadit nejdřív ve vlastní zahrádce. Než se ujme, tak to dá strašného piplání, které navíc často přijde vniveč. Ani v takovém případě ale nesmíme propadat zoufalství, i zde totiž platí, že trpělivost přináší růže. Zpravidla právě tehdy, když nám ta naše zahrádka připadá úplně neúrodná, asi jako poušť, přiletí odněkud nečekaně nějaký zdánlivý plevel, zapustí zničehonic kořínky a zázrak je na světe. Ale i tak to chce další starostlivou péči, aby rostlinka přežila prvních pár týdnů a měsíců, je totiž hrozně choulostivá.

 

Jakmile nás ovládne pocit, že si bujně jen tak poroste sama, zpravidla ji přejde sucho či mráz a nám zbudou jen oči pro pláč. Někdy takovou sazeničku zachrání ze soucitu jiný zahradník na své vlastní zahrádce, ale to pak pláčeme ještě víc při pohledu na ten ouhor, co nám zbyl.

 

A tak čekáme, jestli nám přeci jen zase někdo nepošle lásku jako dar. A když se nakonec dočkáme, lépe si ten dar prohlédneme. On totiž i v tom skromnějším obalu je někdy ukrytý ten skutečně pravý poklad. Co někdy, ono je to spíš pravidlo, ale na to jeden musí teprve přijít. Je to asi jako s vínem – ty nejlákavější etikety mívají spíš ta méně kvalitní.

 

Ale i ochutnávat se musí umět. Nejdřív si přivonět, pak pěkně poválet po patře a po jazyku a teprve potom hezky polehoučku polykat. Pravá chuť toho nejlepšího vína se totiž nenápadně rozvine teprve po čase. Stejně jako pravá láska…

V Praze, 13.8.2012, chvíli před průletem Perseid

Autor Amonasr, 08.04.2013
Přečteno 1163x
Tipy 11
Poslední tipující: Omnia vincit amor, Krahujec, MarťaB, kolemjdouci, Miriska, Robin Marnolli, Joe Vai
ikonkaKomentáře (8)
ikonkaKomentujících (4)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

..s posledním odstavečkem bych souhlasila :))

09.04.2013 12:36:53 | Radhuza

Však ten je tam taky nejdůležitější ;-)

09.04.2013 13:07:25 | Amonasr

děkuju...

08.04.2013 13:53:57 | Miriska

Nápodobně :-) A přeju Ti krásný den! ;-)

08.04.2013 14:27:28 | Amonasr

taky měj krásnej den :-)

se jdu vrhnout na to pěstění :-)

08.04.2013 14:33:58 | Miriska

:-))))) Tak držím palce! ;-)

08.04.2013 14:37:03 | Amonasr

pěkně napsané, souhlasím.

08.04.2013 13:20:04 | Robin Marnolli

Dík, těší mě tvé uznání i to, že se v náhledu na "věc" shodneme. ;-) I mně jsou blízké hodnoty, ke kterým se ve své tvorbě hlásíš :-)

08.04.2013 13:37:07 | Amonasr

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí