Nejen vánoční nákup

Nejen vánoční nákup

Anotace: jak si vybrat z přehršle výrobků

Nejen vánoční nákup
„A je to přesně tak“, říkám si s pocitem, že konečně někdo udeřil hřebíček na hlavičku. V jednom časopise totiž přišel pán s úžasnou hypotézou. A to , že je sice dnes veškerého zboží dostatek, ale to neznamená, že po koupi např. nové televize nebo dvd přehrávače, kola či lyží odchází zákazník jaksi šťastný a spokojený, že si mohl vybrat z tolika druhů zboží. Naopak. Odchází odlehčen sice o pár tisícikorun z konta, za to v hlavě mu přibil jeden brouk. „Vybral jsem si opravdu to nejlepší zboží z nabídky? Nejvhodnější pro mě? Vyrovnaný poměr cena/ kvalita? Dizajn odpovídající mému věku či postavení? S dobrým servisem a dostupnými náhradními díly atd.
Ano, je to přesně tak. Vždyť dnes obchody překypují takovým neskutečným množstvím zboží všeho druhu, že jen velice těžko se běžný spotřebitel dokáže orientovat. Proto místo radosti z pořízení vysněné věci nastává zpytování o kvalitě výběru. Nechci nijak plivat na kapitalismus, ale často mám pocit, že je toho všeho(zboží) už skutečně příliš. No to si jdete koupit vložky do bot a litujete , že jste v mládí více nestudovali a nepořídili si vš titul. Koho by napadlo, že koupit si splávek k rybolovu vyžaduje několikahodinové studium o vlastnostech splávků na internetu a ani potom člověk není zcela připraven na záludné otázky prodavačovi typu „ a na jaké řece budete chytat? Mírnější tok, rychlejší? Pomalejší? Spíš hluboká? Nebo spíš nižší. A taky co za rybu chcete ulovit? He!“ Včil mudruj! S vyděšeným výrazem ve tváři opouštím prodejnu trousím za sebou slova o tom, že přijdu někdy jindy.
Ano je to tak! Boty, oblečení, jídlo, prací prášky, kola, lyže, brusle, lana, navijáky, lodě, štětce, palety, nitě, rukavice, přilby, sedačky, tašky, obaly, nástrahy, počítače, zesilovače, obrazovky, kabely, přehrávače, hodinky … A z každé této kategorie si vyberte z několika desítek možností! Áno, se učit se učit se učit.
Ovšem jaké informace jsou vlastně dobré? Ty od prodavače? Nebo z diskuzního fóra? Nebo ze stránek výrobce? Nebo ze speciální příručky psané odborníky (placenými bůhvíkým)
No ještě , že nám na pomoc přichází naše drahá, nepřehlédnutelná, skvělá paní reklama!
Ač reklamu spíš nenávidím, je to tak. Víte kolik odborných článků, diskuzí a knih by musela přečíst nebohá máma dítka předškolního věku, aby mu správně koupila ten nejlepší jogurt, svačinku, pitíčko.
Naštěstí podvědomě či vědomě vede její ruku informace získaná od naší zachránkyně reklamy. Ano u kasy platí s pocitem, že opravdu koupila nej a nebude jí vadit , že cereálie jsou sice super zdravé, ale že tentýž výrobek obsahuje několikanásobně více cukru než je zdravé.
Ahá, takže spoléhat se na reklamu taky nebude to pravé, ořechové!
Jak si tedy vybrat v dnešním přebytku výrobků všeho druhu? Dlouho jsem sám nevědě,l jak z toho ven a až nyní mě napadá…doporučení někoho známého, někoho,kdo“ to „ už má odzkoušené nebo je v oboru znalý a dá se věřit , že jeho názor není pouze nátlakem na naši peněženku. Prostě dobrý přítel a jeho doporučení, to by mohl být lék na nákupní bezmoc. Samozřejmě jen za podmínky, že nemáte za kamarády lidi milující černý humor či naprosté zrůdy.
Hezký (vánoční?) nákup! ?
Autor had, 22.10.2009
Přečteno 605x
Tipy 4
Poslední tipující: enigman, 6thSun, Romana Šamanka Ladyloba
ikonkaKomentáře (3)
ikonkaKomentujících (3)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

Jj, je to jenom fejeton:) Skutečně netoužím někomu radit jak na to. Jen jsem chtěl zkusit fejeton.Díky za reakce.

23.10.2009 13:14:00 | had

Nejlepší kámoš v tomhle je jednoznačně internet, kde je otázkou určité prestiže, mít stránky, které píšou o nejlepším zboží v daném druhu, a kde by nějaký černý humor nebo úmyslný oblbování nemělo smysl. Tvá má tak smysl jen pro toho, kdo na internet nemá přístup...ten si ji ale z logických důvodů zase těžko přečte. Ale ono to těm dvoum babičkám snad ani moc vadit nebude :-)

23.10.2009 08:29:00 | 6thSun

přeji ti, ať máš takové kamarády :)

22.10.2009 19:03:00 | Romana Šamanka Ladyloba

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí