Mák nebo povidla?

Mák nebo povidla?

Anotace: Fejeton na zadané téma "poprvé k volbám"... snad se bude líbit :) (dostal jsem 1 :P )

Babiččina otázka, zda-li chci buchty plněné mákem či povidly semnou vskutku otřásla. Bylo mi sedm let a přede mnou právě leželo nejzávažnější rozhodnutí, jakého byla moje dětská hlavička schopna. Odebral jsem se do ústraní a jal se přemýšlet.
Zvažoval jsem všechna pro a proti. Povidla mají jistě něco do sebe, ale mák? Ten taky stojí za zvážení. Moje už tehdy bujná fantazie, značně zdeformovaná americkými kreslenými seriály, se rozběhla na plné obrátky. Co kdyby výše zmíněné přísady uměly mluvit? Nejspíš by se snažily upoutat mou pozornost a přimět mě, aby má volba padla právě na ně.

„Když si vybereš nás, povidla, dopřejeme ti tolik chuťových zážitků, které ti nikdo jiný nenabídne… a považ, mák se ti akorát dostane mezi zuby…“
„Dostat mezi zuby! Nepatrná daň za to, že ti po ukápnutí na tričko nezabarvím celý oděv - netvařte se tak, povidla, vždyť má pravdu - a z nás, nezralých makovic se dělá opium, není to nesporná výhoda?“

Netušil jsem co je opium, takže jsem si zvolil, po krátké úvaze (od malička jsem byl přemýšlivý typ), že chci buchty s povidly. Přednesl jsem své rozhodnutí, s hrdostí sám na sebe(od malička jsem byl také namyšlený), že má volba padla na povidla. Jaké bylo však mé zklamání, když jsem se dozvěděl, že babička rozhodla za mne a půlka plechu bude povidlová, kdežto druhá polovina maková.
Byl jsem lehce rozčarován, ale buchty chutnaly znamenitě, takže mě ani nenapadlo si stěžovat.

Teď je mi osmnáct let a chystám se poprvé volit. A nehodlám nechat ostatní, aby rozhodovali za mě. Takže mám už teď vcelku jasno, na jaké buchty mám větší chuť.

A co vy? Mák nebo povidla?
Autor Neldor, 28.05.2010
Přečteno 420x
Tipy 4
Poslední tipující: Amonasr, Grafomanická MIA, Iwushak...
ikonkaKomentáře (0)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře
Ještě nikdo nekomentoval.
Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí