Třebíč , matka měst

Třebíč , matka měst

Anotace: Název prý vznikl ze slov “tře bič” (práská bičem) anebo "dře bič" (souloží s kurvou/bitch) .

Právě jsem na ČRo vyslechl,  jak vznikl název Třebíč.
 
Označení prý vzniklo ze slov “tře bič” (práská bičem) anebo "dře bič" (souloží s kurvou/bitch) .
 
Když bylo město založeno, měšťané (ženy tehdy ve vedení nebyly) se prý nemohli dohodnout, jak ho přenádherně pojmenovat.
 
Chtěli se jmenovat Praha, ale starostův bratr zjistil, že se tak již nějaká obec údajně jmenuje, tak by se to lidem pletlo.
Po delším dohadování se nakonec radní rozhodli pojmenovat ho dle první věci nebo činnosti, která je venku zaujme.
 
Dívali se z oken (které jim luxusně umyly zotročené jihlavské ženy) , když vtom zahlédli na cestě vozku, jak bičem pobízel koně. Jeden z konšelů radostně zvolal: “Tře bič!” - Nicméně současně místostarosta uviděl podučitele Janka, jak provádí v temném zákoutí tu druhou výše zmíněnou činnost, takže měli stejně znějící pojmenování ze dvou zdrojů...což brali jako jasné znamení.
 
A tak název (dnes 28. největšího) města byl konečně na světě, milé děti.
 
Hrome, ted jsem zjistil, že jsem to neslyšel na ČRo, ale že jsem si to vlastně vymyslel. 
Autor Medved23, 02.12.2021
Přečteno 246x
Tipy 2
Poslední tipující: Amonasr, mkinka
ikonkaKomentáře (2)
ikonkaKomentujících (2)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

Řekl bych děti, ze je třeba biče...:-)

02.12.2021 11:26:44 | Lighter

A ty jim MUziko k tomu hraj! :D

02.12.2021 08:00:11 | Medved23

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí