Vánoční město

Vánoční město

Anotace: Platí každý rok :)

Spěch, hluk, ruch… Asi takhle to vypadá snad v každém předvánočním městě. Na ulicích postávají buďto prokřehlí prodavači kaprů s přeplněnými káděmi a nadějí, že si právě od nich někdo koupí pěknou dvoukilovou rybičku, nebo stejně zmrzlí prodavači malých, velkých, drahých nebo ještě dražších stromků, kteří také nepřestávají věřit, že si třeba támhleten človíček přijde pro tu krásnou, huňatou a pěkně rozvětvenou borovičku.

A v obchodech je to doslova boj o přežití! Lidé skupují ve velkém jak hračky, oblečení nebo elektroniku, tak i balicí papíry, pentle, stužky, mašle a samozřejmě potraviny na sváteční večeři. Dvacátého čtvrtého prosince zhruba v 19 hodin všechno ztichne. Následuje týden klidu a míru, který občas naruší snad jen šum sněhových vloček, dopadajících na klidné město. Ospalé město lemují stovky světýlek.

O silvestrovské noci slaví svůj příchod nového roku každý jinak. Někdo s přáteli na horách, nebo v baru, někdo doma u televize. O půlnoci město opět ožije. Na tmavé obloze rozjařené metropole se rozběhne spousta barevných světýlek, ale to už se píše nový rok. V Praze 1. ledna v 18 hodin se už tradičně nad nábřežím Vltavy objeví velkolepá podívaná v podobě monstrózního ohňostroje. K nebi letí množství různých rachejtlí a petard, které se vzápětí promění ve zlatavé kytičky, zářivá srdíčka nebo hvězdičky. Nebo vytvoří zářivý vodopád zlatých jiskřiček, které nakonec představí obrazec připomínající smuteční vrbu. Nechybí ani klasické různobarevné fontánky. Šedomodré nebe tak osvětlují desítky červených, zelených, oranžových a vůbec pestře zbarvených světýlek.

Konec, šmytec, finito, ende, finiš – návrat do všedního života. Ještě chvíli se budou obchody plnit náruživými zákazníky prahnoucími po povánočních slevách, ale pak se zase všichni vrátí pěkně odpočatí do starého živobytí. Tato vánoční mystika je pro letošek pryč a vrátí se zase až za rok.
Autor Rejže, 11.08.2007
Přečteno 506x
Tipy 0
ikonkaKomentáře (1)
ikonkaKomentujících (1)
ikonkaDoporučit (2x)

Komentáře

Opravdu pěkně vystižené, sám bych to nedokázal lépe. Člověk se do toho úplně zanoří a najednou má pocit, že je uprostřed toho všeho.

04.09.2007 20:09:00 | skříva

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí