Dokonalý muž

Dokonalý muž

Anotace: Věnováno mým přátelům. Buďte pořád takoví.

Kdo nemá jediného přítele, toho život nestojí za to, aby byl živ.
Demokritos

Také jsem slyšela, že přátelství zraje jako víno a v nouzi poznáš…. však víte.
Říká se to tak jednoduše, přitom přátelství je složitá věc.
Znamená lidské osudy, trápení, štěstí.
Někdo trpí bez přátel a někdo s přáteli.
Vypozorovala jsem na sobě, že budu ten druhý případ. Neobejdu se bez lidí. Nedokážu nad věcmi mávnout rukou a přejít je. Musím se o nich s někým poradit.
Stokrát, ne už tisíckrát mě někdo podržel.
Ale byl to pravý přítel?
Popravdě netuším, jestli jsou to praví přátelé. Spíš ne, ale dokáží naslouchat.
Přátelství mezi mužem a ženou neexistuje?
Nenechte se vysmát.
Jistěže ano, já jsem toho přece důkazem.

Za svůj krátký život jsem poznala několik lidí. Považuji je za víc než známé. Jestli to tak mají i oni, to nevím. Neptala jsem se jich. Nechci to totiž vědět. Chtěla bych vylíčit několik z nich. Ty, kteří mě nejvíc ovlivňují a učí procházet životem.
Celkem dlouhou dobu jsem přemýšlela, jak bych je popsala, abych přímo nejmenovala.
A dnes mi to došlo. Každý má svou barvu a já je v nich přímo vidím.

Tak tedy.
Duhová přehlídka začíná.

Zelený muž – jeho vlastnost uklidnit mě přímo uchvacuje. Stačí se na něj podívat a ten jediný pohled dodá odvahu.

Modrý muž – jehož vtip a nadhled musí vlít do žil snad každému optimismus. Rozehnání špatných myšlenek? Tak k němu.

Žlutý muž – která z žen by nechtěla mít ten pocit, že na ni někdo myslí a žárlí kvůli ostatním? To on ovládá, ale přitom nepřehání.

Červenočerný muž – umění dostat do varu a rozkmitat správné myšlenky ve správnou dobu, to on ovládá velice dobře. Dvě tváře? Ráda je poznávám.

Růžový muž – umí zbožňovat jako nikdo. Rozmazlování ho baví. Dělá to rád, drží se hesla, že přátelství se musí hýčkat.

Šedý muž – dává tvrdě najevo svůj názor a stojí si za ním. Neumět se rozhodnout? To nezná.

Oranžový muž – ví, že emoce se nemusí skrývat. Proč taky? Všichni jsme prý jen lidé, nechce v sobě nic dusit.

Jenomže, jak se říká, všechno má své pro i proti. Růžovému chybí vlastnost zeleného. Modrý nepoznal to správné v oranžovém. A tak dále, a tak dále.

A tak se, hlavně žen a dívek, ptám…
Kdybychom je všechny spojily, nevznikl by dokonalý muž?
Určitě, ale nebyl by „svůj“.
A nemáme je rády hlavně za to, že nikoho nekopírují?

Vzdávám všem těm vypsaným čest.
Za to, jací jsou…
Přečteno 871x
Tipy 2
Poslední tipující: Sarazin Faestred
ikonkaKomentáře (5)
ikonkaKomentujících (5)
ikonkaDoporučit (2x)

Komentáře

Čiré, intenzívní kamarádství mezi mužem a ženou? NEEXISTUJE!
Vždy je jeden z vás citově více angažovaný.
Ti, co Ti dokáží suverénně a s přehledem rozehnat Tvé chmury, to jsou Tví "jenom" opravdoví kamarádi.
Tam jsi, ale více, citově angažovaná Ty.
Ti, co s Tebou Tvé problémy řeší velmi citlivě, procítěně a jsou VŽDY po ruce, Ti Tě tajně milují.
A k tomu různobarevnému spojení - to by byla TOTÁLNÍ NUDA! :-).

08.09.2007 06:55:00 | vandule

Teď abych zase uklidňoval svoji mužskou ješitnost :)

02.09.2007 23:54:00 | Demedalex

Jsem duhová víla...

30.08.2007 10:42:00 | Jan na Druhou

Děkuju ti štěně, zase si mi rozšířila obzory. Nikdo není dokonalý. A právě díky těm chybám si druhých všímáme. Poslední dobou jsi jako vyměněná, držíš se stranou. Je mi úplně jasné, že ti v hlavince něco šrotuje. Pokud s tím má společného někdo z těch barevňasů, tak ho sám zastřelím. Ale nechci tě vidět v té tvojí náladě, kdy dumáš nad životem. Zažila jsi toho na svůj věk až moc. Moc rychle si vyrostla, ani jsme nestihli ten "správný" čas. Každopádně si to ty, kdo udržuje naši společnost, umíš to. Asi nejsi z naší rodiny nebo nevím. Nenaštávej se hned za to, že ti píšu sem. Víš moc dobře, že to má svůj důvod. A jinak jsem hrdý na to, že mě považuješ za svého přítele. Ano, poznal jsem se, jsem ten zelený...

30.08.2007 08:22:00 | Coco

Možná je máme rády právě proto, že nejsou dokonalí.., vždyť o jejich chybách víme jen my..:-) Vážně dobré...

29.08.2007 22:01:00 | Lorellin

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí