Jak jsem pohodlně a spolehlivě cestovala s ČD

Jak jsem pohodlně a spolehlivě cestovala s ČD

Anotace: Aneb, jak se jezdí vlakem... Jestli to neznáte, nejspíš se budete bavit, jestli to znáte, doufám, že se alespoň pousmějete. Prosím o koment a hodnocení ...

Bylo tomu celkem nedávno co, mi osud přichystal úúžasný zážitek. Bylo mi dopřáno možnosti využít služeb společnosti se zkratkou ČD. Už mnohokráte jsem slyšela že tato zkratka znamená „Času Dost“. Nevěřila jsem. Věřím. Opravdu jsem si na vlastní kůži zažila, že to tak vskutku je.
Prosím pěkně, pomineme-li fakt, že do města, kam jsem měla namířeno je poměrně špatné spojení, protože každý rok se v prosinci jeden až dva vlaky vyškrtnou jako nadbytečné, takže k více jak dvouhodinové cestě jsem si musela připočítat ještě hodinu plánovaně strávenou v útulné nádražní hale (kam taky vyrazit s kufrem věcí že...). Není nad to, když si můžete dlohoudoběji prohlížet tváře bezdomovců, nevyčištěné skvrny na podlaze a ztrápené obličeje ostatních cestujících. Kdy jindy než při takovéhle příležitosti se dostanete k tomu, abyste porovnali ceny potravin a dalšího sortimentu na nádraží a v ostatních obchodech (a jste překvapeni jak drahé některé věci mohou být).
Nicméně, zhruba třičtvrtě hodiny před stanoveným odjezdem vlaku se vedle mého spoje objevilo číslíčko oznamující 20minutové zpoždění. No, nevadí, došla jsem si do automatu pro kávu (druhou). No, kávu, víme jak to chutná, že... A jak přibývalo hodin, přibývalo i minut zpoždění – 25, 30, 35,40... došla jsem si na informace zjistit, jak bude dál navazovat spojení. Prací zjevně znavená a otrávená prostorově výraznější dáma s černavým knírkem mi neochotně sdělila, že ten přípoj pochopitelně nestihnu a posečkám si na dalším nádraží zhruba hodinku, abych pak mohla pokračovat 20 minut vlakem dál a že v cíli bych měla být cca o půdruhé hodiny později než jsem počítala. Když přibylo dalších pět minut na stavu zpoždění, zakoupila jsem další kelímek kávy (čtvrtý) a místo ke zpožděnému rychlíku (opravdu si své jméno zaslouží, zpoždění nabírá velmi rychle) jsem zamířila do osobního vlaku. Na čase příjezdu už se nedalo nic změnit (jak jsem se alespoň domnívala), tak to bylo jedno. Nevím kolik činilo zpoždění tohoto vlaku, jelikož jsem jej přestala sledovat, ale navazující vlak v přestupní stanici jsem stihla tak těsně, že mne málem přivřely dveře. Dokud jsem ještě byla na původním nádraží, utěšovala jsem se myšlenkou, že v tuhle dobu alespoň nepojede tolik lidí. Omyl omyl. Je úplně jedno zdali jedete v deset ráno, v poledne, ve tři nebo v šest. Balancovala jsem na špičkách, tašku mezi nohama, jednou rukou lehce opřená o stěnu mezi dvěma pubertálními výrostky, kteří se mou situací zjevně bavili.
A jaký byl výsledek, když jsem přijela do druhé přestupní stanici? Očekávala mne prázdná kolej a na tabuli vlak, který jel za 50 minut! Venku se ochladilo a už tak malá čekárna, počala se jeviti jako ještě menší a menší, jak přicházeli další a další lidé. Nutno podotknout, že vesměs pochmurnou náladu zlepšovaly kousavé poznámky studentů, jež už jsou na takovéto situace zvyklí a spíš než k vzteku, přijdou jim k smíchu. Jak jsem jim záviděla. Ale musím uznat, že s jejich přístupem se nakonec cítíte mnohem líp, než když se rozčilujete. Padly další dva kelímky kávy a třetí (v pořadí již sedmý od počátku této cesty) pro jistotu „na cestu“, když konečně přistavili vlak a já si šla sednout. Sedím, sedím, čekám, čekám a... nic. Kouknu na hodinky a tentokrát (již také s úsměvem) odhaluji 15minutové zpoždění.
Poslední překvapení, které mne toho dne čekalo, byla výluka na posledních šesti (!) kilometrech cesty. Nikdy bych nevěřila, že je možné doslova a do písmene narvat dva přeplněné vagóny do jednoho malého, polorozpadlého linkového autobusu náhradní přepravy. Povedlo se. Avšak nevím, je-li možné to považovat za úspěch.
Abych to shrnula, od mého příchodu jsem se společností ČD strávila období od 14:45 do 20:00, kdy jsem byla davem vytlačena na předposlední zastávce, a vypila jsem odhadem sedm kelímků kávy z automatu.
Když jsem pak na stěně vlakové zastávky uviděla modrý plakát s usmívajícími se lidmi, na němž bylo velkým písmem napsáno: CESTUJTE S NÁMI POHODLNĚ A SPOLEHLIVĚ. JSME TU PRO VÁS, už jsem se neudržela a na celé kolo se nahlas rozesmála. Jsem zvědavá, kdy si budu moct tento zážitek zopakovat :)
Autor Cristinne, 02.10.2007
Přečteno 618x
Tipy 7
Poslední tipující: Lilly Lightová, Grafomanická MIA, j.c., Muta cum liquida
ikonkaKomentáře (14)
ikonkaKomentujících (14)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

Taky mě jednou dobře vypekly ČD (Času Dost) jel jsem na víkend domů z Olomouce, nějaké opravy na trati a než jsem dojel do Nymburka mělo to 100 minut spoždění, potřeboval jsem chytit poslední spoj, který mi jel domů, vlaky prý na sebe čekají, ten můj nepočkal, a tak jsem páteční noc nedobrovolně strávil v Nymburce, domů jsem dorazil v sobotu dopoledne a v neděli jsem mazal, zase vlakem, zpátky do školy, opravdu nezapomenutelný víkend

14.05.2009 14:56:00 | Doki

Za tohle musel být supertip, líbilo se mi to.

15.01.2009 18:24:00 | Lilly Lightová

Je to moc pěkně psáno, ale řekl bych, že na fejeton trochu delší, spíš bych to zařadil do povídek či reportáží. Ale přesto to mělo velmi zábavné účinky.

25.11.2008 20:50:00 | grohy

Ještě že vlakem moc necestuju:D A to mám vlaky tak ráda... i nádraží!
Se ti divím, že ses z tolika nádražáckých káv nepolulala:D Protože použití vlakovýho záchodku je taky zážitek na celý život...

03.05.2008 13:54:00 | Grafomanická MIA

Znám. Šest let jsem denně dojížděl vlakem do zaměstnání ze vzdálenosti 40 kilometrů. S vlakem jsem se skamarádil. Netrpělivě jsem ho vyhlížel v zátočině, vítal jsem jej úlevným výdechem, že se mu nic nepřihodilo, že ještě žije a že je ochoten se u mě zastavit a dokonce mě svézt. Měl oslnivě svítící oči a zelenou barvu. Dal jsem mu jméno: "Zelená příšera". Zasloužil si to jméno!
Jiří senior

16.01.2008 21:15:00 | j.c.

Článek je natolik pravdiví,až to bolí.Pokud už se dostanu k dopravě ČD,tak mohu soudit,že nebyl den,kdyby neměl vláček spoždění.

02.12.2007 13:02:00 | Replix

Super článek, napadlo mě, že bych mohl ,,navázat" svými zkušenostmi s ČD, ale i těmi slovenskými. viz fejeton Přivázaná lavička

26.10.2007 10:48:00 | Muta cum liquida

Já nevím. Já se s něčím takovým nikdy nesetkal. i když pravda, já pendluju jenom trasou Praha- Čerčany,
kde to jezdí po půl hodině, nebo taky jezdím Chomutov-Klášterec. To víc mi lezou krkem lidi z MHD Chomutov. To si člověk vždycky ráno při cestě do školy připadá jako Japonská sardinka. Ale fejeton je super.

13.10.2007 23:10:00 | LD

Kdo ví... možná to ČD dělá schválně... určitě jsou domluveni s Automaťákama... a mohou tak za kelímky pití získat slušné peníze,...

12.10.2007 13:37:00 | TerA

Přesně, třeba bráti s humorem, jináč to už vážně nejde...Je to místo, kde se dá ale mnohé dohnat:)
Smála jsem se, děkuju.
M.

09.10.2007 14:11:00 | Me and you and all the others

oh :-D tak teda to je smula jako blazen ;) Hezky napsane ;)

03.10.2007 14:37:00 | black.heart

Známe známe, člověk ráno vyjde na vlak a vystupuje večer úplně vyřízený, ale to se musí brát s humorem, vždyť koleje jsou jen jedny a se zpožděním se nedá nic dělat...dobře napsané, aspon se člověk pobaví taky někdy:-)

02.10.2007 19:33:00 | Skaja

Ano, ano. Všichni, kdo jezdíme téměř každý týden dvě stě kilometrů tam a pak zase zpátky, víme zásadní pravidlo: pletení s sebou. A místo kávy něco silnějšího, jinak nevyvázneme živí....
Takže hodnotím kladně (text, nikoli České dráhy), zejména za svižnost a pravdivost, která je tak smutná, až se jí člověk musí smát (holt patřím k těm studentům, kteří už si zvykli).

02.10.2007 19:01:00 | Gina Rocca

Znám... Když jsme se nově přestěhovali do bývalého bydliště... (děěěsná díra). Potřeboval jsem z vedlejší vesnice jet do Olomouce. Přišel jsem pro sichr o čtvrt hodiny dřív, protože jsem to tam neznal. Když patnáct minut po ohlášeném odjezdu nic nejelo a informace o zpoždění žádná, lehce jsem znervózněl. Načež mi jedna babička na nádraží od pletení sdělila, že se ještě nic neděje. Ale kdyby nic nejelo ani za hodinu, měl bych se jít zeptat. Jelo to po půldruhé hodině a NIKOHO to tam nevzrušovalo. Příště si vezmu taky pletení... =)

02.10.2007 17:33:00 | Blázen? =)

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí