Když Ježíšek naděluje

Když Ježíšek naděluje

Anotace: Když se rozbalují dárečky....

Kuchyní začne vonět vanilka, hřebíček, skořice i jiné roztodivné vůně, které nám oznamují, že je tu doba adventu. Vánoční přípravy jsou v plném proudu. Hospodyňky pečou rohlíčky, linecké, pusinky i jiné sladké laskominy které se rozplývají na jazyku. Při tom stihnou vysmejčit, vyzdobit dům, uvařit večeři, zkontrolovat dětem domácí úkoly a po večerech ještě pomáhají Ježíškovi balit dárky!
Ani se nenadějeme a máme tady Štědrý den. Proto vás prosím mojí milí, až večer uslyšíte kouzelný cinkot zvonku, ne abyste od svátečně prostřeného stolu vyrazili jako když do vás střelí! Běžte pomalu, našlapujte tiše, tichounce, jako myšky. Ježíška nesmíte při jeho práci vylekat!
Až otevřete dveře svátečního pokoje, kde bude zářit stromek, radujte se z něho. Jak krásně voní jehličím, jak se na něm třpytí čokoládové penízky, jak nádherně září svíčky a na špici jaká je krásná hvězda z blyštivých korálků.Nezapomeňte nahlas říct, že je to taková nádhera, až vám oči přecházejí!
Potom nastane další rituál, rozdávaní a rozbalování dárků. Buďte zodpovědní, důkladně čtěte jmenovky na balíčkách, aby se nestalo, že dárek pro babičku dostane Josífek a dárek pro Toníčka si rozbalí Maruška. Asi by se divili, kdyby Josífek dostal apartní kalhotky s nohavičkou, babička auto na ovládání, Toník chodící panenku a Maruška autodráhu. Dárečky předávejte opatrně s co největší grácií. Když tam náhodou vaše zraky spatří dárek určený pro vás, říkejte,“No né to je skutečně pro mě, nespletl se ten Ježíšek?“ Okolí vás bude utvrzovat, že ano, že je určitě váš. Vy se však na něj nevrhejte jako mlsný pes na uzenou kýtu, neškubejte papír jako sysel, který si děla zásoby na zimu! Naopak prodlužujte to posvátné napětí, mašličku pěkně srolujte do klubíčka, papír úhledně složte a použijte v příštím roce. Teprve až tohle dokončíte, konečně se dostaňte k dárečku. ale pozor neříkejte „Hm, zase ponožky, ale říkejte,“ No né to jsou krásně pruhované ponožky, ty zrovna potřebuji, ty se mi hodí, v těch budu dělat úžasnou parádu! Nebo když dostanete vodu po holení značky Pitralon, netvařte se jako když čicháte syrečky, naopak dávejte to čichat všem ostatním, šplíchejte se s ní a říkejte „Ach to je nádherná vůně.“ Může se stát, že se Ježíšek netrefí s velikostí a nadělí vám svetr jak na Helenu Růžičkovou, nezoufejte, s radostně jásejte, že jste se s tatínkem rozhodli pořídit dalšího potomka, proto se vám ten úžasný model určitě ve skříni neztratí! Věřte totiž, že Ježíšek vás určitě někde v koutku pozoruje ostřížím zrakem. Snažte se tedy i vy udělat radost Ježíškovi, protože to byl právě on kdo si dal tu mravenčí práci, běhal po všech čertech, vlastně andělech, jenom proto aby se právě vám trefil do noty!
Dokud to jen trošku jde, naučte se dárky nejen dávat, ale naučte se je také přijímat. A čím dřív se to naučíte tím lépe, naučte to i svoje děti, jednou vám za to poděkují, a vaše Vánoce budou vždy šťastné a veselé.
Autor sluníčko sedmitečné, 14.12.2007
Přečteno 691x
Tipy 6
Poslední tipující: PIPSQUEAK, Zdeněk Farkaš, PetTulak, Bíša
ikonkaKomentáře (1)
ikonkaKomentujících (1)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

"+))

19.12.2007 23:10:00 | Bíša

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí