Tento způsob života zdá se mi poněkud...

Tento způsob života zdá se mi poněkud...

Anotace: Tvor věčně nespokojený dí...

Ani ten sebevíc ubručený a ubrblaný důchodce z ranního MHD by mě nedokázal překonat v discipíně stěžování si, byť by svůj lkající výstup doplňoval neodmyslitelnou francouzskou holí (dědové a babičky, skutečně nic proti vám...:)).
Když se občas zamyslím (sakra, to je fuška) nad dnešním způsobem života, tak navzdory možnostem, které se mladým i starým naskýtají (cestování... slevy v Kauflandu...), shledávám tento způsob života neuspokující. Aspoň tedy pro mě.
Správně bych si neměla stěžovat. Neovládají nás fanatičtí inkvizitoři, nestřežíme každé své slovo kvůli tvrdé ruce socialismu, nemusím se dnes večer pakovat na zítřejší transport do Terezína, nemusím si dělat starosti kvůli tomu, že jsem tak trochu zahnula svému manželovi - králi, a ten mě kvůli tomu chce nechat zaživa rozčtvrtit. /Předně tedy nejsem ženou krále./
Ale...
Můžu studovat. Můžu si najít lukrativní zaměstnání. Můžu si říkat co chci. Můžu se vdát za koho chci. Můžu si vzít i ženu! Můžu vlastně všechno, a když se to tak vezme, trochu se posnažím a skoro všechno mi spadne do klína. Minimálně nám některým a minimálně alespoň průměrný život.
Možná to bude znít neuváženě a lehkomyslně, ale mě by bavilo mít na krku i jiné starosti, než zapomenutý sešit do angliny, co nakoupit a kdo pohlídá děti. Klidně bych na svém krku chtěla cítit nebezpečí katovy sekyry, ač bych se třeba z pomyšlení na popravu zbláznila strachem. Vyměnila bych svůj relativně bezpečný život středoškolské studentky za vratké, do jisté doby vysoké postavení revolucionáře v období jakobínů, za živoření chudého básníka, nešťastně zamilovaného do slečny z bohaté rodiny.
Občas si říkám, že by nebylo marné žít v devatenáctém století a pracovat jako vychovatelka zhýčkaných dětí v panské rodině. A třeba se zamilovat do mrzoutského ovdovělého pána domu, přestože by sňatek byl ze společenských důvodů nemožný (jo, to vám teď cituju Janu Eyrovou).
Byla bych pirátem v anglickém loďstvu a bojovala bych proti fanatickým španělským katolíkům. Nechala bych se pronásledovat inkvizicí a následně se upálit, šla bych říct Hitlerovi, že je slizký jako Severus Snape a že mu nezávidím ani ten knírek, neboť ho jako stará budu mít taky, účastnila bych se morových průvodů a cinkala bych zvonkem "vyneste své mrtvé!". Stala bych se dvorní dámou na francouzském dvoře, zapletla se s chlípným králem, abych ke vzteku královny porodila zdravého chlapce - králova chlapce, s ostatním senzacechtivým měšťanstvem bych pravidelně chodila kontrolovat, zda gilotina funguje jak má, nebo bych kvůli spiknutí hnila ve vězení.
Ne že bych pro sebe a pro ostatní žádala takovou nepřízeň osudu... Jen si říkám, že dnes je všechno až moc jednoduché... a já jsem dobrodruh!:)
Autor Grafomanická MIA, 19.10.2008
Přečteno 1018x
Tipy 35
Poslední tipující: Lostris Queen, Monica., Myghael - the Lord of Absurdity, Isquieasuus, Nergal, Andělská holka, Alasea, Mademoiselle S., Kristine Clary-Aldringen, Zerkalo, ...
ikonkaKomentáře (14)
ikonkaKomentujících (14)
ikonkaDoporučit (1x)

Komentáře

Mame stejne myslenky, ach jak mne tenhle svet nevyhovuje.. ja zase myslim na stary Egypt. Nebylo by krasne byt zavreny v sarkofagu zaziva? Ale chapu, ze ty urcite das prednost treba carodejnickym procesum :P

17.11.2009 23:30:00 | Nergal

LOL!!! Moderní doba a bezpečná? Přijeď k nám a změníš názor. Jinak z toho Severuse a knírku jsem se málem po... smíchy.
Skvělé jako vždy.

14.10.2009 20:32:00 | Myghael - the Lord of Absurdity

Prostě skvělé

02.02.2009 11:13:00 | Andělská holka

Zdravím Mio, dlouho tě nebylo vidět, a nebo už bych si možná měl opravdu pořídit brýle, každopádně návrat ve velkém stylu, jen by mě zajímalo kde ses srazila s inspirací?:) jo a z toho knírku mi naskočila husina :)

18.11.2008 09:50:00 | Doki

Bezkonkurenční dílko!!! xD Já bych chtěla žít tak v 60tých letech.. OUjé

26.10.2008 21:28:00 | Mademoiselle S.

opravdu super!!! =) taky bych měnila, ale co se dá dělat, když žijeme až v 21. století...

25.10.2008 20:24:00 | Kristine Clary-Aldringen

Tohle je naprosto úžasné dílo, jsi prostě dobrá =) A tleskám za tu větu s Hitlerovým knírem, ta mě moc pobavila =D

25.10.2008 11:01:00 | Sushino

Slizký jako Snape?:-D
Mio, já ještě nezažila holku ve Tvém věku, která by byla takhle přemýšlivá a vyspělá...Ty to jednou někam dotáhneš!:-D

21.10.2008 10:07:00 | Isabella Monvoisin

*****:):):) Skvělé!

21.10.2008 08:27:00 | sluníčko sedmitečné

to se dá zažít i v současnosti,byť se zdá relativně bezpečná...

20.10.2008 20:59:00 | enigman

super.... jó taky bych čenžovala :-D chtěla bych být princezna a samou rozmazleností nevědět jestli si vybrat prince Kazimíra nebo prince Jana xD

20.10.2008 20:00:00 | Alex Foster

ooo 19.století je úchvatné!

Jinak ten fejeton! Výborné, strašně se mi líbil. U Hitlera a Snapea jsem se krásně pobavila, takže díky.

20.10.2008 16:18:00 | Lacosta1

TO se mi hodně líbí!!! Taky si často říkám, že bych chtěl žít v nějaké staré době, to by bylo dobrodružství! ;)

20.10.2008 16:11:00 | Marco

Asi jsi avanturistka...

19.10.2008 22:34:00 | Bíša

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí