Kvadratická krutost aneb Což takhle dát si rovničku?

Kvadratická krutost aneb Což takhle dát si rovničku?

Anotace: Pryč s nadvládou čísel!

Znáte to. Zítra máte psát pololetní písemku z matiky, jde vám o čtyřku s odřenýma ušima, a tak si domů pozvete všechny matematické odborníky velkého formátu, počínaje kamarádkami a partnery, a dědečky konče. Celý den do sebe s vydatnou pomocí toho lepšího tlačíte matiku horem dolem, snažíte se vyvolat Einsteina, v očích se vám zračí jedno velké hrůzyplné mínus, cestu na záchod si převádíte na centimetry, čůráte čísla, na večeři si z chlebů vykrajujete ležaté osmičky, sčítáte všechny hmotné věci v bytě a násobíte je dvěma, a vůbec se cítíte jako blbec na entou. Co si budem povídat...
Odjakživa trpím fobos ex mathesis, čili fobií z matematiky, což mi ztrpčuje život víc, než hypochondrie v pokročilém stádiu. Mockrát jsem si od Ježíška přála papíry na svou matematickou demenci, leč můj prosebný výkřik do neznáma zanikl v dáli.
Jelikož mi nikdo dyskalkulii úředně nepotvrdil, zůstala jsem odkázána na obětavou pomoc ostatních, a nebýt ocelových nervů a nebeské trpělivosti mé lepší polovičky, nejspíš bych tu nebyla. Jiní by mě za mé znalosti-neznalosti popravili pravítkem s ryskou. Za nepostradatelné asistence kalkulačky jsem se s pomalu zavařujícím mozkem horko-těžko snažila poodhalit roušku tajemství ze změti čísel, ypsilonů a iksů na druhou. S pocitem slepce v labyrintu jsem se jakžtakž protápala kvadratickými nerovnicemi i slovní úlohou, usoudila jsem, že díky panu doučovateli budou mé nově nabyté znalosti následující den postačovat na horší trojku či čtyřku, a dala matematice na delší dobu vale. Přinejmenším až do případné opravné zkoušky.
Den D, hodina H. Zdánlivě jednoduché zadání se i přes intenzitu jednodenního matematického kurzu ukázalo zrádné jako dovolená na Bermudském trojúhelníku, v uších se mi rozezněl requiem a trnula jsem obavami, že jediné, co dnes do písemky napíšu správně, bude můj ctěný podpis. Pak jsem se vzpamatovala a věrna svému mottu "když nevíš co, tak improvizuj!" jsem na papír vypotila aspoň část slovní úlohy, která by se mi povedla celá, kdyby ta idiotská rovnice vycházela tak jak měla, na ose souměrnosti jsem narýsovala trojúhelník, který vypadal jako mladší brácha trianglu, a tím skončila veškerá má improvizace. Jednu ledabyle vypočítanou nerovnici jsem zuřivě zaškrtala v přesvědčení, že když byla tak lehká, vyšla mi se stoprocentní jistotou špatně (samozřejmě byla správná, jak jsem zjistila po hodině). Ještě než se můj mozek přepnul do úsporného režimu, blesklo mi hlavou, jestli by mi třídní písemku neodpustil, kdybych zničehonic vstala a s patetickým zaštkáním si bodla do srdce kružítko. Otřásla jsem se při pomyšlení na fyzickou bolest, zaplašila představu písemky potřísněné krví, vykouzlila na obličeji soustředěný výraz a po zbytek hodiny jsem dělala, že něco dělám.
Tak bych řekla, že tohle pololetí čtyřku z třídního nevymámím. Mám já to zapotřebí?!
Autor Grafomanická MIA, 14.01.2009
Přečteno 984x
Tipy 38
Poslední tipující: ewon, Lili Holiday, Isquieasuus, Nergal, M.i.š.k.a., BArBArKO, Andělská holka, Koskenkorva, Myghael - the Lord of Absurdity, kikis, ...
ikonkaKomentáře (15)
ikonkaKomentujících (15)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

Tleskám :-) Mi to zvedlo náladu...strašně se mi to líbí :-)

26.03.2010 17:13:00 | Pavluschka~2

Vyborny, krasny, opet jsi nezklamala.. proste ze zivota a trosku se v tom i vidim, vlastne skoro v kazdem fejetonu :)

09.11.2009 18:37:00 | Nergal

tvoje tvorba mě naprosto dostává :D
tak jen doufám, že na tom s matikou přece jen nejsi tak děsně, jak popisuješ ;)

24.03.2009 17:50:00 | M.i.š.k.a.

Momentálně škytám a dost možná i chrochtám smíchy, protože psat takhle s hůmorem o své fobos ex mathesis se nestává často :)

30.01.2009 18:12:00 | Koskenkorva

Mám stejný problém. Holt když v zadání y=4x a ve výsledku se y rovná páté odmocnině z x na druhou... Zachránila mě chrabrá princezna kalkulačka...

29.01.2009 20:48:00 | Myghael - the Lord of Absurdity

Já se zase při zeměpisu chystala bodnout si tužku do ramene, pokud mě vyvolá. A naštěstí nevyvolala. :D

24.01.2009 16:25:00 | mašinka

Naprosto ti rozumím :)

20.01.2009 13:23:00 | .K.r.i.s.t.y.

Mám tuteš fobií, slyším-li slovo matematika mám průjem, kopřivku, žaludeční vředy, a snad i porodní bolesti... Když se mi občas v noci zdá o písemce z tohoto předmětu, probudím se spocená hrůzou a jsemráda, že to byl jen sen! Vcítila jsem se do tebe a bavila se při tvém příběho, ale současně jsem měla i mrazení v zadech a na těle mi vstávaly chlupy hrůzou:-) Ironií osudu je ze mě účetní a o tom ten život je! Přeji hodně zdaru ve tvém velkém úsilí!

19.01.2009 13:18:00 | sluníčko sedmitečné

:-D mluvíš mi z duše i když kružítko mě teda nenapadlo.. příště :-P
já taky bojovala o čtyřku, dneska :-D ještě teď když si představím tu propočítanou sobotu tak se mi zvedá kufr, taková ztráta času xD ...ale snad to pomohlo
držím ti palce :-)

16.01.2009 20:03:00 | Alex Foster

Zrovna mám po písemce z matiky... Trojce narostly nožičky a utekla i s tím půlbodem, který mi k ní chyběl. Jo, jo... Holt když x=3, tak 2x=8. Tak aspoň ví, že v tom nejsem sama. :)

16.01.2009 19:23:00 | Veverushka

Kdyby mi na střední matikář nepřičítal body za sudoku, tak bych ze školy letěla rychleji než Lajka...Doufám, že to s tou matikou nějak zvládneš. Držím palce ;)

16.01.2009 10:02:00 | Sushino

:o))

15.01.2009 15:42:00 | Bíša

Aspon jsem se zasmál navečer...:) super :) přeji ať ti ta matika jde líp :D

14.01.2009 22:52:00 | Marco

"Jiní by mě za mé znalosti-neznalosti popravili pravítkem s ryskou.".......málem jsem se u toho počůrala!:-DDD

14.01.2009 20:58:00 | Isabella Monvoisin

s matematikou si zažívám svoje, ale takhle daleko to snad ještě nedošlo. zase mi to pozvedlo náladu. i když nejsem z těch, kteří by ti to přáli.

14.01.2009 20:18:00 | Kristine Clary-Aldringen

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí