Když se chce student bavit

Když se chce student bavit

Anotace: Fedžeton na zadané téma - Když se chce student bavit

Né nadarmo se říká, že mladá léta člověčí jsou v životě léty nejkrásnějšími. Nevinné hry, kamarádi, první pusy, plyšoví medvědi, cukrová vata a mnohem víc... To vše, na co nikdo nikdy nezapomene.
Bezstarostná léta jsou však brzy střídána léty školními, v nichž se drazí mladí poprvé setkají tváří v tvář Protivníkovi, o němž doposud nemají ani zdání, neví nic o jeho ukrytém potenciálu. On totiž umí počítat, číst, myslet, recitovat Máj a samostatně tvořit. Je to pán vzdělaný, avšak jeho povaha je velmi složitá a životní cesta plná odboček, úskalí a často i slepých uliček.
My všichni jsme se z předškolního věku vyklubali do věku školního, pana Protivníka mnohokrát potkávali, snažili se jej pokořit, odsunout, zničit, zatratit a když už jsme nevěděli kudy kam, zkoušeli jsme s ním splynout, oddat se nebo se prostě opičit. S léty působení tohoto podivného, neoblíbeného pána úměrně roste i poznání jeho soka, který velmi aktivně odvádí pozornost studentů. Snaží se, pokouší, svádí. A že mu to jde věru dobře ! Nutno říci, někdy svými dovednostmi dokáže velmi kvalitně zastínit veškerou snahu pana výše zmiňovaného.
Nazvěme toho, co představuje oblíbenější formu studentského života pravým jménem - např. Mgr. Jan Zábava. Pan Zábava, s kterýmžto máme všichni co dočinění, koná vskutku chvalitebnou práci. V poslední době se jeho pracovní výsledky rozrůstají do obrovských rozměrů a na studenty kladou mnoho pastí - kluby, bary, restaurace, kina, divadla, koupaliště, sporty, výstavy, přednášky, koncerty, festivaly.. Jak to jen všechno stíhá?
Může se však zdát, a nutno říci, že je toto zdání pravdivé, čili to vlastně není zdání, nýbrž fakt, že pan Mgr. Jan Zábava operuje s mnoha silnými prostředky, bez kterých by zábava nebyla tou pravou zábavou - jsou jimi lidské zdroje - kamarádi, rodina, osoby blízké.
Naproti panu Zábavovi bydlí ekonomka Ing. Penízová. Tito dva spolu mají velmi zajímavý vztah. Vášnivě se přitahují, společně kalkulují a bez sebe neexistují. Nikdy nic však není tak jednoduché, rodinu si nevybíráte, a tak ani slavná ekonomka nezapře svojí nevlastní sestru, politickou teoretičku Nemámpenízovou.
Nutno říci, že všechny čtyři osoby vystupující v tomto představení mají společně provázané a velmi křehké vztahy, jejichž chapadla často zachytí i ubohého studenta na jeho již tak dosti strastiplné cestě. Pro názorný příklad vyberme např. intimní vztahy Ing. Penízové. Ta se schází nejen s panem Zábavou, ale často (v dnešních dnech až příliš, zdá se mi) i s panem Protivníkem. Oba tyto vztahy vnímají studenti obvykle velmi negativně. Aby také ne, inženýrku je občas třeba opravdu důkladně vyždímat, aby se pan Protivník obměkčil, zjednodušil, či v mnohých případech urychlil :) A pokud uvažujeme o vztahu pana Zábavy a ekonomky Ing. Penízové, na první pohled se zdá tento vztah býti velmi harmonický. Ale zdání klame ! Inženýrka byla na střední škole přebornicí v běhu na dlouhou trať, a tak krátké nožičky studentovy často této dynamické ženě nestačí.
A copak nám z toho vyplývá? Bez peněz není zábava. Přemíra zábavy se nedrží za ruku se znalostmi a nedostatek znalostí zase nekráčí po boku úspěšného života. A proto sportuj, dři, nedej se, stůj rovně, spadni a vstaň, uč se, buď a hledej přijatelnou cestu za poražením všech překážek života.
Autor petromila, 12.05.2010
Přečteno 889x
Tipy 1
Poslední tipující: sluníčko sedmitečné
ikonkaKomentáře (1)
ikonkaKomentujících (1)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

Pravdivé, vrátila jsem se na chviličku do tech "telecích" let a zase mi narostla křídla...

16.06.2010 07:57:00 | sluníčko sedmitečné

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí