FOTBAL

FOTBAL

Anotace: chodím fandit ...

Můj skorozeť hraje fotbal. Říkají, že hraje v obraně, ale obranář to asi nebude. Jisté je, že ho najdu vždycky v místech před naší brankou… občas se i snaží přeběhnout na soupeřovu stranu, ale to asi jen proto, aby na naší půlce nezůstal sám s brankářem …

Pravidla fotbalu mě nic neříkají, stačí mi, že vím, kde je naše branka, poznám co je faul – to znamená, když se perou o míč a rozhodčímu se to nelíbí. Taky už jsem zjistila, že když se míč zatřepe v síti, ještě to nemusí být gól, protože předtím rozhodčí zapískal…proč, po tom nepátrám … začnou-li lidé kolem mě jásat, jasně vím, že platí …

Náš mladej začal hrát fotbal za místní TJ v době, kdy se přestěhoval za naší Káčou.Domů to měl 80 km a je jasné, že na tréninky a zápasy je opravdu daleko dojíždět. Takže skončil s místními kluky na našem hřišti po legálním přestupu … Kluci hrají tu nejnižší soutěž v okrese, jak já říkám – pralesní ligu … už nemůžou nikam spadnout, leda postoupit ;-)))

Takže fandit na fotbal jezdíme už tři roky hlavně kvůli Tomášovi, aby měl radost … s přestávkami, kdy měl přetrhané vazy v kotníku, zlomenou klíční kost a utržený sval v rameni – jako na potvoru právě v době, kdy začali hloubit základy na jejich vysněný domeček… ale to je život a od toho jsou rodiče, aby případné problémy vyřešili svými silami…

Tak jsme taky minulou sobotu vyjeli na čumandu do vísky, jejíž fandové jsou vyhlášení provokatéři a hráči jdou na věc velmi tvrdě … potřebovali jsme vyhrát, kluci už měli řádně našlápnuto předchozí výhrou doma … nejsem žádná princezna, nevadí mi sprosté nadávky a vzájemné špičkování z tribuny do hříště a zpět … o tom, co všechno může být a je rozhodčí, to vypisovat nemůžu … líbí se mi tvrdá hra kluků, jak jdou do boje o míč s vervou a zatvrzelou touhou si kopnout … každotýdenní příjezd sanitky už se stává koloritem fotbalového zápasu …

Nutno podotknout, že můj muž, za poslední ty roky co chodíme fandit, se velice změnil v projevech, co se týká komentování hry i výkonů jednotlivých hráčů … zatímco v domácí atmosféře u televize při sledování hokeje či fotbalu nevydá z úst ani hlásku, a to ani v případě vyhrávajícího gólu třeba na mistrovství světa, na zápasech pralesní ligy se z něho stává neřízená střela … každým rokem se jeho – zvláště negativní – projevy stupňují a v poslední době raději odcházím fandit o deset metrů dál a dělám, že k němu nepatřím … hlášky na rozhodčího – Dědo, rozběhni se, když už pořádně nevidíš – jsou jedny z nejslušnějších… onen DĚDA byl – řekla bych o rok, maximálně o dva starší než on …
Jenže v sobotu jsem nějak opomněla odejít pár kroků dál a tak jsem trpělivě snášela decimující urážky rozhodčího i kolem běžících soupeřů a naopak se snažila ty „naše“ kluky trochu povzbudit … po poločase stav 0:0 nebyl nijak radostný, tak jsem začala fandit hned od počátku druhé půle … no co – když může nadávat a radit ON, proč já bych si nemohla zakřičet?
Nemohla …
Jakmile se náš mladý dostal k blízkosti míče, co mi hlas dovolil jsem začala povzbuzovat a volat – Tomášiiii, běěěž! … Ten mrazivý pohled vidím ještě teď, můj muž se na mě podíval a zařval MLČ! On ví, co má dělat! Urazila jsem se… nejen, že mě nebude okřikovat, ale můj muž na mě NIKDY nekřičí … Asi mě už víckrát na fotbal nedostane…
i když… zápas skončil 1:0 – vyhráli jsme – Tomáš nahrával na gól právě po mém povzbuzení … a když odcházel ze hřiště, přišel mi dát pusu – za to, že jsem tak dobře fandila … no řekněte, není to ta nejlepší odměna???
Autor nejsembásník, 13.09.2010
Přečteno 869x
Tipy 37
Poslední tipující: oběžnice, vodnař, slavekmiloslav, Ossian, Unyle Pěl, Falco, Lucie Teru, Bíša, Gabrielle, Mbonita, ...
ikonkaKomentáře (4)
ikonkaKomentujících (4)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

Jakožto hráč univerzity Hradce Králové musím říct, že vzpomínka na starou dobrou pralesárnu mi vyvolala nádherné vzpomínky a máš talent na líčení fotbalových momentů :) to vysvětlení faulu bylo skvělé.

13.10.2010 11:17:00 | Falco

..a co Tomáš? Taky dostal odměnu? Vzhledem k tomu, že vím jak vypadá, tak se hlásím...Ale Katce, to neříkej...;-)))

13.09.2010 12:35:00 | kuskus pruhovaná

je to nejlepší odměna :)

13.09.2010 11:48:00 | Hazentla

Je to parádní odměna a příště si raději nezapomeň odsednout:).Tomáš Tě tam potřebuje,jak je vidět.Jak se znám,fandila bych po tomto okřiknutí ještě3xvíc a hlasitěji:)).Hezky napsané a já fandím Tobě!:)

13.09.2010 11:42:00 | CULIKATÁ

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí