MUŠKA JENOM ZLATÁ

MUŠKA JENOM ZLATÁ

 


MUŠKA JENOM ZLATÁ

 

I člověka zralého věku může někdy lehce, o to však příjemněji, pošimrat na nose ona „muška jenom zlatá“. Jako když ho třeba mladá půvabná slečna v zámecké pokladně požádá zdvořile o občanku, protože „na seniora rozhodně nevypadá“, a vrátí mu ji pak s omluvně povzbudivým úsměvem. Téhle zničehonic se zjevivší zlaté okřídlené potvůrce dokonce nemůže ublížit ani přítelova uštěpačná poznámka vzápětí po opuštění místnosti: „To asi v tom šeru musela hodně mizerně vidět, che che.“. Inu, žárlivost může být i důkazem lásky a to si ta muška pak pobzukuje ještě líbezněji.

 

No dobře, já vím - jak málo už stárnoucímu muži stačí ke chvilce pomíjivého štěstíčka. Ale proč si občas nedopřát malý výlet do neškodných iluzí, zvlášť když vás k němu někdo s milým pousmáním popostrčí. Třeba pak jeden opravdu dokáže na chvíli i omládnout.

 

Praha, 23.8.2015

 

https://www.youtube.com/watch?v=5YPM_5eTyYs   

 

Autor Amonasr, 27.08.2015
Přečteno 800x
Tipy 17
Poslední tipující: Amelie M., bogen, Danaé, Pamína, Kett, Malá mořská víla, Frr, Jort, Nikita44, ...
ikonkaKomentáře (30)
ikonkaKomentujících (9)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

.. byla jsem před pár dny ve sklípku, kde jsem se na rozdíl od mých krásných a štíhlých kamarádek, těšila zájmu mužů :)) ach ti bodří moraváci vědí, kde jsou ukryté ty pravé hodnoty! :))

krásně poeticky sepsáno.. moc se mi tahle drobnůstka líbí a přesně vím o čem mluvíš :)) i to menší žárlení není nikdy na škodu :))

29.08.2015 09:33:31 | Amelie M.

:-))

Tak to mě těší, protože jsem fakt hodně s tím zavěšením váhal, aby to snad nevyznělo blbě - jinak, než jsem to zamýšlel. Takže jsem o to raději, že literské spřízněné duše se nenechají ošálit případnými povrchními dojmy, dík ;-))

29.08.2015 11:32:14 | Amonasr

někdy miluju a užívám si povrchní dojmy :D

29.08.2015 12:11:15 | Amelie M.

;-))

30.08.2015 16:35:57 | Amonasr

:-) Manželovi se to stalo opačně, slečna mu chtěla dát slevu a on se bránil, vzápětí ho však slečna povzbudivě ujistila, že jistě brzo už slevu dostane :-)
Kde asi ta muška zrovna lítala?

28.08.2015 20:14:06 | Pamína

:)))) slečna má podobný smysl pro humor, jak já.. ted jsi mě vážně rozesmála :)))

29.08.2015 09:29:10 | Amelie M.

:-D Tos´ mě rozesmála :-)) Ale žádnou škodolibost v tom prosím nehledej - jen mě pobavila ta humorná absurdita situace, to by stálo za literární ztvárnění ;-)

Mně ale po té loňské šedesátce ve skutečnosti vůbec nedošlo, že už jsem se přehoupl do jiné kategorie a že to může mít dokonce i své výhody (i když někde až od 65), až mě na to upozornila kamarádka - spolužačka, která si těch výhod mohla užívat o pár měsíců dřív než já, a já na ni koukal jako zjara, protože mi nějak pořád nechtělo docvaknout, že už jsme oba fakt senioři. Ale stejně se cítím pořád ještě jaksi nepatřičně, když to chci někde uplatnit - vlastně nevím, jestli mi to za těch pár korun stojí se veřejně přiznávat, že už jsem "na odpis"... :-))

28.08.2015 21:14:32 | Amonasr

:-)

28.08.2015 07:16:40 | Kett

;-)

28.08.2015 12:04:51 | Amonasr

Buď zdráv Josefe, holka viděla skvěle ,problémy se zrakem nemá :-D:-D:-D,jsem si jistá.
Přeji Ti, aby se Tě Tvá muška zlatá držela jak se u nás na Moravě říká,jak ho..o košole:-D.Vždyť ty víš;-).

27.08.2015 22:10:55 | Malá mořská víla

Milá Gabrielo, děkuji Ti hezky za další „zlatou mušku“ :-D Nejspíš vy hanácké holky máte v sobě dar je takto pěkně rozdávat - ta zmíněná příhoda je totiž z Plumlova ;-)) Tož ať Tě ani ta Tvá zlatá muška nikdy neopouští :-)

28.08.2015 12:04:04 | Amonasr

Kurňa žes nezavolal, máchla bych ploutví a doplavala na plk do 20. minut:-(.

28.08.2015 19:30:20 | Malá mořská víla

No vidíš, to jsem tedy i ke své lítosti prošvihl :-( Ono to ale bylo takové rychlé rozhodnutí cestou z jihu Moravy na její sever a nenavštívil jsem přitom ani své prostějovské příbuzné, kterým to slibuju už asi 20 let, až pojedu někdy kolem. Stihl mě ale za to trest boží, protože z Prostějova až do Olomouce jsme pak jeli po dálnici jen krokem, pokud jsme zrovna nestáli - příště už to raději asi vezmu "polňačkama" přes Uničov a Rýmařov, jestli si tu hrůzu zrovna dokážu vybavit. To bylo snad ještě šílenější než na D 1... ;-))

28.08.2015 20:59:42 | Amonasr

Než jet káró z Prostijova do Olomóca po dálnice, to je jož lepši pádlovat ve člono přez kokořecu:-D.

29.08.2015 06:37:55 | Malá mořská víla

No jestli není hanáčtina krásná :-D A navíc veselá - i hrůzné zážitky dokáže obrátit v takovouhle vtipnou srandu - směju se a nevím proč se mi zároveň vybavilo (když zrovna Ty jsi štíhlá víla), jak si táta v dobré náladě někdy zpíval "Máme klosté panímáme, potajó ich lóbáváme..." Asi pro tu nefalšovanou hanáckou veselost... ;-)) Pokud jsem něco v té hanáčtině popletl, tak se omlouvám, je to už tak strašně dávno... ;-)

29.08.2015 11:26:24 | Amonasr

Josefe popletla jsem to já.Říkáme kukuřici "torkeň".Eště, že to muj tata nečte:-D:-D:-D.Muhl be mě za to li(e)štit přez hobo.
Víš to závorkové E, se čte něco mezi i a e.
Je to specifikum, žádny jiny nářeči takovy nemá:O.

29.08.2015 19:47:17 | Malá mořská víla

:-)) Aha, "torkeň" asi jako "turkyně", přeloženo do spisovné češtiny, ne? To je pěkné :-)

Však ať se poučí i druzí - a je fajn, když takto svébytná nářečí jsou ještě živá - doufám, že budou i nadále :-)

30.08.2015 16:40:01 | Amonasr

Obávám se, že jsem jedna s posledních generací co to dá ještě po paměti dohromady.Mě děti už to neumí:-(.

30.08.2015 23:26:17 | Malá mořská víla

:´-(

31.08.2015 16:36:08 | Amonasr

To já když stojím v MHD a zadívám se na nějakou hezkou sedící..často vyskočí a pouští mě sednout..většinou takové ženě řeknu, že rázem vykonala první dobrý skutek, že druhým bude, když mě sednout nepustí a ten třetí u takové milé laskavé bytosti jistě na sebe nenechá dlouho čekat...nesednu si a ona se shovívavě..někdy se pobaveně pousměje..Jednou jsem bloudil po Zbraslavi a hledal podnik, kam mě pozvala jedna mladá známá, že tam vystavuje- mohlo jí být tak zvolna ku třicítce..proti mně bloudila jakási dívčina s mobilem u ouška, když domluvila, řekl jsem jí kam jdu a že mě pozvala na svou vernisáž má mladá známá..děvče mi chtělo udělat radost a utrousila:"Jéé to jistě budete Johančin dědeček" "Na to bych byl hrdej",nostalgicky jsem odvětil..:-D :-)))

27.08.2015 20:24:56 | Frr

Krásně a přímo literárně jsi rozvedl téma, Jiří :-D Ono vůbec to pouštění na sedadlo v tramvaji je dost ošemetná věc z různých úhlů pohledu a mně se líbí, jak to řešíš – s vtipem a humorem, což nikoho neurazí a to je moc důležité. Ono je hezké, když mladý člověk chce pustit staršího sednout, protože se to stále méně vidí a zdaleka už to není nějaká samozřejmost. Já se takovým mladým v duchu vždy hluboce ukloním. Ale když už to ten mladý udělá, tak to případné odmítnutí ho může příště od podobné zdvořilosti odradit – strašně moc tedy záleží na tom, jak se to podá, a Tvůj způsob je zkrátka hezky originální, vlastně úplně v souladu i se zdejší Tvojí poetikou :-D

28.08.2015 12:03:08 | Amonasr

:-DDD :-)))

28.08.2015 23:32:24 | Frr

O mně si zas všichni permanentně myslí, že jsem mladší a občas mě to docela štve :)) Ale znám tenhle pocit z obchodu. Když se na mě spousta lidí šklebí a pak se jeden usměje a popřeje hezkej den, tak má člověk pak lepší pocit hned.

Jo a člověk je tak starej, jak se cítí přece :))

27.08.2015 20:17:50 | iluzionistka

Přesně tak. Nejčastěji se ale cítím jako puberťák, což mi občas přítel vytýká, že se to k mému věku už nehodí, a má nejspíš pravdu ;-))

A docela Ti rozumím - taky mám kamaráda, který v 35 letech vypadal na 25 a dost ho to štvalo, protože měl pocit, že mu to svým způsobem podrývá autoritu v pozici, kterou zastával, neb ho neznalí měli apriori za „cucáka“. Přitom co by za to mnozí ostatní dali :-))

28.08.2015 12:01:56 | Amonasr

...Pekařův Císař se musel pro omládnutí vopít...:-)

27.08.2015 19:41:31 | Jort

:-D Taky jsem to kdysi dělal, ale ráno jsem pak byl vždycky ještě o to starší ;-))

28.08.2015 11:54:20 | Amonasr

To muselo být milý, Pepo:-))

27.08.2015 16:44:34 | Nikita44

Si piš :-)) Venku jsem se pak samou pýchou před přítelem nafouk, div jsem neuletěl. To už se mi asi nikdy nestane, tak jsem si to aspoň zvěčnil a dlouho pak váhal, než jsem se odhodlal to zavěsit ;-)) Přitom je to historka stará už asi tři neděle, docela jsem na ni hned zapomněl, ale zničehonic se mi bůhvíproč vybavila - možná z ranního úleku při pohledu na sebe do zrcadla :-D

27.08.2015 16:56:30 | Amonasr

Ale jdi ty:-)vždyť ta slečna měla pravdu:-D

27.08.2015 17:18:28 | Nikita44

:-D Díky za další zlatou mušku, milá Nikito, ale kvůli tomu jsem to sem fakt nezavěšoval... ;-)) Abych nevypadal jako nějaká mucholapka... :-D :-/

27.08.2015 17:37:40 | Amonasr

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí