Duší modelka

Duší modelka

Anotace: Je to tu zase. Stojím před zrcadlem v šatně a vzdychám. NEMÁM CO NA SEBE. Rukou i očima přelétám skř...

Je to tu zase. Stojím před zrcadlem v šatně a vzdychám. NEMÁM CO NA SEBE. Rukou i očima přelétám skříně a poličky.

Svoji šatnu miluji, je to moje malá svatyně, one woman království, jenom a jen moje. Když mám náladu, oblečení skládám podle barev, což pak moje přítelkyně polo obdivně a polo údivně, ale možná správně, označují za úchylku.
Vše má své místo, včetně spousty pytlíčků, šuplíčků a krabičiček, plných blýskavých i matných "ny ny" doplněčků všech barev, velikostí, žánrů a kategorií. Mám ráda časy plesů a zábav, kdy se moje přítelkyně a moje sestra s nepředstíranou důvěrou na mne obracejí s prosbou o "doladění" a přicházejí se slovy " chtělo by to NĚCO". A jsem na sebe ták pyšná, když odcházejí s hlavou nahoře a spokojeností v oku a pocitem, že teď je to ono. V duchu slyším svoji sestru říkat, "ségra, ty si tu otevři doplňkárnu".

S velkorysostí sobě vlastní, v prostoru velikostí odpovídajícímu váženosti modelů, nezapomínám samozřejmě ani na kamarádky kabelky. Každá tu má svoje místo. A tam nahoře, skoro u stropu, mám "vejminek" pro holky již vysloužilé, které si ale po vší té službě nezaslouží skončit v kontejneru..úplně pod stropem, v horní části šatníku, mám pro ně vyhrazené malé kabelkové nebe. Občas je ještě vezmu do ruky, zapózuji a dovolím tak vzpomínkám vyloudit mi na tváři úsměv. Vybavuji si místa, akce, příběhy, kde jsme spolu zářily..

Jsem prostě duší modelka. Miluji všechny ty své "ny ny" věci do poslední náušnice.

Černá puntík - ne, hnědé s výstřihem- hm, ne..Na zemi za mnou se hromadí barevná kupička, vedle kupa větší, černá.
Zrcadlo mi syrově ukazuje odraz, ještě že to sluníčko venku milosrdně zalezlo za mrak. Jeho paprsky dopadající skrz okno mi teď alespoň nevyplňují každou vrásku a nekopírují každičký faldík..no, spíš fald než faldík. Vzdychám, proč zrovna já jsem tak dobrá kuchařka? A za každým rozvírajícím se knoflíčkem u jinak super krásné značkové košile s fazonkou vidím jeden snědený karlovarský knedlík. Ostatně, sklidila jsem za ně u oběda od rodinky chválu.

V náporu zoufalélo ladění vršek spodek, spodek vršek slyším tikot ubíhajícího zbývajícího času a marně se koncentruji. Inspirace tentokrát ne a ne přijít. Bože, já takhle prostě nemůžu nikam jít! "Miláčku, řekni mi 8 minut před odchodem, ano?" ozve se zezdola. Závidím mu. Můj vyvolený se totiž skutečně obléká ČISTĚ proto, aby mu nebyla zima a co je ve skříni zrovna na vrchu má reálnou šanci, aby si oblékl.

Ano, ano, konečně to je ono, šedivý svetřík se slušivým výstřihem, ten by šel..no jo, ale zase ty kalhoty, chtělo by to něco...hm...něco...a v návalu insiprace nořím hlavu hluboko mezi police. Tady přeci někde musí být...očima pátrám v pološeru hloubky jedné ze svých několika skříní a vdechuji vůni směsi máchadla, parfému a mýdla ve tvaru anděla, které jsem po Vánocích umístila tuším někam mezi sekce "trička s dlouhým rukávem" a "vesty jednobarevné".

Mám je!!! To jsou ony, super mega ultra bombově boží džíny! No dobře, skutečnost, že byly složené ve spodní poličce úplně vzadu v sekci "motivační" (rozuměj "do toho zhubnu"), jsem se rozhodla velkoryse přehlédnout. Postupně, centimetr po centimetru sunu nohavice po nohou vzhůru, abych následně pohybem zápasníků sumo (široce rozkročený polodřep, zdvih a prudké natažení nohy s přenesením váhy) fixovala až příliš těsné džíny na stehnech a pak výš a výš..

Hotovo. Šedý svetřík italské značky nesoucí jméno sourozenců z Trevisa krásně padá přes upnuté džíny. Stojím jako vytesaná a kochám se. Je to téměř dokonalé. Téměř...dokonalé. Zkouším opatrně chůzi vzad a vpřed - jde to. Dokonce vyšvihnu i celkem ladnou otočku. Po pár minutách, kdy jsem se ujistila, že nohy nebrní a nemodrám, skláním se pro kabelku. A je to tu!!! Džíny se okamžitě pohybem rolety sesunou do podbřišku. Uf. Narovnám se a naučeným pohybem umístím kalhoty zpět do míst, kde tuším pas. Posadím se, zdvihnu...okamžitě srolováno.

Hlavou mi projíždí program následujících pár hodin. Budeme převážně venku a převážně stát..potřebuji tedy venkovní ne vnitřní model. Ano, venkovní model, to je ten, kdy víte, že vám to ukrutně sluší, ale nemůžete si výrazněji odložit, protože pokud sundáte to super sako, ze kterého vám jedním směrem báječně kouká slušivý roláček a druhým bílé kalhoty, odhalíte ten střed. Střed překrásného roláčku, pod kterým se nemilosrdně rýsuje pas přeštípnutý překrásnými bílými kalhotami na dva (a někdy i více) kynutých bochánků.

OK. Risknu to. S posledním kontrolním pohledem do zrcadla, ve svém venkovním modelu zavolám směrem do obýváku " miláčku, 8 minut do odchodu.." a těsně před zhasnutím zahalím sebe a šatnu do obláčku své oblíbené vůně....mám jich spoustu, ale o tom někdy příště..

PS:
Tak mě napadá, přátelé, až uvidíte v místnosti plné převážně sedících lidí ženu v krásných upnutých džínách, která podezřele dlouho a téměř jediná stojí na baru a odmítá si sednout, nesuďte ji, třeba není extrovertní a nafoukaná, třeba to nedělá pro zvýšenou pozornost ostatních, možná se jí prostě jen rolujou džíny...
Autor Vendička, 18.02.2016
Přečteno 635x
Tipy 5
Poslední tipující: hanele m., enigman, Papagena, Luky-33
ikonkaKomentáře (21)
ikonkaKomentujících (6)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

občas si skládám věci do komínků...a dokonce kouří...

24.02.2016 22:47:39 | enigman

Zábavné počtení, jj, motivační poličkou disponuji taky, sumo pohyby - to jsem se smála fakt nahlas :)

19.02.2016 13:44:05 | Papagena

Lilien má pocit, že češtinu je nutné chránit tělem i duší před čímkoliv cizím, zvláště pak vlivy západní jí nejdou ani trochu pod fousky. Neber však její uštěpačné poznámky příliš vážně, prostě k ní tak nějak přirozeně patří. Zkrátka jakmile se v textu objeví cokoliv anglického, tak vystřelí jako čertík z krabičky. Časem si na to zvykneš, tedy pokud se její záměr - odradit tě od dalšího publikování zde - nezdaří. ;-)

18.02.2016 10:25:56 | Luky-33

(pod fousky - doslova... ;D)

22.02.2016 18:23:05 | Dis-Con-Nect-Ted

Fousky? Aha jeden nezávislý názor je třeba zadupat urážením?
Ať se tedy autorka kochá v téhle břečce předpojatých výsměšných hysterických zlostí. Jde přece o moderní "panenskou" literandu, tak ať se drží hlavního literáckého davu, to je vždy ta nejsnadnější cesta jak uspokojit ego a zabřednout v podprůměru.

23.02.2016 07:41:01 | Lilien

Nezávislý názor? To má být ten tvůj? A ostatní jsou závislé? Závislé názory nadržených husiček a nedospělých honičů eg? Chápu dobře, že takto vidíš svět?

23.02.2016 17:35:55 | Dis-Con-Nect-Ted

Liter není svět ani přehršel husiček a honičů není liter, ale naopak jen nepatrná otravná částička, nic významného.

23.02.2016 17:40:24 | Lilien

Tak sem nechoď. Všichni budou šťastnější ;)

28.02.2016 11:33:49 | Dis-Con-Nect-Ted

Jak povšechné je tvé ego.

28.02.2016 12:18:16 | Lilien

Kdybych měla nejmenší záměr odrazovat autorku od publikování na literu neskončila bych na třetí větě, naopak s nechutí bych dočetla do konce a provedla kompletní analýzu. To je zřejmý fakt, zkratkovitý koment nic takového nedokazuje. Měl by ses chytnout za nos za sprostou pomluvu, ale omluvu nežádám.

22.02.2016 09:50:14 | Lilien

Mankote, ty mne vážně přeceňuješ. Tvá reakce je hezky hysterická a tím zapadáš do zdejšího průměru.

22.02.2016 08:11:21 | Lilien

Prima, čnění mi - na rozdíl od konstatování faktů - nikdy moc nešlo. ;-)

22.02.2016 08:14:42 | Luky-33

Fakta? Jen průměrné hysterické smyšlenky zatuchlé literácké nálady. Pisatelka ať si píše jak je libo, já ji číst nemusím a jeden nechvalný koment nikoho normálního nezastaví v ničem.
Nové autorce doporučuji používat názvy v angličtině, to je mnohem efektivnější, bude se to tu líbit.

22.02.2016 08:17:58 | Lilien

Tím jsem si právě nebyl tak úplně jistý, proto jsem se raději ozval a věř, že toho ani trochu nelituji.

22.02.2016 08:35:12 | Luky-33

Jednoduchá volba plivat špínu na nechvalný koment z jakési podivné obavy o pisatelku. Litovat se nemusíš, ani já tě nelituji.

22.02.2016 08:36:42 | Lilien

Lilien, když sem někdo dá své první dílo a dostane neoprávněnou negativní zpětnou vazbu, tak jsou obavy víc než na místě. Není na nich tedy pranic podivného. Podle toho druhého jejího příspěvku si myslím, že Vendička nejspíš se psaním nezačala před týdnem, jenže to jsem tehdy nemohl v nejmenším tušit…

Svým způsobem se divím tomu, že ti stálo za komentář dílo nového autora, od něhož jsi podle svého tvrzení utekla po třech řádcích… Rychlé soudy? Zkratky? Předpojatost? Nezájem o porozumění celku? Nevím, ale já osobně tyhle způsoby moc nemusím.

Nepřekrucuj význam slov, Lilien! Napsal jsem, že nelituji toho, co jsem učinil, nikoliv to co se mi snažíš podsunout. Tyhle laciné techniky ti ve zdejší komunitě neprojdou, tak to už konečně vezmi na vědomí…

Vendičko, nechci se ti tu rafat s Lilien, proto jí ponechám příležitost k tečce, nebo poslednímu slovu, nebo jak se tomu v těch přesilových hrách vlastně říká... A slibuju, že už opravdu mizím. :-)

22.02.2016 09:09:19 | Luky-33

Zdravím všechny!
Moc děkuji za VEŠKERÉ komentáře, které mi jakožto skutečně úplnému nováčkovi vyrazily dech a způsobily lehkou tachykardii (rozumějte zvýšenou srdeční frekvenci) :-) A to myslím vážně v dobrém! Beru všechno, něco si k srdci vezmu víc, něco méně, každopádně velká poklona všem, kteří přečetli a navíc našli chvilku napsat... Vážím si toho.

22.02.2016 20:43:14 | Vendička

Rádo se stalo. Máš-li o čem tak piš dál. Líbí se mi tvůj styl a myslím, že časem ti zde čtenářů jistě přibude. ;-)

23.02.2016 07:26:05 | Luky-33

Velmi dojemné, vzor šlechetnosti, zachránče nevinných moderních literaček:)))
Normálního autora neodradí prostý zkratkovitý koment, k vypisování čehokoliv žádné předpojaté zachránce nepotřebuje. Ale když ti to dělá dobře, jen houšť.

22.02.2016 09:16:23 | Lilien

Co je one women království? Dál raději nečtu, aby mi z przněné češtiny nebylo víc zle.

18.02.2016 10:01:59 | Lilien

Sice značně ženské téma, ale i my muži se někdy rádi podíváme na místa, která nám bývají obvykle utajená.

Opravdu svěží fejeton, u jehož čtení jsem se bavil a neustále usmíval.

Jsem zjevně první komentující, tak tedy vítej na palubě Literu. ;-)

18.02.2016 09:58:23 | Luky-33

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí