Komentáře přijaté

Komentáře slouží k vyjádření vašich názorů, postojů či kritiky.

Nalezeno 22084 záznamů. Zobrazuji 15271-15285.

JAK SNADNO A RYCHLE OŽIVIT SKOMÍRAJÍCÍ ČESKOU POEZII Publikoval(a): Amonasr | Fejetony, sloupky » Kultura

to je v pořádku, udržet pozice je základ :-)

"A malá poznámka, minulý týden na Colours of Ostrava - Poetry stage, debata nad současnou poezií: Ani jeden z přítomných básníků si na nedostatek čtenářů nestěžoval. Takže to asi nebude celé tak zlé :)"

- tak to mám radost, že se přece jen čtou, a fandím každému, a opravdu (občas) JÁ DÁVÁM peníze za knížky :-) ovšem nedávný článek v iDnes konstatoval, že v současné době se poezií neuživí ani jeden jediný básník - a to mi zase tak dobré nepřipadá.

29.07.2015 21:21:39 | reagovat

JAK SNADNO A RYCHLE OŽIVIT SKOMÍRAJÍCÍ ČESKOU POEZII Publikoval(a): Amonasr | Fejetony, sloupky » Kultura

no dobrá, já ale raději zůstanu na svém akademickém odtržení a na svých proti-kýčových pozicích, tak se cítím nejlépe ;)

A malá poznámka, minulý týden na Colours of Ostrava - Poetry stage, debata nad současnou poezií: Ani jeden z přítomných básníků si na nedostatek čtenářů nestěžoval. Takže to asi nebude celé tak zlé :)

29.07.2015 21:02:29 | reagovat

JAK SNADNO A RYCHLE OŽIVIT SKOMÍRAJÍCÍ ČESKOU POEZII Publikoval(a): Amonasr | Fejetony, sloupky » Kultura

jojo, souhlas. já už v několika diskuzích vyjádřil názor, že čtenáře je možno i nasrat, ale nikdy se nesmí nudit :-)))

k tomu podbízení - nevím už který český zpěvák byl napadnut kritikem, že se podbízí posluchačům - a on se přímo na jevišti usmál do kamery, a řekl: "že se podbízím? no jasně, vždyť oni mě už spoustu let živí! a výborně!" tím mě úplně odzbrojil, tímhle přístupem.

za nepřijetí tvorby nemůžou hloupí a nechápaví čtenáři, ale vždy jen autor. ohrnovat nos nad čtenáři sice může vypadat nějakou dobu zajímavě, ale většinou to bývá součástí marketingu. je ovšem pravda, že co se nelíbí dnes, může za 20 let vyvolávat nadšení, takže těžko nějak kategoricky posuzovat...

29.07.2015 20:55:22 | reagovat

JAK SNADNO A RYCHLE OŽIVIT SKOMÍRAJÍCÍ ČESKOU POEZII Publikoval(a): Amonasr | Fejetony, sloupky » Kultura

to už je trošku akadamické odtržení od reality, já si přece jen myslím, že by se mělo (aspoň trochu) psát pro čtenáře, divadlo hrát pro diváky, a zpívat posluchačům...
souhlasím, poezie asi fakt nemůže být úplně jenom zboží, ale zase trochu zboží být musí, jinak chcípne (a taky že chcípá) na nezájem, poezie bez čtenářů je smutná záležitost...
pokud označuješ za kýč něco, co je úspěšné, lidé to mají rádi, a je jim to k dobru a k potřebě, tak je kýč ta nejúžasnější věc na světě!
milion dalších myšlenek k tématu ti teda nezávidím, já když mám dvě současně, už se mi to v hlavě všechno plete :-)

29.07.2015 20:34:51 | reagovat

JAK SNADNO A RYCHLE OŽIVIT SKOMÍRAJÍCÍ ČESKOU POEZII Publikoval(a): Amonasr | Fejetony, sloupky » Kultura

jasně, zkusit se má všechno, proč nepotisknout toaleťák :-)))
a psát si (cokoli) třeba jen sám pro sebe, a pro přátele - proč ne. ovšem psát tak dobře, že to i někdo vydá, a někdo koupí, přece není žádná ostuda, je to jedno z poctivých měřítek úspěchu, nemyslím si, že psát pro čtenáře musí být nutně kýč - může, ale taky nemusí.

29.07.2015 20:00:20 | reagovat

JAK SNADNO A RYCHLE OŽIVIT SKOMÍRAJÍCÍ ČESKOU POEZII Publikoval(a): Amonasr | Fejetony, sloupky » Kultura

No jo, tak zase příště v nějaké debatě :)

29.07.2015 19:59:20 | reagovat

JAK SNADNO A RYCHLE OŽIVIT SKOMÍRAJÍCÍ ČESKOU POEZII Publikoval(a): Amonasr | Fejetony, sloupky » Kultura

hehe, ve skutečnosti jsem milá dívka ;)

29.07.2015 19:50:30 | reagovat

JAK SNADNO A RYCHLE OŽIVIT SKOMÍRAJÍCÍ ČESKOU POEZII Publikoval(a): Amonasr | Fejetony, sloupky » Kultura

Já si nemyslím, že texty se mají psát pro čtenáře a už vůbec ne poezie. To prakticky ani není v případě poezie proveditelné. A pokud ano, pak se zase vracíme k mému oblíbenému slovu kýč. Poezie nemůže být jen pouhé zboží. Je to víc. Pro mě tedy ano. Mám dalších milion myšlenek, které bych k tomu chtěla říct, ale asi je to zbytečné, tady už je asi rozhodnuto :)

29.07.2015 19:25:51 | reagovat

JAK SNADNO A RYCHLE OŽIVIT SKOMÍRAJÍCÍ ČESKOU POEZII Publikoval(a): Amonasr | Fejetony, sloupky » Kultura

Já hodnocení svých schopností nechám těm, co se se mnou setkali tváří v tvář ;) Na těch mi záleží.

29.07.2015 19:17:55 | reagovat

VKUS Publikoval(a): Amonasr | Básně » Ostatní

...:-)...

29.07.2015 19:17:47 | Jortreagovat

JAK SNADNO A RYCHLE OŽIVIT SKOMÍRAJÍCÍ ČESKOU POEZII Publikoval(a): Amonasr | Fejetony, sloupky » Kultura

...moje ego vždy toužilo najít to správné místo, kde by se mohlo tetelit, a ty jsi ho našel...:-)))

29.07.2015 19:16:35 | Jortreagovat

JAK SNADNO A RYCHLE OŽIVIT SKOMÍRAJÍCÍ ČESKOU POEZII Publikoval(a): Amonasr | Fejetony, sloupky » Kultura

Psaní básniček pro radost a zlepšení sebe sama myslím docela stačí. :)

29.07.2015 19:12:29 | MARKOreagovat

JAK SNADNO A RYCHLE OŽIVIT SKOMÍRAJÍCÍ ČESKOU POEZII Publikoval(a): Amonasr | Fejetony, sloupky » Kultura

jé, asi jsi vzala Amonasra vážněji, než to on sám zamýšlel :-)

a možná i proto lidé tolik nečtou krutopřísně moderně vážnou, na několika nerýmovaných slovech stavěnou poezii - je jim úplně cizí, bez příběhu nezajímavá, bez rýmů blbě zapamatovatelná, vhodná možná k bádání, nebo do všelikých soutěží, ovšem nikdo ji ve větším nákladu nevydá, protože ví, že ji nikdo nekoupí.

takže - co vlastně ti protivní lidé chtějí? proč nechápou, že se je snažíme vzdělávat, posunovat do modernějších poloh... proč nekupují? proč kašlou na poezii?

protože od šerých věků milují příběhy. vyprávění. písničky. básničky. rytmus. je to špatně? je to dobře? to je přece úplně jedno, prostě to tak je.

přiznávám, že já si občas přečtu modernější tvorbu. zajdu na výstavu moderního umění. a na rautu ochutnám kdejakou neznámou pochutinu. ovšem nejlíp se cítím, když si doma na grilu připálím bůček, a v kruhu přátel zabékám "vínéčko bílé".

P.S. nedávno jsem si KOUPIL! (:-D) sbírku básní od Krchovského. než jsem ji sehnal, prošel jsem více knihkupectví, a začetl se do více básnických sbírek - ale z těch jsem nekoupil žádnou. ani si nepamatuji jména autorů, tak moc mě nic nezaujalo. moje chyba, ovšem škoda (finanční) autorů. pokud chtějí prodávat, MUSÍ psát pro čtenáře, ne pro své uspokojení. návnada musí chutnat rybám, ne rybářům.

29.07.2015 18:45:36 | reagovat

JAK SNADNO A RYCHLE OŽIVIT SKOMÍRAJÍCÍ ČESKOU POEZII Publikoval(a): Amonasr | Fejetony, sloupky » Kultura

Ano, tvá oblíbená reakce, přehrát to legrandu, humor, ironii a rýpnutí (a říct, že já to jako obvykle nepochopila). Ale v tom textu samotném ta sranda moc čitelná není. Je to prostě hloupé.

29.07.2015 18:14:24 | reagovat

JAK SNADNO A RYCHLE OŽIVIT SKOMÍRAJÍCÍ ČESKOU POEZII Publikoval(a): Amonasr | Fejetony, sloupky » Kultura

Myslím, že je naprosto jasné, že se k tomuto budu chtít vyjádřit. Na záčátku čtení jsem myslela, že můj komentář se bude ubírat naprosto jiným směrem, bohužel čím víc jsem se blížila závěru, tím víc mi bylo jasné, že je to marné. Tak tedy jen pár bodu kritiky k zamyšlení.

1) Říct na začátku, že básnické sbírky nekupuješ a vlastně ani nečteš, a pak horovat nad tím, že nikdo jiný je nekupuje a nečte je, podle mne, dosti podivné východisko.

2) Říkat, že člověk čte poezii, když čte vlastně jen Liter, není podle mne úplně štastné. Ano, jsou to básničky, ale kvantita zde výrazně převyšuje kvalitu, bohužel. + Napsat, že čteš básně ze slušnosti, to se mi zdá celkem urážející k ostatním píšícím zde na literu.

3) Byly doby, kdy se poezie četlo hodně, není pravda, že o poezii nikdy nebyl moc zájem.

4)"Neuniklo mi ani, že kdejaký známější autor pracuje v nějakém jazykovědném či literárněvědném ústavu nebo aspoň češtinu někde učí. Jistě pak umí pěkně a zručně formálně psát, ale jaké jsou jeho životní zkušenosti? Co může kromě perfektního zacházení s jazykem čtenáři ještě hlubšího nabídnout a předat?" Vidím, že tvé oblíbené téma zde nemohlo chybět. Zajímalo by mě, z čeho tak odvozuješ (když to vlastně nečteš)?

5)"Subjektivní lyrika tím asi neutrpí, ale je čtenář zvědavý stále jen na krvácející básníkovo srdce, jeho osobní deziluzi z neuchopitelnosti svého místa v okolním světě, či jeho zcyničtění, zpochybnění a negaci všeho kolem v jiném módním básnickém proudu? Je jistě příjemné čas od času najít útěchu v červáncích, andělských křídlech, zurčících potůčcích, křupání jehličí pod nohama, či zrání obilných klasů, ale časem se to zpravidla přejí i těm největším romantickým snílkům." O čem má tedy poezie být?

29.07.2015 17:08:39 | reagovat

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí