Komentáře přijaté

Komentáře slouží k vyjádření vašich názorů, postojů či kritiky.

Nalezeno 22084 záznamů. Zobrazuji 19906-19920.

HLEDÁNÍ Publikoval(a): Amonasr | Básně » Filozofické

Asi mi čteš myšlenky...

05.04.2014 00:53:27 | básněnkareagovat

ZHASÍNÁNÍ Publikoval(a): Amonasr | Experiment » Fantasy

Hmmm.. krásně podaná čeština. Hlavu jsem vytáhl ze zásuvky a nechal to pocitům, které se proměnily ve vlny a ty unášely, chvíli tiše, pak zas nepokojně, pravidelně, pak zas nepravidelně. Pro mě ne na jedno přečtení. Náročné, zajímavé, pěkně si pohrávající s představivostí.

04.04.2014 16:44:37 | PacificTransreagovat

APRÍL 1983 NEBYL Publikoval(a): Amonasr | Básně » Smutné

znám také barvu jedněch očí...barvu země...jdou se mnou stále...a stále mě učí milovat...děkuji za ni...přilétla vzpomínka...z

03.04.2014 22:09:49 | zdenkareagovat

NAD VĚCÍ Publikoval(a): Amonasr | Básně » Filozofické

Není zač, to já děkuji :-)

03.04.2014 21:49:30 | Gabriela Greenreagovat

NAD VĚCÍ Publikoval(a): Amonasr | Básně » Filozofické

Krásné :-)

03.04.2014 20:27:40 | Gabriela Greenreagovat

NAD VĚCÍ Publikoval(a): Amonasr | Básně » Filozofické

já něco zažila...jen malou katastrofu, pak něco změnila, životní strofu
a šla dál, trošku jiná a přesto obohacená...haraburdí zůstalo za mnou, ale jen to lidské

03.04.2014 10:12:38 | básněnkareagovat

O UMĚNÍ Publikoval(a): Amonasr | Úvahy » Filozofické

aneb úpadek umění, úpadek společnosti...

03.04.2014 10:06:37 | básněnkareagovat

O UMĚNÍ Publikoval(a): Amonasr | Úvahy » Filozofické

Jeho poučka byla poučná asi nebyl dobrej jen v malováni ;) říkal než si prostřelil břicho hm..nebo mu někdo? ale tohle je krásnej citát od něj..Je lepší mít vznětlivou povahu i když se často dopouštíme chyb,než být úzkostlivě a nemírně opatrný.. někdy musíme umřít pro to aby lidi pochopili co je uměni a tak kdysi bylo umění prokleté a přesto fascinující stradající chudobou ale velké nesmrtelným duchem smrtelných ..ta nekonečná kalvárie na prahu že musíš malovat i psát i když chcípáš hladem to tenkrát byla doba pravého nefalšovaného umění bez ovaci jen čisté pro ten okamžik obrovského talentu co mnozí blbci tak jak mnozí hlupáci kritici odsuzuji ..se časem stane nadčasovou krásou a zavře huby pitomcúm co o uměni jen žvani..faj napsané ty jsi taky jeden z mála tady co píše o všem a neplácá se jen v jednom nudným poli žánru zpackaných lásek;) fajn že jsi tu chlape ;) jo a pokud něco nebudeš chápat co jsem napsala neptej se mě sama nevím ..zeptej se Vincenta ju ? Ten to ví stopro!

03.04.2014 09:18:36 | reagovat

O UMĚNÍ Publikoval(a): Amonasr | Úvahy » Filozofické

;-)

03.04.2014 00:33:56 | Robin Marnollireagovat

O UMĚNÍ Publikoval(a): Amonasr | Úvahy » Filozofické

...já tomu dobře rozumím, ale prostě jsem to tak nějak...musel napsat;-)

03.04.2014 00:18:35 | Robin Marnollireagovat

O UMĚNÍ Publikoval(a): Amonasr | Úvahy » Filozofické

nevím přesně, jak je to myšleno, ale jelikož jsem řemeslník, na poctivé řemeslo nedám dopustit.
Pokud jde ale o umění, trochu mne mrzí, že umění prodávají ne ti, kdo opravdu umí, ale ti kdo se stanou známými z jakéhosi důvodu, a také proto, že mají známosti.
není to tak dlouho, co jsem četl na netu článek o dívce, co ve čtrnácti letech skládá básně a jak je úžasná a skoro už i uznání má...pak jsem vygúglil něco, co napsala (nebylo toho moc, tak jsem to nemohl posoudit na 100%), ale vlil se do mne po přečtení pocit, že např "Elisa K.", by ji strčila do kapsy většinou svých děl, a to jsou tady na Literu minimálně 3 jiné v jejím věku...
super příklad: Kamarád byl jednou někde na kalově mostě myslím...a nějaký umělec (možná to bylo jinde, ale určitě v centru Prahy) tam vystavoval, Petr k němu přišel blíž a ptá se "kolik to stojí?"
umělec: " to je "umění" to nemá nějakou cenu jako zboží
Petr: tak za kolik to koupím?
umělec: umění není o penězích
Petr: tak si to můžu vzít zadarmo?.
umělec se urazil a dál se nechtěl bavit...

...pro mne z toho vyplívá..."nazvu to uměním, abych z toho vytřískal co nejvíc...a to by pak mohlo být to tvé řemeslo, ale jelikož jsem řemeslník, toto přirovnání mi není po chuti, protože se snažím lidem nabídnout kvalitní práci za rozumný peníz a i to je dnes "umění" :-)

02.04.2014 21:18:01 | Robin Marnollireagovat

O UMĚNÍ Publikoval(a): Amonasr | Úvahy » Filozofické

každá doba nese svoje... i své pokleslé umění, to se nezmění...každá doba nese patolízaly....i ty co umí, bez toho,aby někomu lezli do zadku...
každá doba preferuje něco jiného..je umění řemeslo ?kdo ví...má obohacovat...a tak se snažím najít si umění kolem sebe...díky za tvoje slova..Ív

02.04.2014 18:39:36 | básněnkareagovat

O UMĚNÍ Publikoval(a): Amonasr | Úvahy » Filozofické

Ano, ano :) Mám poněkud shodný názor, a pokud jsme se doteď byť jen lehce rozcházeli, já se přizpůsobil =D Až tak mocně deskriptivní Tvá slova jsou.
Nojo... Viktoriánské hodnoty prosakují v jejich základech až do dnešních dnů a bylo jen pár umělců, co se snažilo varovat před tím morálním poklesem, který bude mít globální honba za majetkem za následek (Wilde např.). Pak už si to snad ani nikdo neuvědomoval a prostě se všichni vezli na té vlně experimentů a neupřímnosti. Umění ale zůstalo pokřiveno takovým způsobem, že málokdo dnes rozezná, co jím ještě zůstává a co byla slepá ulička.
A ten úpadek nepřijde jen v umění, ale i v ekonomice, což ty ale určitě víš ;) Na světě není dost peněz, aby splatily všechny dluhy, které si lidstvo nastřádalo v bankách.

EDIT: Vidím, že vše, co jsem napsal je už v komentářích uvedeno mnohem lepšími, přesnějšími a hezčími slovy (ač většině z nich třeba nerozumím =D )

02.04.2014 16:29:30 | reagovat

O UMĚNÍ Publikoval(a): Amonasr | Úvahy » Filozofické

dobře ty!

02.04.2014 14:28:41 | dead-headreagovat

O UMĚNÍ Publikoval(a): Amonasr | Úvahy » Filozofické

Ano, můžeme se zamyslet nad tím, co je to se společností, že nevytváří poptávku po kvalitních básnících, nebo malířích apod. :-)
Ale zajímavé je to, že pod pojmem umění se skrývají dvě oblasti – jedna je estetické, skoro až fachmanské vyjádření a druhé je jen osobní vyjádření bez výraznějšího vlivu toho fachmanství (no postmodernisti s konceptualisty v 80. letech v tom pojmosloví udělali trochu bordel). Na tohle téma se čas od času strhávají diskuze o tom, co je umění a co už ne. Přitom řešení je jednoduché: jednu z těch oblastí přestat uměním nazývat. Ti, co tvoří pro sebevyjádření, s tím dokáží žít a ti, co musí mít prostor svobodného umění sevřený pravidly o formě, jsou spokojeni taky.
Nicméně obě větve mají cosi společného a to je to vyjádření: – ten efekt toho, kdy dílo pohltí pozorovatele, kdy se vlastně pozorovatel pomocí díla stává pozorovaným. Tento mystický zážitek, extáze nebo katarze či jak to chceme nazývat, dává ten rozhled, který je tématem toho článku. To, že je doba, která nepřeje umění, neznamená nutně konec společnosti, znamená pouze to, že vyjádření se přesunulo od umělců mezi obyčejné lidi. Nefachmanské vyjádření je více vulgární, nese prvky amatérismu, nově objevuje již objevené, ale má tu zásadní esenci a to, že je živé! Stát sice nesubvencuje vernisáže, ale zase povoluje sprejerské plochy, stát nedotuje kina a hudbu, ale zase nezakazuje hudební styly a nezakazuje kapely. On ten Warholův odkaz: umění lidem, či Knížákův odkaz: žít jinak, je i v současné době stále aktuální. A proto si nemyslím, že bychom se jako společnost řítili kamsi k zániku, maximálně k transformaci.

02.04.2014 13:42:19 | dead-headreagovat

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí