Komentáře přijaté

Komentáře slouží k vyjádření vašich názorů, postojů či kritiky.

Nalezeno 129 záznamů. Zobrazuji 46-60.

Co je vlastně víra? Publikoval(a): diggy | Úvahy » Bůh, víra

Ale dobrý pocit z toho mají taky... stejně jako ateisté... Akorát všechno co je nad dobrý pocit už je kšeft s Bohem - ostatně nemluvili jsme o smlouvě s Bohem? Smlouva, to je taky kšeft...

19.01.2010 12:03:00 | Daniel S.reagovat

Co je vlastně víra? Publikoval(a): diggy | Úvahy » Bůh, víra

Ber to tak, že u nás je to stejný "kšeft" jako u vás. Jen s tím rozdílem, že vy kšeftujete s klidným svědomím a dobrým pocitem a my ještě s něčím navíc. A jak jsem řekl, lidé by pomáhali víc, kdyby to pro ně víc znamenalo... žádné povzbuzení, žádný postih - kdo by se snažil...

19.01.2010 09:35:00 | Daniel S.reagovat

Co je vlastně víra? Publikoval(a): diggy | Úvahy » Bůh, víra

Vladan nebe:
No černé puntíky... to je přesnější. Ostatně je to logické... vy byste taky měli dostat černý puntík, když někomu nepomůžete, akorát vám ho nemá kdo dát. Jedině pokud ujedete od nehody nebo tak. Tak se nediv, že nám Bůh ty černé puntíky dává. Ale dají se umazat. Je zapotřebí opravdové upřímné lítosti a snahy o nápravu, pro což máme termín "pokání".
Kdyby jste dotávali podobné čené puntíky, tak byste taky pomáhali víc. obzvlášť kdyby jste tím třeba přicházeli o prémie v práci nebo o nárok na důchod... To by se to pomáhalo...
Tak se nediv, že máme tuto pozitivní i negativní motivaci. Pozitivní v tom že jsme za to chváleni a povzbuzováni a první mezi námi jsou ti nejobětavější a negativní tím, že za lhostejnost jsou černé puntíky - tedy jinak že lhostejnost je hřích a že je musíme umazávat lítostí a snahou o nápravu, byť se ta náprava někdy už nemusí povést a někdy už lhostejnost nejde vzít nazpět.
Proto nám to taky tak jde... vám by to šlo taky, kdyby jste dostávali puntíky. A protože je nedostáváte, tak pomáháte jen do výše svého svědomí. Ale do výše svědomí, to je málo pomoci.

18.01.2010 14:21:00 | Daniel S.reagovat

Co je vlastně víra? Publikoval(a): diggy | Úvahy » Bůh, víra

Vladan, sex:
Hezky řečeno..., ale pak se ptám, když je sex nedílnou součástí poznávání, jakou tam hraje roli? Pokud vím z vlastní zkušenosti, je sex záležitost velice příjemná, člověk se pak cítí lehoučký, dobře naladěný, má pocit intimity, blízkosti, leckdy sexem končí usmiřování, sex zaretušuje spálený oběd (jak jsem někde slyšel - moje žena vaří dobře). Sex je také takový oddalovač problémů - spousta lidí (a hlavně žen) sexem řeší nedostatek lásky a myslí si, že když partnerovi dají, tak je bude mít raději.
Není to trochu problém? Když se s někým poznávám, tak bychměl být přece naopak hodně citlivý, zda náhodou něco neskrývá, zda na mě něco jenom nehraje, zda není ta přívětivost jen maska. Zda to nedělá jen kvůli sexu. Je hodně čtyřek a pětek.. a ty budou klidně slibovat manželství, jen když si užijou. Jak je rozpoznat od trojek? Nejlépe jim odmítnout sex... to většinou čtyřku i pětku odradí.
A i když pak zůstane trojka... nebude takový dojem z hezkého sexu zakrývat třeba to, že je partner velmi nedůtklivý? Aby se pak třeba nestalo, že pod dojmem hezkého poznávání sexuality nebude zanedbáno poznávání ostatních stránek člověka. Ostatně tak to také většinou bývá... sex dobrý, ale pak se ukáže že moc utrácí, hrubě mluví, uráží se pro každou blbost...

Tohle se jedničkám a dvojkám nejspíš nestane. Ti nebudou mít růžové brýle z hezkého sexu, aby neviděli nějakou závažnou charakterní vadu. Neudělají proto žádný trojkový krok, kdy si řeknou, že teĎ už mají toho pravého, ale nebude to pravda...
Taková správná křesťanská jednička odmítnutím sexu v první řadě eliminuje všechny slibotechny co jim jde jen o to jedno. V další vlně eliminuje všechny ty, co sice mohou být zamilovaní, ale nemají dostatečně pevný charakter, aby vydrželi čekat. Trpělivost je hodně bohulibá vlastnost. Dál se pak nestane, že by pod dojmem nějakého orgasmu zapoměli poznat partnerovu duševní stránku. A potom, až si budou opravdu bez sexu jisti, až bude opravdu jasné, že jsou si "souzeni" pak se vezmou a začnou spolu spát. Velmi rychle se naučí, jak si vyhovět. A když budou mít méně vůle, stanou se dvojkami...

18.01.2010 14:15:00 | Daniel S.reagovat

Co je vlastně víra? Publikoval(a): diggy | Úvahy » Bůh, víra

Vladan, pomáhání:
Já taky nechtěl říct nic proti tomu co jsi napsal... Ostatně vy taky pomáháte, aby jste se cítili líp... A taky se pak líp cítíte. Ale kdybychom měli jen takovou motivaci, tak bychom to moc daleko nedopomáhali. Ano, hraje tam roli to vědomí věčného života, akorát to není sčítání dobrých skutků, jako potřebujeme tisíc bodů a pak už budeme v nebi. Motivace je nezbytná a důležitá... ostatně je to křesťanský motor pokroku - ne mít se líp za každou cenu, ale mít život věčný s Bohem...
a že to udržuje stav? Ano, do jisté míry... ale zdá se nám spravedlivější, když bude dějinami hýbat krev nás křesťanů než těch chudáků o které se staráme. I když jak se zdá na Haiti, někdy to asi nestačí. Ostatně jde ot i bez krve, a to je také naše poselství světu... proto se snažíme držet stav, aby na krev nemuselo dojít. Máme víru a trpělivost, že to ostatní pochopí i bez krve a nebo že bude stačit ta krev těch, co tam někde v uprchlických táborech rozdávají mouku. Ano, buď si to lidé uvědomí, a pak na krev nemusí dojít - i takové případy jsou. Ale někdy se to pak stejně provalí a na krev dojde... Ale my se necítíme povoláni k tomu toto rozhodovat, kdy se to povede a kdy poteče krev. Ono se bohužel také děje to, že krev spustí zase ještě další krev a nikdo neví kolik jí musí vytéct, aby to stačilo...
ostatně za nás už krev Kristova vytekla. Proto může téct i ta naše... naš krev nebude volat po pomstě... stejně jako nevolala po pomstě ta Kristova.

18.01.2010 13:28:00 | Daniel S.reagovat

Co je vlastně víra? Publikoval(a): diggy | Úvahy » Bůh, víra

Vladan:
A ty myslíš, že je potřebné a nutné, aby při hledání partnerky ti dva spolu spali? I přesto, že je to rizikové? Všimni si, jednička i dvojka taky hledají partnerky. Akorát s nimi při hledání nespí. Já myslel, že hledání partnerky spočívá v hledání mravně morálního portějšku, partnera se kterým se shodnu, který bude mít pro mě akceptovatelné názory na život, který bude příslušně vzdělaný, pracovitý, hodný a kdo ví co ještě... To jednička a dvojka taky dělají.
Jo že si trojka dala navíc do požadavku u určitou sexuální zručnost, to je samozřejmě možné. Akorát že to nikdy není rozhodující a nikdy to nezůstane stejné. Obzvlášťě ženské libido se hodně mění i vyvíjí. A trojka se pak nesí divit, když podle něj ideální žena, která mu vyhovovala i v rovině sxuální má najednou úplně jiné požadavky, ochladla, čeká dítě, nebo kojí a nemá o sex vůbec zájem... to je běžná realita trojek... ti se pak rozvádějí, že jim jejich manželka přestane vyhovovat... asi se moc zaměřovali na sex a zapoměli na ty ostatní vlastnosti... a je sex pro ně důležitější než by měl být... A ještě riskují, že se něco nepovede s antikoncepcí nebo způsobí bývalé partnerce nějaké hluboké trauma...
To jednička i dvojka nemají... sex u nich hraje jen vedlejší úlohu v rozhodování a také vědí, že k sexuálnímu souladu se dá dojít vzájemným poznáváním.

ostatně to je jako s celou kulturou... trojka chce vztah koupit hotový, jednička s dvojkou ho chtějí stavět.

18.01.2010 13:19:00 | Daniel S.reagovat

Co je vlastně víra? Publikoval(a): diggy | Úvahy » Bůh, víra

Vladan, do nebe...
Když vedle sebe postavím křesťana a ateistu vladane, tak oba budou naplněni soucitem k trpícím a budou jim dle možností pomáhat. A taky budou konfrontováni s realitou, že stejně lidé umírají.
A jednou dojdou oba do situace, kdy budou rezignovaní, už je to nebude bavit. Taky by si chtěli trochu užít, nejen pomáhat, utrpení už přivykli, už neprobouzí jejich emoce jako dřív, stejně jako doktora časem nebere, že mu někdo umře na sále. Už to utrpení neprobouzí jejich svědomí, už otupělo.
V té chvíli se tao ateista vybodne. Už nemá další motivaci. Svědomí nehryže, nic z toho nemá, už nechce pomáhat, kašle na to. Už dopomáhal.
Křesťan bude mít kolem sebe lidi, kteří ho povzbudí, bude mít svou neděli, kde načerpá novou motivaci v kostele a samozřejmě bude mít tu naději, že to nedělá zbytečně i když se výsledku nedožije a bude vědět, že víra bez skutků je mrtvá, bude vědět, že když "pouští chleba po vodě" tak se vrátí a samozřejmě bude mít naději na odměnu věčnou...
Proto křesťané pomáhají víc... A hodně lidí, co chtějí hodně pomáhat se dá ke křesťanům, protože se jim tam dostane nové motivace, nového povzbuzení, a naděje, že to není nadarmo.
Pomáhat s viditelným výsledkem, to umí každý. Pomáhat aby se něco udrželo, to ještě taky jde, ale pomáhat tam, kde se vraždí, střílí, kde už lidskost dávno není a začínat tam znovu od začátku, to už je těžší... Tam už je potřeba hodně dobré motivace a hodně silné zpětné vazby, aby se na to člověk nevykašlal. A to vy ateisti prostě neumíte a neděláte... v takové chvíli je sice hezké chtít pomáhat, ale nikdy to nevydržíte. Stačí se podívat na ty nejhorší světové slumy... a žádný člověk v tísni, ale vždycky katolická charita.

18.01.2010 12:28:00 | Daniel S.reagovat

Co je vlastně víra? Publikoval(a): diggy | Úvahy » Bůh, víra

Vladan:
No mezi smilníkem 2 a 3 je rozdíl... Možná se zdá nepodstatný, ale není. Dvojka si njedřív našel životní partnerku a de facto se už vyslovil, připravuje svatbu, neměl žádnou jinou. A i když ji přivede do jiného stavu, bude z toho trocha ostudy. Blbé bude jen to, když by náhodou umřel...
Trojka si zašpásuje častěji... klidně i s holkou, kteoru si nehodlá vzít. Jen je mu s ní dobře... K sexu nedochází několik týdnů nebo měsíců před svatbou s jednou partnerkou, ale s více partnerkami, roky před svatbou. Když nějakou převede do jiného stavu, nejspíš ho to zaskočí, protože to může být v době, kdy to vůbec neplánoval a nečekal. A samozřejmě, může se s partnerkou rozejít a pak zjistit, že má dítě. A samozřejmě v případě úmrtí platí totéž co pro dvojku.

Nechci být hnidopich, ale podle mě je to docela rozdíl. Minimálně tak velký, jako mezi dvojkou a jedničkou. A samozřejmě rozdíl v praktických dopadech selhání antikoncepce může být nepatrný nebo žádný. Hodně dvojek a trojek žádný průšvih neudělá. Pravděpodobnost není vysoká.
Ovšem až trojka už má jiný náhled na ženy a sexualitu. Zdá se mi dost odvážné tvrdit, že postoj trojky k ženám bude stejný jako dvojky. Nebude. Jednička je jasný - odpovědný, má úctu k soužití, k partnerce, k životu. Dvojka by takový chtěl být, ale prostě se mu to vymkne z rukou. Trojka ale už takový není a ani nechce... chce si trochu užít... to se projeví... tento názor v jeho životě bude hrát roli i po případné svatbě... Stejně jako alkohol hraje roli i po abstinenci...

18.01.2010 12:17:00 | Daniel S.reagovat

Co je vlastně víra? Publikoval(a): diggy | Úvahy » Bůh, víra

A s tím pomáháním? Já nepomáhám proto, že jsem křesťan, ale stal jsem se křesťanem, protože chci pomáhat. To je jako s těmi vtipy o blondýnách... Blondýnky nejsou hloupější než jiné holky, ale většina hloupých holek se obarvuje na blond...
Křesťané nejsou v podstatě více alutrističtí než zbytek populace, ale alutristé se často stávají křesťany.

18.01.2010 10:47:00 | Daniel S.reagovat

Co je vlastně víra? Publikoval(a): diggy | Úvahy » Bůh, víra

Weylin:
No jeslti je Bůh dobrý nebo zlý, to se přece ani nedá posoudit. Podívej třeba na první dvě atomové bomby. Ty přece zabily obrovské množství nevinných civilistů. Každý Japonec v Hirošimě je považoval za pořádné zlo. Ale nejspíš zachránily milion amerických životů, kteří by padli v případě invaze a zachránily další obrovské množství japonců, kteří by si to také odskákali.
Náš problém je ten, že nedohlédneme do všech konců a nedochlédneme do všech variant. Nevíme, jak to bude, ani jaké by to či ono mohlo být.
Ale zeptám se jinak... je Boží vina, že se na Haiti mezi sebou lidi vraždí? Je jeho vina, že se tam v noci vůbec nedoporučuje vyjít na ulici? Neřekl bych.
A co jinde? Za jakou cenu se Francouzi domohli svobody pro všechny ve své revoluci? Za jakou cenu jsme získali vlastní stát po první světové válce? Za hodně a hodně krve.
Bible to říká už dlouho, že krev smývá viny a křivdy a jen krev dokáže přinést nějakou změnu smýšlení. Možná kdybychom v tom roce 89 měli víc mrtvých, možná bychom se k sobě dneska chovali líp.
Nemyslím si, že Bůh experimentuje a dokonce jsem přesvědčen, že to jde i bez krve, ale museli by všichni chtít... a bohužel až krev bývá ten poslední impuls, kdy člověk opravdu začne přemýšlet. A určitě je to lepší, když tví blízvcí zemřou pod sutinami a sused kterému jsi nemohl přijít na jméno ti pomůže hrabat, než kdyby ti je soused zastřelil...

18.01.2010 10:44:00 | Daniel S.reagovat

Co je vlastně víra? Publikoval(a): diggy | Úvahy » Bůh, víra

Daniel-v tom co říkáš s tebou naprosto souhlasím že vše špatné je k něčemu dobré,ale proč Bůh-v kterého věříš-tak experimentuje?
Chvíli je dobrý,chvíli zlý..není za tím spíš lidská povaha než Bůh? A vy křesťané posíláte pomoc-kdyby jsi nebyl křesťan tak by jsi nepomohl?:-)

18.01.2010 09:37:00 | Weylinreagovat

Co je vlastně víra? Publikoval(a): diggy | Úvahy » Bůh, víra

A ano, Vladane... alkoholik se také abstinencí úplně nezbaví problémů s alkoholem. Alkoholikem nepřestaneš být i když už nepiješ... to tvá léta a léta než se skutečně vyléčíš. U těch smilníků je to podobné... i když pak máš jednu ženu a rodinu, stejně to ještě léta v člověku zůstává... a hodně z nich to taky nepřekoná.

18.01.2010 09:35:00 | Daniel S.reagovat

Co je vlastně víra? Publikoval(a): diggy | Úvahy » Bůh, víra

Tak jinak... musíme to od sebe maličko odlišit. V prvním případě mějme správného křesťana, který si najde holku, namluví si ji, zasnoubí se, zařídí si spolu bydlení, mají svatbu a začnou spolu mít sex.
V druhém řpípadě mějme takového nedůsledného křesťana, který si najde holku, namluví si ji, zasnoubí se, zařídí si spolu bydlení a pak jedné pěkné vlahé letní noci ještě před svatbou spolu začnou spát. Pak se vezmou.
Ve třetím případě mějme slušného ateistu, který během svého mládí má několik holek, provozuje s nimi sex s ochranou, je v tomto důsledný, s holkama se slušně vždycky rozejde a pak si jednu z nich vezme za ženu a žije s ní.
Ve čtvrtém případě mějme už méně slušného ateistu, kterému jde jen o sex a za tím účelem oblbuje holky a slibuje jim nehynoucí lásku. Na ochranu kašle, ženit se nehodlá a nehodlá se ani přiznak k závazku případného dítěte.
A nakonec v pátém případě mějme člověka, co si chce užívat, ale alespoň je tak upřímnej, že si na nic nehraje a nikoho neoblbuje.
Teď si to projdi sám... první případ je jasný, tam se dítě objeví, až kdžy jsou splněny všechny osttaní podmínky - tedy vzájemný souhlas, založení nové rodiny, osamostatnění se. Oba jsou svoji, dítě se nenarodí sedm měsíců po svatbě.
Ve druhém případě už se objevují některá možná rizika. ona může otěhotněta přitom zjistit, že ho vlastně nechce a vezme si ho jen kvůli tomu těhotenství. On může den před svatbou umřít a ona bude matka samoživitelka bez nároku na vdovský důchod apod, apod.
Ve třetím případě nám může selhat antikoncepce, nějaká z těch milenek může třeba zkusit si ho připoutat k sobě dítětem, rozchody i když slušné stejně bolí a kdo ví, proč se vlastně rozcházejí a jaké to bude mít dohry.
O čtvrtém případě snad ani nemusím mluvit, tam je to jasné.
smilník z těchot případů vzniká tehdy, když se smilnění stane takovým "sportem". Pokud někdo střídá holky a vrhá se do galantních dobrodružství, tak se mu to stane určitým koníčkem. Také získá určitý náhled na ženy, svým způsobem si zvykne řešit partnerské problémy změnou partnera. A myslíš, že pak najednou až se ožení, tak s tím přestane?
Smilník je každý mimo případ jedna. Akorát v případě dva zřejmě ještě nebude mít chuť střídat partnerky a nebude problémy řešit rozchodem. V případě tři už se to na něm projeví víc, v případ čtyři už zřejmě nebude pro manželství a výchovu další generace vůbec vhodný a v případě pět o to ani nebude mít zájem.

18.01.2010 09:33:00 | Daniel S.reagovat

Co je vlastně víra? Publikoval(a): diggy | Úvahy » Bůh, víra

Vladan:
Ale kdepak. Už dávno jsme se bavili o tom, co to znamená pro křeSťana sňatek. A stejně jako se z tebe nástupem do bavoráku nestane lepší řidič, nestane se z tebe ani morálně jiný člověk když z milenky uděláš manželku.
Čili když jsi smilník, nezmění se tím nic ani když si svoji milenku desetkrát vezmeš za manželku. Ovšem morálně jiným člověkem se staneš, pokud si ji nejenom vezmeš, ale skutečně jí budeš věrný a nejen do té doby, než se najde jiná hezčí, lepší a v posteli výkonnější. Když se postaráš o hmotné a výchovné zabezpečení dětí, když ji budeš živit a šatit po dobu, co se bude starat o malé děti, apod apod.
A stejně jako se nedá čekat od řidiče blázna, že změnou auta změní svoje řidičské návyky, nedá se ani od smilníka čekat, že svatbou se stane jiným.

18.01.2010 06:47:00 | Daniel S.reagovat

Co je vlastně víra? Publikoval(a): diggy | Úvahy » Bůh, víra

Weylin:
Tak jednakl Haiti není katolická země, jen se dost velké procento obyvatel hlásí ke katolictví. U nás se jich taky hlásí ke katolictví podstatně víc než jich je v kostelích. Nemají ani křesťanskou ústavu, ani křesťanskou státní správu, nic takového. Haiti je země jako každá jiná a ke křesťanství se tam hlásí míň lidí než třeba v USA.
A za druhé -Haiti je země plná násilí a úplně děsné situace. Křesťané nekřesťané. Mrtvoly na každém kroku, slumy, násilí, stovky státních převratů, neklid, mafiánství...
Toto zemětřesení pro němmůže být naděje... že by mohli zapomenout na to co je rozděluje a proč se vraždí a začít táhnout za jeden provaz za jednu svojí zemi... Krev jejich mrtvých by mohla omýt staré křivdy a očistit jim cestu. A proto jim my křesané pošleme co nejvíc pomoci, aby se tato možnost nerozpadla. Aby mohli přežít, pokřbít své mrtvé, pamatovat na ně a aby se ti mrtví stali Romeem a Julii Kapuletům a Montekům, kteří až smrtí svých milovaných byli ochotni zapomenout na své nepřátelství.
Dej Bůh, aby to tak bylo, aby toho využili a aby ta krev co tam teď vytekla přinesla nejen žal, ale i smíření.

16.01.2010 17:29:00 | Daniel S.reagovat

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí