Komentáře přijaté

Komentáře slouží k vyjádření vašich názorů, postojů či kritiky.

Nalezeno 693 záznamů. Zobrazuji 316-330.

Zklamání Publikoval(a): Krahujec | Básně » Smutné

Moc oslovila.

20.10.2021 17:53:02 | mkinkareagovat

Rozpoznání Publikoval(a): Krahujec | Básně » Láska

Ať se daří :-)
VFM

08.10.2021 14:03:39 | Fialový metalreagovat

Rozpoznání Publikoval(a): Krahujec | Básně » Láska

milý zlatý
jsem nalezenec z kojenáku
žádnou rodinu nemám

a dveřmi jsem prohodil přítele po třech letech
když mi začal krást věci z bytu

vůbec nejsem Bukowski
mít Bukowskeho v pracovním týmu
také ho vyhodím

ale Bukowski má velikou cenu
on prošel cestu, kterou nikdo z nás neprojde
nebo by se za ní styděl
on měl však v sobě obrovského ducha
a každý svůj karambol spojil s lidumilností

ČLOVĚK NENÍ ANONYMNÍ SOUČÁSTÍ PROSPERUJÍCÍ AKCIOVÉ SPOLEČNOSTI

To je největší Bukowskeho odkaz

.Já
nejsem ani kavárenský typ
.
jsem naprostý suchar

ale o mě to není

07.10.2021 19:02:22 | reagovat

Rozpoznání Publikoval(a): Krahujec | Básně » Láska

...zamilovanost je slepá...a kašle na nějakou vhodnost povah ve vztahu...nejde jí o soužití, ale plození dětí...;-)...pak to tak taky dopadá...

07.10.2021 18:14:07 | Martenreagovat

Rozpoznání Publikoval(a): Krahujec | Básně » Láska

No ono mi to ve finále dopomohlo k rozumu :)
A ano je to k nepochopení.

07.10.2021 16:37:20 | paradoxyreagovat

Rozpoznání Publikoval(a): Krahujec | Básně » Láska

také jsem osobu blízkou
prohodil dveřmi

láska neláska...

ale přece
na to rozum ani recepty nejsou
nemůžeme partnery kádrovat
jako agenty FBI

musíme riskovat... pak přijde okolí se svými rozumy

to nemyslím na tebe

07.10.2021 16:36:50 | reagovat

Rozpoznání Publikoval(a): Krahujec | Básně » Láska

Toto by se měly učit děti už na základní škole. Zažila jsem to s exmanželem, šla jsem po hlavě do vztahu a naprosto naivní a jak se hezky vybarvil po mém otěhotnění :)

07.10.2021 16:21:15 | paradoxyreagovat

Definice bytí Publikoval(a): Krahujec | Básně » Filozofické

Ano bingo, malého prince jsem sice nečetla, ale i tak Vám rozumím.

Zatímco my víme, že svět není subjektoobjektová plocha, tak ale bohužel většina lidí se cítí odděleně. To je jako když někdo řekne, že jde do přírody a přitom je její součástí.

Ano, souhlasím s Vámi, že je třeba se u výchovy snažit i s nejistým výsledkem.

Ale jak jsem psala už před tím, každý má jiné uvědomění a jak jste psal vy, je mnohem jednodušší pro člověka nevidět souvislosti. Já osobně taky nerozumím všemu, ale vím že v klidu se dá "vidět a vyřešit" víc.

To co se děje, je pouze o vnějších příslibech štěstí a přitom je vše v nás. Jenom vůbec netuším, jak bych já mohla cokoliv ze své pozice měnit nebo změnit a pozor není to vyhýbání se zodpovědnosti.
Dělám co mohu, tam kde jsem.

06.10.2021 21:27:48 | paradoxyreagovat

Definice bytí Publikoval(a): Krahujec | Básně » Filozofické

*."*
*...BINGO !

V tom je to. V té spleti a složitosti, kdy na to
jak se věci mají, musím přicházet strastiplnou cestou.

V tom tkví plytkost pohodlného Malého prince.
Vezme lidi, odpreparuje od okolí a položí jako objekt
před sebe na planetu jako pod krycí sklíčko mikroskopu.

vytrhne ze souvislostí, které často ukazují na nás
jako viníky. Jako pochlebovače a netečné naivky.

Proto je zejména u měšťáků ta kniha tak ceněná.
Mohou ukazovat, pohoršovat se a hrát si na nevinné děti.

Svět ale není subjekt-objektová plocha.


O té výchově to je pravda.
Můžeme se snažit jak chceme, a z dětí vyrostou sobci.
Ale je tu jedna námitka:
Pokud se snažit nebudeme, bude vina jednoznačně naše.


Často si vzpomenu na Odyssea. Proč tak dlouho bloudil,
zatímco doma ho čekala žena a významná královská funkce ?
Určitě se na obojí těšil.

Protože ty věci, které ho potkaly, byly závažné a on je prostě
nemohl nechat být.

Jak málo jsme pochopili z Homéra !
Máme naplánované kariéry a funkce.
Za nimi jdeme. To je v pořádku - ALE JEN DO URČITÉHO BODU.

Vždyť samotné školní a studijní programy nás k tomu vybízí.
VYBERTE SI OBOR A KARIÉRU SNŮ.
Buďte nejlepší !

Ale v čem, proboha ?

Jedete metrem po eskalátoru a plakáty to na vás volají.

Rektoři a docenti to na vás volají a sami v tom jedou.

není to tak ?

06.10.2021 20:51:04 | reagovat

Definice bytí Publikoval(a): Krahujec | Básně » Filozofické

Nechci se sem montovat..ale tento tvůj komentář..by stál za to
dát, jako samostatnou..:);)

06.10.2021 13:22:55 | jenommariereagovat

Definice bytí Publikoval(a): Krahujec | Básně » Filozofické

No jo...a jsme v kolotoči dění
vším různým obklopeni
je tolik na nás nasypáno
ne vždy nás těší každé ráno
přesto se nepřestaneme snažit
ať naše HVĚZDA ZÁŘÍ ***ST:));)*
Pusť si ji
https://youtu.be/fAHSloqaOP4
*

06.10.2021 13:21:31 | jenommariereagovat

Definice bytí Publikoval(a): Krahujec | Básně » Filozofické

Smysl života není totožný s pocity štěstí, to s Vámi souhlasím napůl, protože pokud člověk přijme jako fakt, že se vše mění a není závislý na pocitu štěstí vycházejícím z dobrých okolností zvnější anebo zevnitř, tak pod hladinou běžného života se všemi pro něho dobrými a špatnými okolnostmi, může být spokojený neustále. A tím nemyslím, že by byl sluníčkář, naopak. Mluvím z vlastní zkušenosti, kdy si takto dovedu poodstoupit od problému a vidět ho pak více zeširoka.

Jak se srovnat s tím, že lidé sobečtí a zlí jsou si tak jisti a tak šťastni?

To netuším ani já. Asi bych si ale nejdřív položila otázku, jestli jsou skutečně šťastní a spokojení, je možné že vy je tak pouze vidíte a skutečnost je při bližším pohledu jiná. Další možnost je ta, že ty zlé a sobecké lidi nevědomky a nebo ze strachu nebo z jekéhokoli důvodu podporujeme a jestli jsou závislí na štěstí, které jim poskytuje okolí a okolí jim jde na ruku, proč by pak neměli být spokojení a sebejistí.

06.10.2021 11:24:09 | paradoxyreagovat

Definice bytí Publikoval(a): Krahujec | Básně » Filozofické

No s výchovou dětí a i jinými věcmi se to má takhle, dělám to podle svého nejlepšího vědomí a svědomí, neexistuje žádná příručka nebo postup jak to dělat. Opět uvedu příklad: mohu se snažit dítěti vštěpovat, aby nekradlo a klidně z něj vyroste spokojený zloděj a je to špatně nebo dobře? Jiný rodič bude učit naopak dítě krást a vyroste z něho poctivý člověk.

Já tuším, že krása je naprosto ve všem. Jestli existuje spravedlnost, to netuším, v přírodě se vše jenom děje, kde je dána šance životu, tam roste a bují a pak zanikne, přesně jako jste psal vy příklad s tou zahradou.

Každý máme jiné možnosti uvědomění.

,,TY VĚCI MUSÍ BÝT OBSAŽENY VE SVĚTĚ JAKO TAKOVÉM,
ABY JE MOHLA NA VLASTNÍ KŮŽI POCÍTIT, VYBRAT, ABY JI BOLELY
A VĚDĚLA, JESTLI JE NÁSLEDOVAT,,
v tomto výroku s Vámi souhlasím, pokud mluvíte o lidských vlastnostech.

06.10.2021 11:07:57 | paradoxyreagovat

Definice bytí Publikoval(a): Krahujec | Básně » Filozofické

Ano souhlasím, je třeba vlastní úsilí a vkladu. a taky se nebát a nepředjímat. Je i dobré se na to dívat jakoby s nadhledem.

A v neposlední řadě dobrá vůle.

06.10.2021 10:30:24 | paradoxyreagovat

Definice bytí Publikoval(a): Krahujec | Básně » Filozofické

A jak se ukazuje,
smysl života a bytí není totožný s tím či oním pocitem štěstí.

Uvědomování si smyslu světa a svého života jde jinou rychlostí
a jinými místy než pocity štěstí. Často se ocitají v úplném
protikladu.
Ale pravda je pohyb v prostoru a čase.
Možná, lépe řečeno, doprovázený
prostorem a časem.
Jejich výsledný souběh je v budoucnu.

Jak se srovnat s tím, že lidé sobečtí a zlí
jsou si tak jistí a tak šťastní ?

To fakt nevím.

06.10.2021 10:28:14 | reagovat

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí