Komentáře přijaté

Komentáře slouží k vyjádření vašich názorů, postojů či kritiky.

Nalezeno 791 záznamů. Zobrazuji 151-165.

Chybí mi Liter Publikoval(a): Anjesis | Úvahy » Smutné

já už se nausmiřovala celkem dost (nejen tu na Literu) a su unavená z virtuálna a na anonymitě založených mezilidských vztahů a těch tahanic kolem - už málokdy mám potřebu někde "zasahovat"
pár lidí znám reálně a pár trochu víc virtuálně a to beru jako skutečné - ale pak jsou nicky co jsou prostě nicky - a ať jsou jeden nebo pět v jednom, míjím se s nima a nemám potřebu se s nima nějak bratřit nebo jim něco vysvětlovat ať se to mele sebevíc
a není to zbabělost - možná spíš zmoudření (první šediny jsou tu :o)

18.10.2013 19:59:58 | hanele m.reagovat

Chybí mi Liter Publikoval(a): Anjesis | Úvahy » Smutné

Neumím psát krátké odpovědi, ale tady je to jednoduché, když se vším souhlasím... ;-) P.S. Snad jen tu poznámku o mně jsi mohla vynechat, o to jsem si fakt neříkal :-P

18.10.2013 14:25:04 | Amonasrreagovat

Chybí mi Liter Publikoval(a): Anjesis | Úvahy » Smutné

Jsem rád, že jsi tu zareagoval, protože právě Tebe jsem chtěl dát za příklad (než jsem se rozhodl nikoho v prvním komentu nejmenovat) toho, kdo píše komentáře tak, jak to cítí, i sofistikovaně kriticky (se zdůvodněním), ale přitom se snahou pomoci - přesně tak, jak po tom volá Anjesis. Já zase třeba ty kritičtější poznámky píšu jen opravdu těm, u kterých vím, že to má smysl (že i kritiku vezmou pozitivně), jinak volím spíš pozitivní motivaci ;-) Ale zrovna Anjesis patří mezi ty, kteří i kritické poznámky dokážou unést dobře a je sama pěkným příkladem toho, po čem volá. A jsou tu i jiní, kteří se snaží pomáhat i dobře míněnou kritikou, za všechny třeba nemůžu nezmínit Robina, který to pak občas od někoho schytá, ale přesto ho to neodradilo - evidentně upřednostňuje prospěch Literu před svým egem, což je od něj jednak statečné a jednak to ukazuje i na sílu osobnosti, která se projevuje tou nejlepší možnou formou. A je tu i řádka dalších, kteří se nebojí říct i kritický názor, aniž by v tom byl jakýkoliv zlý úmysl - začal jsem vypisovat, ale řádek se začínal postupně plnit a bylo by pak smutné někoho vynechat, tak jsem to raději smáznul... ;-) Ne, není to tu tak špatné, jak by se to mohlo na první pohled někdy jevit :-)

18.10.2013 14:21:12 | Amonasrreagovat

Chybí mi Liter Publikoval(a): Anjesis | Úvahy » Smutné

na tvůj věk jsem se podívala až po.. - myslela jsem to obecně a v podstatě jako vtip - že už žijeme v době, kdy i mladí lidé vzpomínají na staré dobré časy..

a chtěla jsem říct že teď jsou ti hádkaři viditelnější - už díky technickým vymoženostem Literu - starý Liter byl totiž tak trošku dinosaurus :o)

a navíc jsem nijak necílila na tebe - jen jsem pod tvou úvahu přidala moji na dané téma - psala jsem o lidech obecně a konkrétně i o Literu, jak to vidím pro změnu já

18.10.2013 11:34:40 | hanele m.reagovat

Chybí mi Liter Publikoval(a): Anjesis | Úvahy » Smutné

Reakci jsem pochopil spravne, tys ji vzala ale za ten lepsi konec. .)

18.10.2013 11:30:35 | Jan Voralbergreagovat

O volání o pomoc Publikoval(a): Anjesis | Aforismus, citát, říkanka » Smutné

Věřím, že to tak je, piškvorko... jenomže od intelektuálně nesmělých občanů očekávatelné reakce skoro nikdy nepřijdou, spíš výjimečně.. :(
Velká čest a moje úcta těm, kteří se jim věnují.

18.10.2013 11:26:56 | Aťanreagovat

Chybí mi Liter Publikoval(a): Anjesis | Úvahy » Smutné

Som tu asi šesť rokov pod týmto nickom, ten starší zanikol pri zmenách (aj s dielami).
A môj názor?
Liter nie je lepší ani horší ako v minulosti, je skoro rovnaký. Stále žije. :-)
A čo sa týka komentárov k dielam. Súhlasím s Amonasrom.
Ono, veľká časť autorov akoby chcela síce detailné a siahodlhé komentáre k dielu, ale iba pozitívne...
A ešte niečo, moje prvé básne tu čítalo v priemere päť až šesť ľudí.

18.10.2013 11:06:49 | nebechreagovat

O volání o pomoc Publikoval(a): Anjesis | Aforismus, citát, říkanka » Smutné

To ne ...ale né všichni jsou bezohlední..např.nám včera přivezli bezdomovce..v papírech měl napsáno houmlesák z Prahy a skončil v Brně na nádrh..pod vlivem chlastu a prášků vjel do hloučku dětí a byl skoro nahej. Přesto i když byl sprostej jak kanál byla mu poskytnuta možnost začít znova. Celej sesterskej spolek včetně doktora poslal do prdele..a nechtěj vědět v jakém stavu byl dovezen..poleptanej,pokálenej zavšivenej..a přesto ho nenechali na ulici..zdrhl hned jak ho dali dobromady za prachy daň.popl...pak se vykytl jako svědek vraždy bezdomovce v brněnských sadech..a tvrdil policajtům..jak bezohledně se k nim všude chovají a nechají je chcípat na ulici.ukázka toho že tito lidé (samo jsou světlé vyjímky) nikdy nebudou vděční..nehledě na to že lidé např.ve zdrav.často jsou na prvním místě jak pomluvit špatnou péči..tak je to i s pomocí u ostatních..jdou pomůžou a sami pak zaplatí životem..jen se o tom tak nemluví..a dnes dokonce pomáhají i děti ..není to tak beznadějné

18.10.2013 10:59:39 | reagovat

Chybí mi Liter Publikoval(a): Anjesis | Úvahy » Smutné

Jsem tu chvíli a žádným sentimentem po starém Literu tudíž netrpím, protože jsem ho nepoznal. Ty občasné hádky se mi tu taky nelíbí, ale řeším to jednoduše - už je nečtu. Na druhou stranu je mi tu dobře, je tu spousta lidí, kteří se k sobě chovají s tou kolegialitou, po které tu voláš, dokonce mám pocit, že jich tu poslední dobou přibývá. Když se rozvine nějaká vyhrocená hádka, je víc vidět, než přátelské povídání či pošťuchování ostatních, ale tak už to v životě bývá. Takže to nevidím tak černě, i když nemám s čím srovnávat.

Přiznám se ale, že mi to jako stále ještě nováčku na Literu i trochu vadí, taková ta neustálá nostalgie, jak to tu bylo kdysi kvalitní a už není. Možná nejsem sám, kdo si pak připadá jako jeden z těch, kdo svým příchodem na Liter tu kvalitu asi snížili. Vím, že to tak zřejmě není myšleno, ale chtě nechtě se to vtírá, když to pořád někde čtu, jaké to tu bylo kdysi žůžo a jak ti skuteční umělci už kamsi raději odkráčeli...

Ale pokud jde o Tvůj apel a představy, jak by měla vypadat smysluplná kritika a jakási stavovská kolegialita tady, podepisuji to prakticky všechno, mluvíš mi z duše. Napsalas to s velkou upřímností, otevřeně, nebojácně a pravdivě. S citem a zaujetím skutečného literáta. A stejnou opravdovost cítím i z toho, co tu publikuješ, i když ne vždy je to můj šálek čaje, což je ale přece normální a Ty i já si přesto dokážeme o věcech se zaujetím povídat.

Doporučuju jedno - vykašlete se vy, co tu jste už pamětníky, na vyvolávání duchů minulosti, ať už byli sebelepší, a smiřte se s tím, že tu jsme tací, jací tu jsme. Jak mi kdysi napsala hezky isisleo - je to tady něco jako kavárna, kde jsou různé stolečky a každý si přisedne k takovému stolku, kde se cítí dobře. Já osobně ani po nějakém jednom velkém stolu, kde bude chtít každý chápat každého ani nestojím, proč taky?

Sám jsem si tu postupně přisedl k dost velkému stolu, kde se střídá docela slušná řádka fajn literáků a je mi tu s tím, tu s oním docela dobře. Včetně Tebe ;-) A tam, kde o mě nestojí, se nevnucuju. Vmísím se jen, když zahlédnu nějakou šikanu, což tu zase není až tak časté a dělá ji tu vlastně jen pár všem dobře známých jedinců, a možná ani tolik ne. Čert je vem.

Když to shrnu - soumrak Literu není na pořadu dne, když o něm nebudeme pořád mluvit a nebudeme se cpát ke stolečkům, kam nepatříme. Vím, že je to trochu složitější, ale občas se musí něco říct trošku zjednodušeně, abychom se neutopili v nepřehledné změti. Vnímám Tvou úvahu jako manifest, který opravdu s chutí podepisuju, ale v mé verzi z něj škrtám skepsi i nostalgii, ačkoliv v tvorbě mám obojí rád. Pro Liter se ale ani jedno ani druhé nehodí - pokud má žít ;-)

18.10.2013 01:14:31 | Amonasrreagovat

Chybí mi Liter Publikoval(a): Anjesis | Úvahy » Smutné

Vidím pozitivně to, že ti Liter není lhostejný a nebojíš se o tom vést diskuzi. Já už se namluvil dost, proto dám prostor ostatním, nechci aby tu bylo přeaťanováno. Vcelku souhlasím nahoře s hanele.m - stručné, věcné, výstižné.

17.10.2013 21:55:19 | Aťanreagovat

Chybí mi Liter Publikoval(a): Anjesis | Úvahy » Smutné

ámen

17.10.2013 21:13:07 | Jan Voralbergreagovat

Chybí mi Liter Publikoval(a): Anjesis | Úvahy » Smutné

lidi mají tendenci nasazovat si růžové brýle když se ohlíží za něčím co měli rádi a co se jim nějak změnilo k horšímu, už i mladí mluví o starých dobrých časech :o)
ani "starý" liter nebyl až tak ideální - taky tu byli např. prudiči, sprosťáci, hádky.. - jen tu bylo víc lidí a to horší míň bilo do očí - dalo se na to nenatrefit.. všichni se většinou pohybovali v nějakém svém okruhu a dál ze svého "sousedství" neviděli..
znáš to o té řece - dvakrát do stejné to nejde :o)

17.10.2013 21:08:07 | hanele m.reagovat

Chybí mi Liter Publikoval(a): Anjesis | Úvahy » Smutné

Nevím přesně, jakou dobu popisuješ. Já jsem tady něco přes rok. Když jsem přišel, cejtil jsem se tu fajn. Ale to, že by se u mě zastavoval houf starších a zkušenějších a neskutečně oázovitě příjemných lidí, to se říct nedá. Dostával jsem komentáře milý a i dost jich bylo typu: já bych to napsal spíš takhle; tohle se mi moc nelíbí, apod.
Z tvýho popisu se může ostatním zdát, že když sem člověk nahrál dílo, okamžitě mu všichni začali pomáhat, strávili s tou pomocí spoustu času, věnovali se tomu. Možná to tak bylo, nevím, jsi tu dýl.

Před rokem a kousek to pro mě bylo stejně fajn, jako pro tebe. Teď to nadšení opadlo, resp. už vím, jak to tady chodí, už nejsem tim naivním začátečníkem tady na Literu. Každopádně mi to přijde trochu nostalgií přitažený za vlasy.

Ale k těm komentářům - myslím, že jsi opomenula ten typ komentářů, kde některý napíšou, co by bylo dobrý zlepšit, na co se zaměřit, apod a jako odpověď se jim dostane to, že to tak autor prostě chce mít. Ten čtenář to napíše ještě tak párkrát a taky ho to může omrzet a vyprdne se na to. Neni to tudíž jenom chyba "kritiků".

No, nevím co dál k tomu říct. Abych to shrnul: přijde mi to trochu moc zveličený. (s ohledem k tomu, jak dlouho tu jsem já)

17.10.2013 20:55:31 | Jan Voralbergreagovat

Chybí mi Liter Publikoval(a): Anjesis | Úvahy » Smutné

Nemohu se vyjádřit k úplně všemu, co ve své úvaze zmiňuješ, protože tu bývám dost sporadicky, přestože kdysi to byl můj každodenní, třeba jen chvilkový koutek odreagování od reality, koutek, kde bylo strašně příjemně, i když člověk dostal kritický komentář...každý píšeme jinak, každému se líbí něco jiného, někdo ukazuje svou zamilovanost, někdo se vypisuje z blbých nálad,někdo váže, někod je volný, prostě všehochuť lidské tvorby, ať dětsky naivní nebo kousek od profesionality.
V každém případě už delší dobu tu cítím to samé, co popisuješ...je tu někdy jaksi cize, neosobně, agresivně, i když to nemohu tvrdit celoplošně... jen popisuji pocit, jakým na mě současný liter působí. Asi mi chybí ta "rodinnější" podoba, i když, jak je známo, i v rodině nebývá vždy slunečno.
Komentuji minimálně, ale pokud jsem chtěla upozornit na chybu, dělala jsem to spíš do vzkazu, protože chyba se opraví a tento koment pak pozbývá smyslu, ale proč neotevřít debatu třeba nad smyslem dílka, jeho stylu napsání, rytmu verše...to opravdu autorovi pomůže... ale vždy to chce slušnost.
Děkuji Ti za Tvoji úvahu a přeji hodně tvůrčích okamžiků :-)

17.10.2013 20:37:51 | Lorrainereagovat

Chybí mi Liter Publikoval(a): Anjesis | Úvahy » Smutné

Už nemám tolik času komentovat básně a většina básní zde je mimo moje pole působení - moderní básně, takže ani tolik netipuji, protože dobře vím, že jde o něco, čemu nerozumím. Jsem rád, že někdo udržuje liter na živu, protože tohle kdysi býval sakra dobrý server. Díky, že pokračuješ v psaní sem, a že bojuješ za liter, mě už ani na jedno nestačí čas ani síla. Díky.

17.10.2013 19:45:50 | Trystan ap Tallwchreagovat

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí