Komentáře odeslané

Komentáře slouží k vyjádření vašich názorů, postojů či kritiky.

Nalezeno 27204 záznamů. Zobrazuji 18901-18915.

BABETA Publikoval(a): Amonasr | Povídky » Ostatní

Aniž bych chtěl podporovat zjevnou snahu o personifikaci děje povídky (inspirací mi byly nejméně dva nicky, aniž bych je konkretizoval, to není opravdu podstatné), tak budu reagovat mimo souvislost s mou povídkou na Tvé hodnocení komentářů Bylinné směsi, která se bez mého přičinění v povídce sama zřejmě nějak našla. Na rozdíl od Tebe mi připadají její komentáře odborně velmi povrchní a slabé, nevyargumentované či dokonce falešně vyargumentované. Buďto jen nálepkuje nebo kolikrát podsouvá autorům vlastní výklady a ty pak shazuje, jakoby to byly výklady autora samotného. Pokud ovšem nepíše devótně poklonkující pochvalné komentáře jako např. Tobě nebo někomu z partičky svých oblíbenců. Často dokonce neváhá jejich vyzdvižením zdůraznit, že jsou pomalu jediní na Literu, které má smysl číst, čímž nepřímo (arogantně a hrubě) shazuje všechny ostatní - cituji např.: „Mám pocit, že jsi tu jeden z mála, který ví, co těmi slovy dělá“. Koneckonců autoři z partičky jejích oblíbenců dělají totéž, mají zřejmě její školu. Můžeš mít samozřejmě na její způsob vystupování jiný názor, jen mě překvapuje, že autor Tvých kvalit z jejích komentářů tu občasnou záštiplnou aroganci necítí. A že jsou její komentáře bez osobního kontextu? Prosímtě! Neříkej, že ani trošku neumíš číst mezi řádky, jestliže tedy její ataky např. vůči mě po celou dobu sleduješ, když zaujímáš tak bezvýhradně jednostranný postoj. A prohlásit o někom, že jeho komentáře jsou objektivní, je troufalost i z Tvé strany, promiň. Jsi snad arbitrem objektivity Ty sám?

Takže pokud Ti přijde hrubé, co se tu odehrává, zkus se zamyslet nad rčením, že jak se do lesa volá, tak se z lesa ozývá. A třeba pak použiješ svou citlivost na hrubost i na arogantní komentáře své chráněnkyně a dopomůžeš k sebereflexi i jí. Koneckonců každý máme možnost se nad sebou zamyslet, já i všichni ostatní, včetně Tebe, čemu tu chceme přitakat…

Tak to jen na vysvětlenou, abych přešel od obecného ke konkrétnímu. I když k diskuzi o Bylinné směsi jsi to nasměroval Ty společně s ní, nikoliv já, to bych poprosil mít na paměti.

27.03.2015 17:38:10 | Amonasrreagovat

BABETA Publikoval(a): Amonasr | Povídky » Ostatní

Děkuji, vnímám to velmi podobně. Jakákoliv konkretizace je ovšem vždy velmi ošemetná, zejména pokud někdo nezná detailně historii a pohnutky chování možných předloh literárních postav. Proto bych raději zůstal jen u literární roviny. Otázka ovšem stojí, a myslím to zcela obecně, do jaké míry je přípustné v dílech na Literu odrážet vlastnosti či chování reálných postav v postavách literárních. Je to již za hranicí nebo má fungovat nějaká autocenzura či je na místě snaha o vnější cenzuru...? Má mít někdo zvláštní privilegia na nedotknutelnost nebo se komentováním dobrovolně vystavuje stejným rizikům, jako autor svým dílem...?

27.03.2015 13:03:49 | Amonasrreagovat

BABETA Publikoval(a): Amonasr | Povídky » Ostatní

Se všemi Tvými apely v podstatě obecně souhlasím, jen si nejsem jistý, zda bychom se shodli v názoru na to, co je dobrá kritika, ale to je nepodstatné, ani Tě nehodlám podezírat z toho, že za dobrou kritiku považuješ tu, která Ti podkuřuje, ostatně i mně se Tvoje tvorba líbí. Trvám však na tom, že zde se jedná o literární text a jako u takového by bylo pokrytecké hledat pro myšlenkové pochody jedné ze dvou hlavních postav jakási náhradní slovíčka pro termíny jako „kráva“ či „do prdele“. Myslím si, že kdo není pokrytec, tak si i sám u sebe musí přiznat, že v těchto expresivních výrazech takto občas spontánně také uvažuje a bránit v tom literárním postavám je podle mne zcestné a neliterární. V současné poezii a literatuře se to navíc zcela běžně hemží mnohem silnějšími výrazy. Jako každý autor, i já si pochopitelně beru inspiraci ze života, někdy vědomě, častěji asi podvědomě. Zde nikoho konkrétně nejmenuju a míra identifikace, ztotožnění se či sympatií s jakýmikoliv konkrétními osobami je soukromou věcí každého, mně nejde o konkrétní osoby, ale o literární zobecnění a zamyšlení čtenáře. Pro Tvůj klid zde slavnostně prohlašuji, že nikoho konkrétního zde z Literu za krávu osobně nepovažuju a nikoho konkrétního do prdele neposílám a ani posílat nehodlám. Ctím ale svobodu každého na vyjadřování se na Literu ať už ve svých komentářích, kde expresivní výrazy nepoužívám a nevítám ani u druhých, nebo v dílech, kde jsou podle mne dle uvážení autora zcela na místě, stejně jako může být na místě, pokud někoho pobouří, jako teď právě Tebe. Věř mi, že jsem s tím ani nemohl nepočítat a s Tvou reakcí až na (snad nezáměrné) zkreslení ve třetím a mylné zobecnění v pátém odstavci tak nemám nejmenší osobní problém. Naopak jsem rád, že tato diskuze zde vznikla a přiměje snad k zamyšlení i další. Autorům i kritikům může takové zamyšlení jistě být dobrou šancí k dalšímu vlastnímu posouvání při schopnosti patřičné sebereflexe.

27.03.2015 12:51:17 | Amonasrreagovat

BABETA Publikoval(a): Amonasr | Povídky » Ostatní

Díky, Blanko, za jako vždy empatický a znělý komentář. Oni se vždycky najdou tací, kteří jedině ten svůj vlastní vkus považují za jediný správný a vyvolený, s tím se koneckonců setkáváme běžně i v životě a je to podle mne jeden ze symptomů doby poznamenané přebujelým egoismem. Naprosto souhlasím, že na podobné výpady je lepší nereagovat, ostatně za ty dva roky, co jsem na Literu, se myslím i tady znatelně umenšily zbytečné komentářové půtky, ač se je někteří snaží vytrvale stále vyvolávat. Vyhýbám se tomu také, ale jelikož nemám úplně hroší kůži, vyventiluju se alespoň občas jako štír v nějakém dílku. A jako správný štír samozřejmě vím, že to nemůže zůstat bez odezvy – vnímám to jako jakýsi tvůrčí workshop, kdy se to střetávání jistých tenzí, kterým se zřejmě nedá úplně zabránit, odvádí do literární roviny. Občas si člověk otestuje i určité hranice – koneckonců ani na Literu by neměly být úplně stojaté vody, i když úplně rozbouřené taky ne. Takže neboj, do zbytečných komentářových půtek se zatahovat nenechám, ale odrazům v literárních textech se asi ani napříště neubráním, „show must go on“ :-D I Tobě přeju víkendové slunce v buši, indiánko poetických prérií… ;-))

27.03.2015 12:37:55 | Amonasrreagovat

BABETA Publikoval(a): Amonasr | Povídky » Ostatní

Máš recht :-D

27.03.2015 12:22:31 | Amonasrreagovat

BABETA Publikoval(a): Amonasr | Povídky » Ostatní

Jj, taky jsi to pěkně popsala :-))

Chtěl jsem psát povídku a pak se to nějak mezižánrově rozlezlo, dokonce to chvíli mělo tendenci chovat se jako „pes jitrničku sežral“, ale to jsem násilně přeťal a žánry se pak zmotaly ještě víc :-D Ony i ty babety se vlastně chovají jako „pes jitrničku sežral“ a člověk má chuť (je) to nějak přetnout… ;-))

26.03.2015 22:32:08 | Amonasrreagovat

BABETA Publikoval(a): Amonasr | Povídky » Ostatní

Myslím, Jardo, že to je v podstatě o tomtéž. Věk sice podle mne není rozhodující, i když Babetu bych autorsky také zařadil nejspíše někam těsně pod třicet, někdy to holt pár let trvá, než si jedinec čerstvě nabušený našprtanými poučkami připustí, že zkrátka ani on nesežral z vola rozum. Pokud si to tedy vůbec někdy připustí. A naprosto chápu, že sis potřeboval ulevit – neumím si totiž představit, že bych to třeba sám po pěti letech tady na Literu kvůli někomu podobnému zabalil, za to takový nesnášenlivý jedinec nestojí ani náhodou. Možná ses unáhlil – věř, nevěř, je mi to nesmírně líto společně s Tebou, protože si umím moc dobře představit, co to pro Tebe musí znamenat nechat spadnout pět let něčeho, v čem ses cítil dobře a věnoval tomu cenný čas, vybudoval si inspirativní přátelské vazby atd., někam do kanálu. A určitě tu nejsem jediný, kdo si to umí víc než živě představit. Holt většinu z nás baví tvořit a pár jiných baví to těm druhým všemožně znepříjemňovat, ostatně ani v běžném životě tomu není jinak…

26.03.2015 20:27:24 | Amonasrreagovat

BABETA Publikoval(a): Amonasr | Povídky » Ostatní

V tomhle klubu Závisláků se cítím čím dál líp… :-)))

26.03.2015 20:07:04 | Amonasrreagovat

ORIGINÁLY Publikoval(a): Amonasr | Básně » Ostatní

:-D

26.03.2015 20:05:57 | Amonasrreagovat

SVÉRÁZ TRHU Publikoval(a): Amonasr | Aforismus, citát, říkanka » Ostatní

:-D

26.03.2015 20:04:48 | Amonasrreagovat

BABETA Publikoval(a): Amonasr | Povídky » Ostatní

Díky, MARKO, touhle poznámkou jsi mi fakt udělala radost :-) Pokud ty pocity, které jsem se do příběhu snažil promítnout, u Tebe takto zarezonovaly, tak mám hned koutky úst o cosi blíž k oběma uším… :-D Není nad to, když člověk ví, že v té závislosti nejede sám… ;-))

26.03.2015 17:47:42 | Amonasrreagovat

VERŠOTEPCI Publikoval(a): Amonasr | Básně » Ostatní

To je mi fakt líto, že tak trpíš... :-(

Kdybysem to byl býval věděl, že jste si tykali, tak bysem se Tě nejdřív zeptal na svolení... :-/

26.03.2015 14:24:32 | Amonasrreagovat

H®OŠÍK Publikoval(a): Amonasr | Básně » Ze života

Tož takovéhle souznění od profíka mě těší obzvlášť, dík :-D To víš, člověk si není nikdy jistý... ;-))

25.03.2015 22:41:35 | Amonasrreagovat

Dana Dinková: VERDI – trochu jiná recenze Publikoval(a): Amonasr | Recenze » Kultura

Díky, Jiří :-D

25.03.2015 22:11:22 | Amonasrreagovat

H®OŠÍK Publikoval(a): Amonasr | Básně » Ze života

Určitě - má beztak pořád hlad a ten je nejlepší kuchař :-D

25.03.2015 18:54:54 | Amonasrreagovat

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí