Komentáře odeslané

Komentáře slouží k vyjádření vašich názorů, postojů či kritiky.

Nalezeno 27204 záznamů. Zobrazuji 22636-22650.

NOC Publikoval(a): Amonasr | Básně » Ostatní

Víš, Petře, já si naivně myslel, že to přečtu jedním vrzem ještě před spaním. A pak jsem zjistil, že musím promýšlet každý řádek, a ne jen jednou, a naráz jsem byl v jakémsi skoro transu a už jsem chtěl jít spát, jenže to nešlo. Tak jsem začal ťukat a během asi pěti minut ze mě vyhřezlo tohle, jako by se někde otevřel nějaký ventil, abych to vypustil ven. A pak na mě konečně padla únava a já mohl jít spát.

Vrátím se ještě k tomu našemu sezení. Po celé ty závratně krátké hodiny, co jsme si spolu povídali, jsem měl pocit, že mě Tvýma očima pozoruje ještě někdo třetí. A je jedno, jestli tomu budeme říkat Brahma, Svědomí nebo třeba Holan. Já si doteď skoro zakládal na tom, že poezii nečtu a můžu být tak jen a jen svůj (když nepočítám ovlivnění básníky na Literu, které samozřejmě vstřebávám). Teď jsem rád, že ke mně Holan Tvojí zásluhou doputoval, asi to tak mělo být, nic se neděje bez příčiny. Já bych ho dřív asi ani nepochopil a není to pro mě lehké ani teď, nemůžu říct, že bych všemu rozuměl. Ale taky mi došlo, proč nechápu všechno ani u Tebe, ani třeba u jiných. A vlastně někdy ani u sebe. Tak ať Holan a spol. těma Tvýma očima pozorují svět dál, stojí to za to... :-D

28.06.2014 12:00:02 | Amonasrreagovat

Jednaapůl básníka Publikoval(a): Kubský P. | Básně » Ostatní

Asi není náhoda, že se vzájemně všichni argumentačně míjíme. Budiž. Pominu, že Liter je plný gramatických chyb, které jindy nechávají kritiky většinou v klidu, jakby taky ne, to bychom se tu ukritikovali k smrti. "Jednaapůl" však není žádná gramatická chyba, nějaké "mylovat" s tím nemá nic do činění a je to průhledné a záměrné odvádění pozornosti od toho, co bylo původním předmětem kritiky. Jedná se o nespisovné slovo (bazírování na terminologii je zbytečné puntičkaření) a pokud se podle někoho nemají nespisovná slova v básních používat, veďme o tom diskusi, ale držme se prosím tématu. O fóbii skryté v jízlivé poznámce o ženském rodu raději ani nemluvě...

28.06.2014 11:53:30 | Amonasrreagovat

JAK SE POZNÁ BÁSNÍK Publikoval(a): Amonasr | Básně » Ostatní

:-))) Ty že nejsi slavným veršotepcem...? Vždyť tohle by se dalo rovnou tesat do literského mramoru... :-D Schválně – dej to jako samostatné dílko a uvidíš, co se bude dít... ;-)))

28.06.2014 00:35:45 | Amonasrreagovat

Gerbera – Více než tisíc slov Publikoval(a): Elisa K. | Povídky » Ze života

Souhlasím s Jortem - pro mě je nejsilnější samotný závěr, do kterého se Ti povedlo vetknout něco, co vnímám jako nové krystalky poznání, které ještě porostou... Někdy za autora píše i podvědomí a to pak má pro mě tu správnou šťávu... ;-)

27.06.2014 23:42:36 | Amonasrreagovat

Extáze Publikoval(a): AndreaM | Básně » Sex, erotika

Možná by to bylo zařaditelné i do přesnější kategorie, než jen ostatní, ale na tom nezáleží, to si může koneckonců zařadit čtenář sám... :-D Záleží na tom, že je to krásně a sugestivně zpracované, povedené :-)

27.06.2014 23:32:48 | Amonasrreagovat

JAK SE POZNÁ BÁSNÍK Publikoval(a): Amonasr | Básně » Ostatní

:-D Já se z Tebe po... ;-)) Musím souhlasit s Hříšnicí, že „umíš posadit na zem“, ale děláš to s tak chlapsky humorným nadhledem a ještě v povedených verších, že se to prostě nedá vzít jinak, než zase s humorem. Tyhle Tvé šťouchy jsou prima kořením Literu ;-)) Tak se mi zdá, Bakchu, že se tu poslední dobou docela hezky rozjíždíš a že Ti to náramně svědčí, tak tfuj tfuj tfuj, abych to nezakřikl... :-D

27.06.2014 23:23:27 | Amonasrreagovat

ROZVOD Publikoval(a): Amonasr | Básně » Ostatní

Nechtěl jsem tu dávat smajlíky, ale tohle si beru trochu osobně a musím se na Tebe vděčně usmát - :-) No tak samo, že jsem se tam taky malinko mihl, ale o mně to skutečně není. Je to o těch, kterým a kvůli kterým se to děje každou chvíli ledaskde a vůbec jsem netušil, že by to mohlo vyvolat až takový ohlas, který podle mne říká především jedno - děje se to nám všem, kterým to není jedno. A to je pro mě pocit, který už popsat neumím a vlastně ani nemusím. Liter je moc fajn místečko.

27.06.2014 23:20:29 | Amonasrreagovat

TADY A TEĎ Publikoval(a): Amonasr | Povídky » Ze života

Jak čí - ale souhlas :-)

27.06.2014 23:18:22 | Amonasrreagovat

PANE VRCHNÍ, PLATÍM! Publikoval(a): Amonasr | Povídky » Ostatní

Tak to Ti ten tehdejší mladík po letech děkuje a úplně mu při tom zčervenaly uši, jak ho tak při pohledu do zpětného zrcátka vidím :-D

27.06.2014 18:23:04 | Amonasrreagovat

TADY A TEĎ Publikoval(a): Amonasr | Povídky » Ze života

Děkuju :-) Stejně je to nesmírně zajímavé, že jsi to četl právě teď - ona je tam totiž trošku, byť jen vzdáleně, spojitost i s "Rozvodem". Marie se v něm v té fůře předobrazů, jež jsem měl při psaní před očima, totiž taky trošku mihla. A pak že není něco mezi nebem a zemí... ;-)

27.06.2014 18:20:42 | Amonasrreagovat

Jednaapůl básníka Publikoval(a): Kubský P. | Básně » Ostatní

Zajímavá češtinářská diskuse. Slovíčko „jednaapůl“ podle mne neologismem (či spíše možná básnickou licencí či nespisovným tvarem) je, protože v pravidlech českého pravopisu je pouze tvar „jedenapůl“. Běžně se tedy používá výraz „jedenapůl“ nebo „jeden a půl“. Ale i dokonce v tom rozděleném tvaru se běžně nepoužívá tvar „jeden a půl“ v souladu s rodem příslušného podmětu či předmětu, ale zcela neutrálně. Běžně lze například na internetu dohledat tvary jako „jeden a půl lůžko“ nikoli „jedno a půl lůžko“, či „jeden a půl postel“ nikoliv „jedna a půl postel“, jak by to muselo být správně podle Tebou navrhované logiky. Užívá se to tedy (ta spisovná podoba) jako neutrální číslovka neshodující se rodově s příslušným předmětem či podmětem. Tvá poznámka o ženském rodu je tedy v tomto případě dle mého bezpředmětná. I v běžném počítání se říká „jeden – dva – tři“, stejně jako „jedna – dvě – tři“, je to na libovůli každého jednoho. Nakonec i onu nespisovnou podobu "jednaapůl" jsem už také mockrát slyšel, je to myslím dáno i krajově (regionálně). Nejsem ale profesí češtinář, i když možná i pro něj by to byl svým způsobem hnidopišský oříšek. Možná by byl zajímavý názor někoho z Ústavu pro jazyk český, pokud to tedy není právě ten Tvůj, rád se nechám vždy poučit.

Domnívám se tedy, že víc než o češtině, je to skutečně o pocitech, ať už autora či čtenáře. Právo na ten svůj pocit mají nepochybně obě strany.

27.06.2014 17:24:52 | Amonasrreagovat

ROZVOD Publikoval(a): Amonasr | Básně » Ostatní

Souhlasím, kéž by si tato slova zelené víly přečetli všichni, kteří to potřebují, aby je to posílilo. Hlavně v dětství člověk potřebuje vědět, že v tom není sám a že z toho vede cesta. Že ono světýlko na konci tunelu někde svítí a nemusí to být zrovna autogen. Za to světýlko právě na tomto místě ani neumím dostatečně poděkovat. Děkuju...

27.06.2014 14:16:02 | Amonasrreagovat

JAK SE POZNÁ BÁSNÍK Publikoval(a): Amonasr | Básně » Ostatní

Na tu, která nás spojuje se spoustou dalších básnířek a básníků, nejen na Literu... :-)

27.06.2014 14:02:44 | Amonasrreagovat

Dokonalost Publikoval(a): Kubský P. | Básně » Ostatní

Vím, že by ses do ničeho donutit nenechal - ale tak morálně, to ses vlastně donutil sám a to je něco jiného, to má jinou příchuť... :-D

27.06.2014 09:55:37 | Amonasrreagovat

Dokonalost Publikoval(a): Kubský P. | Básně » Ostatní

Petře, líp bych to nenapsal a už vůbec ne s takovým nasazením - tuhle "deklaraci" Ti s chutí připodepisuju :-D Ať žije svoboda! I v umění - vlastně v jakém "i", kde už jinde, když ne v prvé řadě v něm! ;-)

27.06.2014 09:24:23 | Amonasrreagovat

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí