Komentáře odeslané

Komentáře slouží k vyjádření vašich názorů, postojů či kritiky.

Nalezeno 27204 záznamů. Zobrazuji 4411-4425.

Nikolaj Vasiljevič Gogol: REVIZOR – trochu jiná recenze Publikoval(a): Amonasr | Recenze » Kultura

Ber to ale Jiří jen jako dojem pouhých dvou návštěvníků, který byl v těžké defenzívě proti evidentní většinové divácké spokojenosti toho večera... Přítel zde ale byl v předchozích letech ještě i na dvou jiných představeních, a pokaždé odcházel stejně zklamaný - takže u něj už nelze mluvit o nějaké výjimce z pravidla...

03.01.2020 16:15:57 | Amonasrreagovat

CHAMTIVÉ ROKY Publikoval(a): Amonasr | Básně » Ostatní

:-)

03.01.2020 16:01:03 | Amonasrreagovat

ŽÍZEŇ Publikoval(a): Amonasr | Básně » Ostatní

:-))

02.01.2020 16:46:46 | Amonasrreagovat

VABANK Publikoval(a): Amonasr | Básně » Ostatní

Díky, Jardo - to potěšilo :-)

02.01.2020 16:46:04 | Amonasrreagovat

Jaké básně dokáže skládat umělá inteligence? Publikoval(a): Helen Zaurak | Experiment » Kultura

Myslím, že Ti rozumím a nezpochybňuju, že i počítačový program je dílem člověka - nicméně představa, že by se třeba někdo pokusil napsat algoritmus mého veršování a vydával by pak nově vzniklé texty za něco, co bych klidně mohl napsat já, mi zkrátka příjemná není. Odmítám představu, že by má duše mohla být kýmkoliv převeditelná na pouhý počítačový algoritmus a "žila" tak v nějaké další tvorbě třeba i po mé smrti. Schválně to píšu "o sobě", aby bylo líp pochopitelné, co mi na tom tak vadí. A tvůrcem těch algoritmů by navíc byl někdo jiný než já, takže by na mé duši vlastně "cizopasil". Nemám také rád třeba umělé květiny, i kdyby sebedokonaleji imitovaly živé kytky - a to ani na hrobech... :-))

02.01.2020 16:24:08 | Amonasrreagovat

Díky za zastavení i za zajímavou reakci - na Carla Junga v mé knihovně zatím sedá jen prach, že bych ho tedy někdy nakonec přeci jen oprášil? :-))

02.01.2020 16:11:49 | Amonasrreagovat

Ano, milá Zdeno - nechme to osudu, nač se nervovat předem :-))

02.01.2020 16:09:30 | Amonasrreagovat

Díky za znělé zamyšlení :-) Sice vnímám potřebu kritiky pro svou vlastní tvorbu asi stejně jako Ty, nicméně ani neupírám kritickým ohlasům právo na život, pokud je to v rámci jakési místní kolegiality, nikoliv vyřizováním osobních účtů či projevem všelijakých animozit. O což se v tomto konkrétním případě zcela jistě nejedná... Zažil jsem tu ale i jiné zkušenosti a tomu odpovídaly i mé následné reakce včetně třeba zablokování tuším tří "kritiků", kteří byli mou tvorbou doslova posedlí (v jednom případě dokonce i na Tvou radu, za niž jsem Ti stále vděčný) :-)) Vždy je zkrátka třeba posuzovat zcela individuálně, oč vlastně běží, a někdy se to ani nemusí poznat hned :-)

02.01.2020 16:07:33 | Amonasrreagovat

Připojuji se k Tvé víře v příští lepší - a rád :-)

02.01.2020 15:52:56 | Amonasrreagovat

Ani já nemyslím na poslední rok, Anděli, ovšem jako pointa se mi to tentokrát prostě hodilo :-)) A hezky jsi to vyjádřila - cítím z Tvé tvorby ty vytrysklé nefalšované emoce a myslím si, že nepotřebuješ kvůli tomu šprtat žádná svazující pravidla. Ani si neumím představit, že bys zrovna Ty psala třeba sonety nebo jinou striktně vázanou poezii - ne snad, že bys to neuměla, ale odpovídá Ti i sluší prostě jistá živelnost ve výrazu. A Shakespeara už v sonetech stejně nikdo nepřekoná - každému tedy to jeho vlastní :-)

02.01.2020 15:52:14 | Amonasrreagovat

Tak za tento názor Ti musím Milo Slave zvlášť poděkovat, protože jsi mi s tím notovým zápisem kápl víc než do noty - přesně tak to totiž i cítím, jen bych si to sám nedovolil takto definovat, protože jsem hudebně nevzdělaný. Mám ale hudbu nesmírně rád a i u té klasické jsem prošel postupným vývojem, takže mnohem víc mě dnes často oslovují skladby současných autorů, které mi zní mnohem zajímavěji než mnohá slavná díla minulosti, kterým někdy říkám právě kvůli té líbivé pravidelnosti "umcaca umcaca" - samozřejmě ale jen s velkou nadsázkou, skutečná kvalita zůstane vždy kvalitou, byť odrážející dobu svého vzniku. Někdy se směju tomu, že hudební vkus většiny návštěvníků koncertů a oper u nás uvízl někde v 19. století, zatímco dnes už se píše jednadvacáté. Je třeba s podivem, že zatímco Janáček patří ve světě k nejvíce ceněným operním autorům v absolutní světové špičce, u nás si většinové publikum cestu k němu stále ještě hledá, přitom nás od něj už také dělí několik generací. Podobné je to myslím i s verši - právě na jejich "hudebnosti" mi i záleží, ovšem ono "umcaca umcaca" nepovažuju už za zcela odpovídající dnešku... :-)) Omlouvám se za své laické vměšování mezi odborníky na poezii a hudbu, ale líp to svými slovy vyjádřit neumím :-)

02.01.2020 15:42:47 | Amonasrreagovat

Děkuji a souhlasím :-)

02.01.2020 15:23:48 | Amonasrreagovat

potřebným Publikoval(a): odnikud | Ostatní próza » Ze života

Ale máš - právě jsi to dokázala :-)

30.12.2019 23:12:38 | Amonasrreagovat

Co na to říct - bylo by to fajn, ale... ;-)

30.12.2019 23:07:48 | Amonasrreagovat

Díky, šerý, za další pěkné zamyšlení, je mi i hodně blízké. S tou kritikou to zde není vůbec jednoduché a i ta dobře míněná často narazí, jinak to asi ani nejde, autoři jsou zhusta na svou tvorbu i ješitní, a bylo by divné, kdyby nebyli. Na druhou stranu nikomu nemůže škodit, pokud si ji občas vyslechne od někoho, kdo o veršování něco ví a podloží ji i argumenty. To považuju za užitečnou výměnu názorů a (nejen) pro začínající autory to může být i přínosné, když třeba hledají svůj vlastní styl. A i tehdy, když se tím třeba někdo nechce řídit, tak neškodí se nad svým psaním občas zamyslet a podívat na ně očima druhého, mít nějaký korektiv i od oponenta. Ale je to samozřejmě individuální - jsou dobří i špatní autoři, stejně jako dobří i špatní kritici. Jen ti kritikové to tu mají myslím o něco těžší než autoři, tak bych se přimlouval obecně o trochu shovívavosti i směrem k nim, vždyť jsou tu tak vzácní... :-)

30.12.2019 23:05:15 | Amonasrreagovat