Komentáře odeslané

Komentáře slouží k vyjádření vašich názorů, postojů či kritiky.

Nalezeno 27244 záznamů. Zobrazuji 5761-5775.

U VŠECH SVATÝCH Publikoval(a): Amonasr | Básně » Ostatní

Myslím, že Ti rozumím, proto ale možná trochu i ta vysvětlovací rozvleklost... Líbí se mi, že rozlišuješ hrdinu a autora, nehledě na to, že v tomto případě jsem se do toho hrdiny snažil stylizovat já sám. Ve spoustě jiných svých textů ale nereflektuji přímo svou vlastní osobu, spíš se snažím zachytit své postřehy a životní zkušenosti, a dřív mě dost popuzovalo (teď už se tomu spíš usmívám), když mi pak někdo soucitně radil, co mám dělat, abych to třeba tak moc neprožíval nebo se s těmi emocemi či něčím jiným nějak vyrovnal :-)) Jsem si nicméně v tomto případě vědom, že to, co jsem napsal, může působit poněkud nevěrohodně či kontroverzně - myslím si ale, že troška zdravého sebevědomí a asertivnosti nemůže nikomu škodit (nejen mně samotnému) a možná i to jsem chtěl nějak do toho textu vtělit, povzbudit ty, kteří ze strachu nebo z vlastní přehnané laskavosti ustupují zlu. Mám řadu zkušeností ze svého okolí, že když se oběti snaží vyhnout konfliktu, agresory to spíš povzbuzuje, přitom často stačí na ně jen vycenit zuby a zavrčet, aby se stáhli. I agresoři jsou totiž často zbabělci. Ta problematika je samozřejmě mnohem složitější a určitě by se to dalo zpracovat nějak víc promyšleně, možná hutněji i míň prvoplánově... Dík za názor a otevřenost :-)

17.04.2019 10:50:27 | Amonasrreagovat

U VŠECH SVATÝCH Publikoval(a): Amonasr | Básně » Ostatní

Děkuji za srozumění, Kapko :-)

17.04.2019 10:33:37 | Amonasrreagovat

U VŠECH SVATÝCH Publikoval(a): Amonasr | Básně » Ostatní

Děkuji za znělou reflexi a zamyšlení - vlastně se s Tebou shodnu úplně ve všem, co jsi napsal, a mám radost, že jsi na to takto empaticky reagoval. Znám ve svém okolí i pár andělů, či spíše andělek, působících i zde na Literu, jejichž všeobjímající láska k lidem a schopnost odpouštění se blíží k těm Kristovým, což je i z mé strany hodno úcty a obdivu, ale... Přesně jak píšeš - každý jsme jiný, každý máme ke svému individuálnímu postoji a svým pohnutkám své vlastní důvody. Šlo mi opravdu spíš o podobné čtenářovy vlastní introspekce a zamyšlení - díky za to :-)

17.04.2019 10:33:13 | Amonasrreagovat

KDY Publikoval(a): Amonasr | Básně » Ostatní

Jéje, tak to budu muset asi zase někdy zkusit - ale neslibuju kdy... :-))

16.04.2019 19:55:49 | Amonasrreagovat

KDY Publikoval(a): Amonasr | Básně » Ostatní

No vidíš, to jsem neznal - a přitom jsem od Čapka toho tolik kdysi přečetl... :-) Ale možná jsem tento výrok jen mezitím zapomněl. Jako skoro všechno, co jsem kdy četl a viděl... Ve mně se ty stopy ale ukládají nějak jinak - ne že by se snad úplně zase setřely. Možná by se někde ve sněhu zničehonic nějaká taky někdy objevila... :-)) Každopádně je to vtipná a výstižná metafora (jak taky u Čapka jinak). Nakonec ale i tak to myslím neznamená, že ten muž nezůstane zároveň i klukem - a sám Čapek jím určitě byl až do poslední chvíle :-)

16.04.2019 19:54:42 | Amonasrreagovat

KDY Publikoval(a): Amonasr | Básně » Ostatní

:-D Díky za povzbuzení, milá Pamíno ;-)) Sama ale asi dobře tušíš, že potřebný klid a čas na něco podobného stěží kdy budu mít. Ale připomeň mi to třeba za dvacet let, co kdyby... :-))

16.04.2019 19:34:05 | Amonasrreagovat

U VŠECH SVATÝCH Publikoval(a): Amonasr | Básně » Ostatní

Máš Honzo pravdu, že oko za oko není správný přístup - tak jsem to ale nemyslel, i když by si to tak asi mohl leckdo i vyložit. To je pak roztáčení spirály zla a tomu taky nefandím. Tím se totiž zlu ani nedá čelit, to ho naopak dál ještě přikrmuje. Já osobně používám raději rčení "na hrubý pytel hrubá záplata" a nikdy se neuchyluju k fyzickému násilí (vůbec mě to při psaní ani nenapadlo). Nějak už od dětství jsem přišel na to, že zlu se lépe čelí sofistikovaně a hlavou se zmůže mnohem víc než pěstmi. Možná jsem první lekce dostal už od táty, který mě v opilosti rád mlátil, ale přesto to byl nakonec on, kdo byl slabší, když jsem s ním třeba týden poté nepromluvil. A stejně jsem ho měl rád - jen jsem mu nedokázal pomoct, bohužel ani ve stáří, kdy už z něj byla spíš troska a mlel si pořád dokola jen to svoje, aniž by naslouchal. Byl to smutný pohled na to, co z v podstatě hodného a inteligentního člověka dokáže udělat alkohol. Ale to už jsem trochu od tématu - vím ale, že mi rozumíš ;-)

16.04.2019 19:29:04 | Amonasrreagovat

U VŠECH SVATÝCH Publikoval(a): Amonasr | Básně » Ostatní

:-D

16.04.2019 18:59:06 | Amonasrreagovat

KDY Publikoval(a): Amonasr | Básně » Ostatní

Díky, kovboji, že Tě to přimělo k přemýšlení i o sobě - to mám vždycky velkou radost :-)

16.04.2019 18:58:22 | Amonasrreagovat

KDY Publikoval(a): Amonasr | Básně » Ostatní

:-D Bezva reakce, rozesmál jsi mě - díky :-)

16.04.2019 18:57:09 | Amonasrreagovat

KDY Publikoval(a): Amonasr | Básně » Ostatní

Naprosto souhlasím, Jitko, a je moc dobře, že jsi zmínila právě údiv - kdo už neumí nacházet v sobě údiv, dítě v sobě nejspíš ke své škodě už definitivně zabil... :-)

16.04.2019 18:56:38 | Amonasrreagovat

KDY Publikoval(a): Amonasr | Básně » Ostatní

Ano, hodně těžce - je to opravdický rébus :-)

16.04.2019 18:53:20 | Amonasrreagovat

KDY Publikoval(a): Amonasr | Básně » Ostatní

Ano, jako obvykle si rozumíme - a Tobě to ani nejde nevěřit :-))

16.04.2019 18:52:25 | Amonasrreagovat

KDY Publikoval(a): Amonasr | Básně » Ostatní

To se mi dobře čte - přesně podobný pocit totiž zažívám i já :-)

16.04.2019 18:51:44 | Amonasrreagovat

KDY Publikoval(a): Amonasr | Básně » Ostatní

A to mi vždycky udělá radost největší, když text přiměje čtenáře k vlastnímu zamyšlení - díky :-)

Ne, romanopisec ze mě asi nikdy nebude, i když jsem se už v dětství obdivoval Karlu Čapkovi a na gymnáziu pak i Stefanu Zweigovi (abych jmenoval dva své tehdy největší idoly), zatímco Morgenstern, Prévert apod. byli až ve druhém sledu. Vím, že próza by mi po formální stránce asi šla líp než verše, ale vzhledem k nedostatku času se raději vypisuju ve verších - tam si vystačím s jednotlivými myšlenkami či několika obrazy. A v mládí jsem ze sebe potřeboval dostávat hlavně přetlak emocí a na to jsou básničky přímo ideální. Pár povídek tu ale taky mám. Ovšem myšlenku na nějakou novelu či román jsem taky ještě úplně nezapudil, snad až se zbavím všech ostatních aktivit a budu mít čas se do něčeho naplno (a taky nadlouho) ponořit a bude-li po ruce i silné téma (a hlavně pokud se něčeho takového opravdu dožiju). Ale je to jen asi zbožné přání, kterým se nijak netrápím. Když jsem před několika lety objevil Liter, byl to pro mě nový světadíl a brouzdání po něm mi zatím úplně dostačuje :-)

16.04.2019 18:46:02 | Amonasrreagovat

© 2004 - 2025 liter.cz v1.8.5 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí ⋅ Osobní údaje ⋅ Provozovatel