Komentáře odeslané

Komentáře slouží k vyjádření vašich názorů, postojů či kritiky.

Nalezeno 27255 záznamů. Zobrazuji 5716-5730.

LENKA Publikoval(a): Amonasr | Povídky » Ostatní

Ahoj A. :-)

Díky za znělý komentář, je vidět, že o téhle problematice víš mnohem víc než já :-)) Kdybych to napsal z pohledu Lenky, asi by to muselo být mnohem vrstevnatější, takto jsem zobrazil jen určitý výsek možná až moc jednostranného a třeba i zjednodušeného pohledu vypravěče - samozřejmě jsem se opíral i o své vlastní zkušenosti, nevycucal jsem si to úplně z prstu. Není to ale pokus o odbornou stať, šlo mi o literární zpracování, a možná z toho vznikl spíš žurnalistický tvar, jak píšeš - spíš jen jakési nakousnutí problému. Doufám jen, žes to nemyslela moc ironicky, protože současné žurnalisty považuji z velké části za hodně povrchní a polovzdělané jedince, i když mám i své oblíbence, kterých si jako světlých výjimek naopak ö to víc vážím ;-)) Snad mi to zdejší případní novináři odpustí, ale vím, že ti profesionálnější se za mnohé své kolegy sami stydí, protože kazí jejich stavovskou reputaci, a určitě by mi rozuměli ;-)

Vlastně mi potvrzuješ, že bych se do takto vážných témat v próze asi zatím raději pouštět neměl, protože to pak chce opravdu asi mnohem hlubší a vrstevnatější ponor, který si však žádá nejen mnohem větší prostor, ale také hodně času na zpracování. Samozřejmě bych tam těch vrstev a všelijakých situací v tom smyslu, jak naznačuješ, mohl ze svých zásob vylovit i mnohonásobně víc, často skutečně i humorných, ale... Hodit na papír pár veršů je zkrátka mnohem jednodušší, zejména pokud jde o čas, který tomu můžu zatím věnovat... :-)

Měj se fajn! :-)

29.04.2019 15:37:16 | Amonasrreagovat

Povzdech Karla IV. Publikoval(a): Pamína | Básně » Ostatní

Myslím, že v komentáři to úplně stačilo, milá Pamíno :-)) Nechtěl bych vypadat jako staromilec - svět se zkrátka nezadržitelně mění a stesk pamětníků po starých časech těm mladým už pak může připadat jen jako nepatřičný sentiment, nesjpíš i oprávněně. Každá doba má holt svoje - možná bych ani neměnil téměř neomezenou možnost cestování a poznávání za situaci, kdy sice bylo turistů všude řádově méně, ale právě proto, že nebyly ty možnosti a planeta ani nebyla tak přelidněná. Každá generace si zkrátka musí sama zvolit své priority a každá mince má vždy dvě strany... :-)

29.04.2019 15:08:22 | Amonasrreagovat

PSANÍ Publikoval(a): Amonasr | Aforismus, citát, říkanka » Ostatní

Ano, vím, že rád ironicky nadsazuješ, je mi to ostatně také dost blízké... :-)) Pěkně ses rozepsal - dík :-)

29.04.2019 14:56:33 | Amonasrreagovat

LENKA Publikoval(a): Amonasr | Povídky » Ostatní

Ujařmení - to jsi napsal výstižně. Jen bych snad doplnil, že to nebylo jen ujařmení vnějšími či objektivními vnitřními okolnostmi (nemoc), ale i vlastními představami a ambicemi, které nebyly v souladu s jejími reálnými možnostmi. Někdy nebo dokonce možná nejčastěji si zkrátka člověk svou vlastní svobodu dokáže oklešťovat ze všeho nejvíc sám...

29.04.2019 14:54:03 | Amonasrreagovat

LENKA Publikoval(a): Amonasr | Povídky » Ostatní

Děkuji, Zdeno, za procítěnou reflexi :-)

29.04.2019 14:09:54 | Amonasrreagovat

LENKA Publikoval(a): Amonasr | Povídky » Ostatní

Díky za přečtení i za Tvůj názor. Nechci s Tebou polemizovat, obecně s těmi doporučeními, co píšeš, nemám důvod nesouhlasit. Stejně tak s tím, jak to na Tebe působí, to je pro autora vis major – každopádně je to vítaná zpětná vazba, i když pro mě ne zrovna úplně příznivá. Nejspíš by se o tom, jak psát podobnou povídku, dalo široce diskutovat, na což tu ovšem není prostor. Tvá doporučení nejspíš dobře platí pro rozsáhlejší prozaický útvar, na takto malém prostoru (a přesto i tak větším, než je pro LITER podle mých zkušeností příliš únosné) jsem zvolil formu, jakou jsem zvolil. Tj. „ich formu“ vypravěče, který ale není hlavní postavou, tou je Lenka. Úlohou vypravěče, který je tu spíš v roli jakéhosi aktivního pozorovatele, je přinést co nejpodstatnější informace, které jsou z jeho pohledu důležité pro příběh Lenky a také pro čtenáře, aby mohl situaci sám nějak uchopit a zaujmout k ní vlastní postoj. Možná to (vypravěč) udělal ne zrovna sympaticky a třeba i nudně, ale to už je právě na čtenáři, jak to posoudí. Pokud z toho ale vyšla postava Lenky jako ta, k níž se čtenářova pozornost upnula především, tak to je v souladu s mým záměrem. Také mě po napsání napadlo, zda nešlo zvolit třeba „er formu“, která by umožnila autoru být přímo „stvořitelem“ jednotlivých postav a vidět jim „objektivně“ rovnou do hlavy (stát se přímo jimi) a rozehrávat jejich vzájemné dramatické zápletky. Vypravěč totiž podle mě může osoby a děj reflektovat jen svým „subjektivním“ (a tudíž i neúplným) úhlem pohledu, který nechává hodně na čtenáři, jaké stanovisko zaujme on sám – může s vypravěčem klidně i nesouhlasit a může mu být i nesympatický. S tím jsem počítal – ne každému musí být třeba sympatická čtyřprocentní menšina či „bohatí strýčkové“ atd. atd. Ale to jen volně uvažuju, co mě právě napadá… Nevnímám to jako polemiku s Tebou – spíš jen určité dokreslení svého přístupu, který nechci vydávat za jediný možný nebo dokonce nejlepší možný, určitě budu i příště hledat…

28.04.2019 22:03:14 | Amonasrreagovat

SKUTR a kol.: SEN V ČERVENÉM DOMĚ – trochu jiná recenze Publikoval(a): Amonasr | Recenze » Kultura

:-D) Naprostý souhlas - některým se to ale špatně vysvětluje :-))

28.04.2019 12:56:03 | Amonasrreagovat

LENKA Publikoval(a): Amonasr | Povídky » Ostatní

Mám radost z Tvého přijetí - děkuji a vážím si ho :-) Pokud jde o Tvou otázku směrem k Boženě, mohla by snad být impulzem k napsání další povídky, tentokrát s názvem BOŽENA. Asi by ale musela být košatější a tudíž ještě delší, než je tato povídka, a pro LITER tak ještě méně vhodná, protože delší věci tu má jen málokdo chuť a čas číst (nebo čas a chuť - jako třeba já, aby to nevypadalo, že si snad stěžuju). Ale i pokud by sis ji opět přečetla jenom Ty, nepsal bych ji určitě zbytečně. No, beru to opět jako výzvu, ale tentokrát opravdu nic neslibuju - chuť by určitě byla, ale ten čas je fakt prevít :-)) Tak se tedy nechme oba překvapit a buďme přitom trpěliví... ;-) Hezkou neděli! :-)

28.04.2019 12:18:49 | Amonasrreagovat

Povzdech Karla IV. Publikoval(a): Pamína | Básně » Ostatní

Celosvětový překotný rozvoj turismu postupně převrací nejkrásnější místa na Zemi v nakašírované neživé - nemrtvé Disneylandy, historické centrum Prahy nevyjímaje. A není to jen u nás a není to jen Praha. Ještě víc už na svou pohádkovou malebnost snad doplatil Český Krumlov a postupně bude hůř. Je nás zkrátka moc, blbneme čím dál víc, nevíme co roupama a tak si i ze skutečných hodnot vytváříme postupně Potěmkinovy vesnice pro selfíčka. Dokonce i tehdy, když nám občas hoří v přímém přenosu... Ale to naštěstí tolik nevadí, důležitější je totiž růst HDP.

A opět ten krásný stesk, kterým si tu skutečnou podstatu krásy stejně nenecháš vzít :-)

27.04.2019 23:17:40 | Amonasrreagovat

PSANÍ Publikoval(a): Amonasr | Aforismus, citát, říkanka » Ostatní

Ano :-)

27.04.2019 22:51:55 | Amonasrreagovat

PSANÍ Publikoval(a): Amonasr | Aforismus, citát, říkanka » Ostatní

:-D)) Rozumím Ti - nejsem na tom jinak.... ;-))

27.04.2019 18:54:02 | Amonasrreagovat

SKUTR a kol.: SEN V ČERVENÉM DOMĚ – trochu jiná recenze Publikoval(a): Amonasr | Recenze » Kultura

Pro poetickou duši, jako je ta Tvoje, určitě! :-)

26.04.2019 21:34:38 | Amonasrreagovat

PSANÍ Publikoval(a): Amonasr | Aforismus, citát, říkanka » Ostatní

Když to píšeš Ty, milá Fany, tak mi to nemůže nelichotit - díky :-))

26.04.2019 11:55:08 | Amonasrreagovat

PSANÍ Publikoval(a): Amonasr | Aforismus, citát, říkanka » Ostatní

Takovou reakci bych si možná měl nechat zarámovat, díky :-)) Nicméně nemám ambice být komukoli nějakým vzorem či příkladem, dokonce sám žádné literární vzory ani nemám, i když mě samozřejmě čtení mých oblíbených autorů zejména v mládí asi nějak ovlivnilo. Myslím si, že psaní je natolik individuální záležitost, že je úplně nejlepší, když se žádnými vzory ani vědomě neřídí. Nač číst někoho, kdo píše třeba jako Kundera nebo Hrabal, když je mnohem lepší si je přečíst napřímo, o poezii ani nemluvě. Ale chápu, jak to myslíš - neber to tedy jako polemiku, spíš jako snahu odvést pozornost od mého autorského ega, která i v jiných případech v běžném životě mě uvádí většinou spíš do rozpaků. Tvého hodnocení si ale samozřejmě vážím.

Pokud jde o název, "Mé psaní" by jistě vyjadřovalo bezprostředněji to, co jsem zde napsal, ale na druhou stranu by to mohlo znít poněkud sebestředně a zaměřit čtenářovu pozornost právě na mě. Já mám ale raději, když můj text vyvolá potřebu čtenáře zamyslet se nad svými vlastními přístupy, jak to tady někteří komentující i moc pěkně udělali :-)

26.04.2019 11:53:17 | Amonasrreagovat

© 2004 - 2025 liter.cz v1.8.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí ⋅ Osobní údaje ⋅ Provozovatel