Komentáře odeslané

Komentáře slouží k vyjádření vašich názorů, postojů či kritiky.

Nalezeno 27264 záznamů. Zobrazuji 8491-8505.

SVĚTY Publikoval(a): Amonasr | Básně » Ostatní

Mám radost, Anděli, z Tvého přijetí - Tvá odezva se mi taky čte tak nějak lehce a s důvěrou... :-) Díky :-)

21.01.2018 18:40:50 | Amonasrreagovat

SVĚTY Publikoval(a): Amonasr | Básně » Ostatní

Děkuji za pěknou a empatickou reflexi, Šípková Růženko :-)

21.01.2018 18:39:24 | Amonasrreagovat

SVĚTY Publikoval(a): Amonasr | Básně » Ostatní

Souhlasím, Kapko. A děkuji :-)

21.01.2018 18:38:41 | Amonasrreagovat

Převtělený IV Publikoval(a): Jezero | Romány » Fantasy

To se těším - a že to nebudeš s tím zavěšováním zas tolik přehánět, je pro mě taky dobrá zpráva, protože sám bojuju dost úporně s časem. Ale mám radost, že máš do dalšího psaní chuť, a doufám, že Tě hned tak ani nepřejde... :-)

21.01.2018 18:37:19 | Amonasrreagovat

UMĚNÍ V ROZPACÍCH Publikoval(a): Amonasr | Aforismus, citát, říkanka » Filozofické

Díky, Anděli, za hloubavou a zajímavou reflexi - to se nedá odbýt jen tak dalším krátkým komentářem. Souhlasím, že jakési "oficiální" umění, které se tvoří ať přímo či nepřímo na míru vkusu mocných, do jisté míry koresponduje s tím, co si doba žádá. Rozdíl je snad v tom, že kdysi byla mocná aristokracie, která měla vytříbený vkus, což se o většině dnešních zbohatlíků (alespoň u nás) zrovna říct nedá. Podle toho to někdy vypadá, i když třeba v takovém Rusku (namátkou) je to dnes ještě mnohem horší. Pak je tady "neoficiální" umění, tedy tvorba z vnitřní potřeby umělce, a o tom se dnes často ani neví, protože není komerčně příliš zajímavé, dokud se ho nezmocní marketing (vycítí jeho komerční potenciál) a tu komerci z něj neudělá. Ale tak jako tak si myslím, že opravdové umění musí dobu vždycky něčím předbíhat, i když to třeba přinese autorovi slávu až po smrti, to už je riziko umělecké tvorby. Ovšem tohle se nedá odbýt a už vůbec ne vyřešit v pár větách, dokonce ani ne v celých disertacích, to je na nikdy nekončící diskuzi a i protichůdné a možná i dost zavilé spory.

Nicméně, tohle je pouhý aforismus, to znamená nadsázka, kdy cílem je zamyšlení, nic víc... A jeho terčem je možná spíš současný stav společnosti než umění - to už je ale na každém, jak si ty akcenty sám pro sebe položí... Každopádně mám radost, že jsi opět takto přemýšlivě reagovala - to je pro každý aforismus asi to úplně nejdůležitější, že neproletí vzduchem jen tak... Moc děkuju, Anděli :-)

21.01.2018 18:33:24 | Amonasrreagovat

UMĚNÍ V ROZPACÍCH Publikoval(a): Amonasr | Aforismus, citát, říkanka » Filozofické

No, to je nesporně zajímavá a podnětná myšlenka, bogene - díky... ;-)

21.01.2018 18:13:56 | Amonasrreagovat

UMĚNÍ V ROZPACÍCH Publikoval(a): Amonasr | Aforismus, citát, říkanka » Filozofické

Nemůžu než souhlasit, Šípková Růženko :-) A děkuju za milý kompliment - až jsem se z toho zapýřil... ;-))

21.01.2018 18:12:55 | Amonasrreagovat

SAVÁ Publikoval(a): Amonasr | Básně » Ostatní

:-D) A víš, že já taky...? ;-))

21.01.2018 18:10:28 | Amonasrreagovat

ALIBISTICKÁ Publikoval(a): Amonasr | Básně » Ostatní

:-)

21.01.2018 18:08:44 | Amonasrreagovat

Převtělený IV Publikoval(a): Jezero | Romány » Fantasy

Stále se mi to dobře čte a přestože je to takový "krvák", přistihl jsem se, že jsem se musel i párkrát zasmát Tvému vtipnému sarkasmu - to je živá voda na můj čtenářský mlýn :-))

21.01.2018 13:13:54 | Amonasrreagovat

Převtělený III Publikoval(a): Jezero | Romány » Fantasy

Snad si zvyknu ;-) Jak už vysvětlila v poznámkách k první části a k našim komentářům Velectěná Lada, ve fantasy je dovoleno všechno, tak to budu respektovat, čtenářsky se tomu přizpůsobím a nebudu v podobných mně ne úplně komfortních věcech dále prudit. Myslím, že to zvládnu, je to o zvyk ;-)) Kdysi jsem například kvůli příteli šel dokonce do kina na Avatara (snad je to taky fantasy?) a musím říct, že mě to nadchlo nejen filmařsky, ale i tím ohromným kritickým nábojem k současnému militarismu a environmentální sebezničující přezíravosti USA a vlastně celé západní civilizace. Jen mě překvapilo, jak to spousta recenzentů prakticky nepostřehla a je otázka, do jaké míry to pak postřehli samotní diváci. I když ovlivnit se dá snad člověk i přes podvědomí, aby fandil dobru a čelil zlu (jako v pohádkách), pokud je ovšem schopen při současných sofistikovaných kamuflážních metodách najatých PR agentur intutivně příslušné vzorce chování vůbec od sebe rozlišit. K té poznámce mě vede i úvaha, že podle mne také skrze fantasy řešíš specifickou ryze aktuální problematiku a možná i rozumím tomu, proč ji nezasazuješ do současných reálií. Když to vezmu oklikou přes paralelu s Avatarem - to, co by možná Cameronovi neprošlo u spousty lidí otevřenou formou, bylo masově (i když možná často podprahově) přijato přes žánr fantasy a splnilo to tak třeba i lépe svůj účel... Tož asi tak... ;-)

21.01.2018 13:08:34 | Amonasrreagovat

Nové Dílo Publikoval(a): GiovaniDaVinci | Ostatní » Smutné

:-D Mně sice verše a souvětí vkládat jdou, zato fotky vůbec. Už dávno jsem to vzdal, nechtělo se mi být věčným Sysifem... Ovšem Literu jsem to už taky dávno odpustil - nicméně veršíky se Ti povedly :-)

20.01.2018 17:17:55 | Amonasrreagovat

Převtělený III Publikoval(a): Jezero | Romány » Fantasy

To jsi tedy dost přitvrdil, ale čte se to fakt samo :-)) Nicméně abych jen nechválil - časově si to z nějakého důvodu představuju někde v dávné minulosti, ovšem způsob vyjadřování v dialozích mi přijde ryze současný, nějak mi to vzájemně k sobě moc nepasuje. Stále si říkám, jestli není škoda, že své příběhy nevsazuješ raději do soudobých reálií, ale asi k tomu máš své důvody... Nicméně žánr fantasy je pro mě španělská vesnice, tak to třeba jeho ctitelé vnímají jinak... Nemyslím tím ale, že bys měl ty dialogy psát v nějaké archaické češtině - jde mi ryze o způsob vyjadřování, jako např. tykání v určitých situacích apod. Ale je to čistě jen pocit - nejsem v tom žádný odborník. I tak hodnotím ST.

20.01.2018 17:08:37 | Amonasrreagovat

Obhájce je nevinný! Publikoval(a): GiovaniDaVinci | Básně » Ze života

Já vím, že s takovou chválou by se mělo šetřit, ale když já to tak opravdu cítím, tak proč se autocenzurovat jen kvůli ohledům na případné reakce druhých - to by bylo zbabělé, i když třeba taktičtější :-)) Já to nikomu jinému vnucovat nechci, sám si za tím ale stojím. Však Ty to, Honzo, uneseš - už jsi unesl jiné věci a nepos..l jsi se, tak co... ;-))

Tak jasně, že podvědomě člověk občas někde něco chytá, aniž by si to uvědomoval - to by se dalo napsat asi o všech, i těch nejslavnějších autorech v jakýchkoliv uměleckých oborech. Nikdo netvoří v absolutním vzduchoprázdnu. Ovšem originality se nikdy nedosáhne něčí nápodobou - to je asi to podstatné... ;-)

A k té historce bych mohl přidat ještě jednu - kdy nám tuším Hrubý na závěr dýchánku namaloval do studentské kolejní kroniky přes celou stránku kosočtverec s vodorovnou linkou uprostřed a napsal k tomu dvě slova nedokonalou azbukou (nevěděl, jak se píše měkké "i" a "č" v tom prvním, ale i tak to bylo víc než srozumitelné), na to se nedá zapomenout :-D) Docela by mě zajímalo, jestli ta kronika ještě dnes někde existuje - nejen kvůli téhle kresbě (zvěčnila se tam za ta léta spousta jiných zajímavých umělců) by to dnes musel být hotový poklad... :-))

20.01.2018 16:36:43 | Amonasrreagovat

Obhájce je nevinný! Publikoval(a): GiovaniDaVinci | Básně » Ze života

Když jsem si ten komentář později po sobě četl, přesně tohle jsem si pak říkal sám, že to spíš stále jakoby zraje, že tomu čas dává punc opravdovosti. Bez přehánění - tohle považuju opravdu za kvalitní současnou mladou poezii, hlavně naprosto svébytnou a originální. Je asi i fajn, když autor nemá vzory (předpokládám aspoň, že přímo žádné nemáš), které by pak chtě nechtě napodoboval... Vzpomínám si třeba na historku, kdy jednou u mě na studentském pokoji skončili po koncertě muzikanti Etc (Mišík, Hrubý...) a společně jsme pak ještě jejich vystoupení zapíjeli, jak jsem z magneťáku pustil jen tak podkresově nějaké pecky Olympicu a oni se mě ptali, co to je, že je to docela dobrý. Nechtělo se mi tenkrát věřit, že to neznají, že to vůbec někdo může neznat. A od té doby si kolikrát říkám, jestli pro jakéhokoliv umělce není lepší, když se soustředí jen na vlastní tvorbu a nemůže se tak po nikom opičit, i kdyby chtěl... :-))

20.01.2018 15:59:44 | Amonasrreagovat

© 2004 - 2025 liter.cz v1.8.5 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí ⋅ Osobní údaje ⋅ Provozovatel