Komentáře odeslané

Komentáře slouží k vyjádření vašich názorů, postojů či kritiky.

Nalezeno 27266 záznamů. Zobrazuji 13966-13980.

UMĚNÍ – dokonalost či krása? Publikoval(a): Amonasr | Úvahy » Kultura

Ahoj vrbáku, děkuji za věcný příspěvek a neberu ho nijak osobně.

Pokud jde o Tvůj dotaz, kde tall&curly podle mého názoru „nálepkuje etc.“, tak ta má replika se týká (a je to z ní snad i zřejmé) pouze jejího prvního komentáře zde, není to žádné zobecnění, proto není třeba používat množné číslo „komentáře“. Jak jinak mám označit její tvrzení, že mám strach z kritiky a že poslední tři věty považuje za naprostou ubohost? Vidíš snad ty sám v jejím komentáři nějaké věcné argumenty nebo aspoň zdůvodnění pro tato tvrzení?

Tam, kde odpovídám Tomovi Dvořákovi jako „on“, mám na mysli sám sebe, nikoliv tall&curly. Při pozornějším čtení je to myslím také zcela zřejmé. Jako „on“ mě označil Tom, asi si v tu chvíli nevzpomněl na to, jaký mám nick případně skutečné jméno, které zná stejně jako Ty :-) Chtěl jsem tím jen naznačit, že označení kohokoliv v diskuzi jako „on“ mi nepřipadá zrovna nejzdvořilejší, i když přímo jako urážku to od Toma nevnímám. S tall&curly to tedy nemá skutečně nic společného – je třeba přečíst si před tím ten Tomův komentář.

Pokud jde konkrétně o Tvé komentování či komentování tall&curly, je samozřejmě na každém, jaká díla se mu líbí nebo nelíbí a že oba máte hodně vysoké nároky, na tom se asi shodneme, nic proti tomu. Pokud je kritika konkrétní a věcná, také nic proti tomu. Jsem možná spíš přecitlivělý ani ne tak na kritické komentáře, jako spíš na ty pochvalné, které jedním dechem jedno dílo či jednoho autora pochválí a současně neopomenou zároveň shodit všechny ostatní, i když třeba jen nepřímo. Také bych ale nechtěl, abychom z toho dělali osobní záležitost, myslím to obecně na jakoukoliv kritiku kohokoliv. Naprosto obecně je psaný i můj text a trošku mě překvapilo, jak silně to vzala tall&curly osobně. Sám za sebe musím přitom uznat, že u ní vidím výrazný pozitivní posun v dikci komentování oproti tomu, kdy jsme spolu měli časté neshody, když ještě byla Bylinnou směsí a před tím Černým motýlem tmy. A byť ne se vším, co kdy tvrdí, souhlasím, tak s řadou věcí naopak ano. Nemám zkrátka jen rád, když se někdo nad někoho povyšuje, ale to si nesu celým svým životem a jiný už nebudu. I o tom však lze vést věcnou diskuzi – nikoliv ublíženou, ale skutečně věcnou, tj. obecně o tom, jak by měla správná kritika vypadat, aniž bychom z toho museli dělat osobní pěstní souboj. pokračování následuje...

03.06.2016 12:21:22 | Amonasrreagovat

UMĚNÍ – dokonalost či krása? Publikoval(a): Amonasr | Úvahy » Kultura

Díky za podnětný komentář (i komentáře můžou být krásné, nejen díla samotná), milá Neznámá. (Ani jsem netušil, že i nepřihlášení můžou vkládat komentáře – to je fajn.) To Tvé sebezamyšlení mi samozřejmě dělá největší radost, o nic jiného mi ani nešlo. Vím, že žádnou objevnou dimenzi ten můj text nemá, ovšem je nutné stále jen něco nového objevovat? Není někdy možná i důležitější občas oprašovat svá vnitřní zákoutí a svým způsobem „znovuobjevovat“ něco, co už v nás mnohdy k naší škodě kolikrát zapadalo prachem? Vliv vládnoucí kultury a potýkání se s ním, otloukání iluzí o mantinely kritiky, myšlenka o (ne)šklebení se po roce od napsání jako (možné) kritérium uměleckosti díla – to vše je jsi moc hezky vyjádřila, k tomu ani netřeba nic dodávat, jen se u toho zastavit a zamyslet ;-) Souhlasím i s tím, že kritika je potřebná a i ta ne vždy dobře míněná může každého autora posunout, třeba jen tím, že se stane odolnější vůči nepřejícníkům, závistivcům apod. I to je samozřejmě důležité, naučit se s tím žít, nebýt jen skleníkovou květinkou. Ale nejen to – hlavně je dobré se zamyslet nad obsahem každé kritiky (pokud ho tedy má), když už odezní předinfarktový stav, a zkusit si z toho něco pro sebe vzít. A když nevzít, tak si ale umět zdůvodnit proč. Každý jdeme svou vlastní jedinečnou cestou a zdaleka ne každá rada (i dobře míněná) je vhodná pro každého. Ovšem i sám kritik by měl dokázat unést, že je také kritizovatelný a občas se nad sebou umět i zamyslet – zda opravdu kritizuje anebo jen přezíravě a samolibě nálepkuje a vyvyšuje se nad všechny kolem. Nic nezdobí kritika víc než vlastní pokora – taková kritika také jedině proniká tam, kam by měla :-D No vidíš, nakonec jsi mě přiměla k ještě většímu mudrování – moc děkuju za návštěvu i za Tvé otazníky ve vzduchu :-)*

03.06.2016 11:28:09 | Amonasrreagovat

UMĚNÍ – dokonalost či krása? Publikoval(a): Amonasr | Úvahy » Kultura

Ale, ale - to zní jako replika z dětského pískoviště, promiň ;-) Co tak odložit emoce a zkusit to ještě jednou, tentokrát opravdu věcně? Vím, že když chceš, tak to umíš ;-) Tvůj oponentní názor si přečtu rád, i když s ním nejspíš nebudu ve všem souhlasit, a jistě i čtenáři – vždyť se podívej, jaké zajímavé komentáře se tu už sešly. Nejsem z těch, kteří si tu chodí jen pro potlesk, nevím, proč mě z toho tak sveřepě stále podezíráš – vždyť právě proto píšu někdy tak provokativně, kolikrát bych se s chutí se sebou pohádal i sám :-D

03.06.2016 11:27:03 | Amonasrreagovat

UMĚNÍ – dokonalost či krása? Publikoval(a): Amonasr | Úvahy » Kultura

Myslím, Helen, že jsi pojmenovala klíč, bez nějž se žádné umění ani odemknout nedá. A nejen umění... :-) Děkuji :-)

03.06.2016 00:48:43 | Amonasrreagovat

UMĚNÍ – dokonalost či krása? Publikoval(a): Amonasr | Úvahy » Kultura

:-D Možná je spousta jiných milovníků "kýčů", kteří o tom ale nevědí a proto jim to ani štěstí nepřináší... Bůhví, jak to s těmi kýči dnes vlastně doopravdy je... ;-))

03.06.2016 00:44:26 | Amonasrreagovat

UMĚNÍ – dokonalost či krása? Publikoval(a): Amonasr | Úvahy » Kultura

Obracíš se sice na tall&curly, ale snad i „on“ si k tomu může něco říct ;-) Jednak jsem rád za Tvou věcnou diskuzi a na tom, co píšeš, jistě něco je, i když tohle by mohlo být klidně předmětem několikadenní vědecké konference a stejně by z toho žádné společné závěry nevzešly :-) Mně jde ale o trošku něco jiného. Na Literu jsou vesměs nadšenci, kteří se uměním neživí a píší hlavně sobě a druhým pro radost. A to je podle mě něco úžasného a skutečně pozoruhodného. Drtivá většina lidí tu píše od srdce, možná někdy i silně bušícího, ovšem autenticky, a dělí se o svou radost z psaní s ostatními. A byť se tu najdou i velmi kvalitní texty, má smysl číst i ty méně umělé, ve kterých je obsažena právě ona krása ducha, která může každého vnímavého čtenáře nějak obohatit. A vyslovovat se s despektem a opovržlivě, ať už přímo či nepřímo, o dílech kohokoliv, kdo zde píše, a je jedno, zda více či méně uměle, je dle mého názoru přinejmenším hloupé. Nic víc, nic míň. Pokud jde o pokleslé komerční nebo všelijak dotované „umění“, kterého je veřejný prostor plný a je zdrojem rýžování peněz, tam mi ani případný opovržlivý kritický tón, pokud by se vůbec objevil, nevadí. Tady ovšem ano, to je celé ;-)

03.06.2016 00:31:59 | Amonasrreagovat

UMĚNÍ – dokonalost či krása? Publikoval(a): Amonasr | Úvahy » Kultura

:-D Nálepkování, osočování, věcné argumenty však veškeré žádné – v názornější ukázku záštiplné kritiky přímo u textu jsem snad doufat ani nemohl ;-) Ani nevím, jestli se hodí, abych Ti za ni poděkoval, protože by to mohlo vypadat, že jsme byli domluveni a já si Tvé vystoupení tady snad objednal :-)) Nicméně už jsem to vysvětlil, tak děkuju ;-)

03.06.2016 00:21:15 | Amonasrreagovat

UMĚNÍ – dokonalost či krása? Publikoval(a): Amonasr | Úvahy » Kultura

:-D No samo ;-))

03.06.2016 00:17:50 | Amonasrreagovat

VÝLUČNOST Publikoval(a): Amonasr | Básně » Humor

:-D Možná to bude někdo za umění chtít vydávat, ale věřím v renesanci ducha - lidem se po něm začíná myslím stýskat stále víc už teď ;-))

03.06.2016 00:16:40 | Amonasrreagovat

VÝLUČNOST Publikoval(a): Amonasr | Básně » Humor

Možná tak někteří opravdu i píší, výtvarné umění už podobným způsobem často (ne)funguje - proč tedy ne i poezie, jestli je skutečně něco mezi nebem a zemí ;-)) I když třeba to robotické psaní, co jsme tu kdysi zkoušeli na jakémsi odkaze, bylo dost odstrašující :-D

02.06.2016 13:57:15 | Amonasrreagovat

A, B, C, D Publikoval(a): Amelie M. | Básně » Ostatní

Blahopřeji k oběma výsledkům - přijímaček i veršování! :-))

02.06.2016 13:51:30 | Amonasrreagovat

VÝLUČNOST Publikoval(a): Amonasr | Básně » Humor

:-D Raději zůstaň prosímtě svůj - nejhorší je, když se chce někdo někomu podobat, to většinou nedopadá dobře... ;-)) Vždycky je lepší svébytný originál, než pouhá, mnohdy i špatná, napodobenina ;-) Ale vím, že Ti to nehrozí - to jen kdyby nás snad někdo chtěl brát vážně :-D

02.06.2016 13:45:43 | Amonasrreagovat

UMĚNÍ – dokonalost či krása? Publikoval(a): Amonasr | Úvahy » Kultura

Milá xono, to jsi tak hezky a mně sympaticky rozvedla, že snad k tomu nebudu raději ani nic dodávat – díky :-)

02.06.2016 13:39:52 | Amonasrreagovat

UMĚNÍ – dokonalost či krása? Publikoval(a): Amonasr | Úvahy » Kultura

Milá Kett, myslím si to s Tebou :-) Mockrát se mi stalo, že jsem potkal krásnou charizmatickou ženu, která by neprošla kritérii žádné soutěže královny krásy, a přesto byla nesmírně přitažlivá - přitažlivější, než mnohé missky. Bylo by to asi na dlouhé povídání, ale domnívám se, že i její sebevědomí, nebo spíš sebepřijetí, hraje ohromnou roli. Když se ta vnitřní krása ženy odrazí v jakémsi jejím vyzařování, zkrášlí ji to mnohonásobně víc, než jakákoliv plastická operace :-) Co s tváří ženy udělá jen milý vstřícný úsměv nebo výmluvný záblesk v očích – to je to, čemu myslím ve skutečnosti podlehne každý muž, i když se v hospodě odkazuje před ostatními k jiným ženským „přednostem“, aby před parťáky vypadal co nejvíc „chlapsky“ a „světácky“ :-D

02.06.2016 13:38:55 | Amonasrreagovat

UMĚNÍ – dokonalost či krása? Publikoval(a): Amonasr | Úvahy » Kultura

Jen kritizuj - hlavně když přijdeš se svojí troškou do mlýna ;-) Rozhodně si nedělám nárok na jedinou pravdu a nejsem ani žádný uměnoved - je to můj čistě laický a jistě i hodně nepřesný pohled, který bych si dokázal zoponovat i sám a vést se sebou dlouhou polemiku :-D I v tomto případě jsou pro mě důležitější otázky, které si čtenář sám případně položí, než jakékoliv odpovědi... ;-)

02.06.2016 11:44:17 | Amonasrreagovat

© 2004 - 2025 liter.cz v1.8.2 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí ⋅ Osobní údaje ⋅ Provozovatel