Komentáře odeslané

Komentáře slouží k vyjádření vašich názorů, postojů či kritiky.

Nalezeno 1404 záznamů. Zobrazuji 301-315.

inner peace Publikoval(a): odnikud | Poezie v próze » Ze života

Napadlo mě, jestli si to chodí číst. Asi ne. Spousta lidí to otevřeně nepřizná, ale někde ve skrytu duše si možná přejí, abychom napsali něco o nich, nebo spíše pro ně. Jenže když na to přijde, tak to ani nečtou...

09.02.2018 21:15:15 | Luky-33reagovat

V pexesu Publikoval(a): Luky-33 | Ostatní próza » Ze života

a chuť hrát.

09.02.2018 16:02:16 | Luky-33reagovat

Mezičasy Publikoval(a): Luky-33 | Ostatní próza » Ze života

To nevím, třeba to neví ani on a dělá to jen tak - mimochodem. :-)

06.02.2018 20:20:11 | Luky-33reagovat

הכותל המערבי Publikoval(a): Luky-33 | Experiment » Ostatní

Mám radost, že tě text někam přenesl. Ty dvě části k sobě sice patří, ale je to jen moje věc. Chápu, že člověk z venku to může vnímat naprosto odlišně.

05.02.2018 09:06:22 | Luky-33reagovat

הכותל המערבי Publikoval(a): Luky-33 | Experiment » Ostatní

Díky za vysvětlení.

Na mě ta stěna fungovala jako magnet. Objevil jsem ji náhodou v jednou z paneláků v Sokolově. Ten parsek světla pronikající skrz malé okno osvětluje jen zlomek z těch všech nářků, které na ní jsou. Lidem z města takové věci možná přijdou všední, ale já to mám jinak, já se s tím zase tak často nesetkávám.

04.02.2018 22:56:49 | Luky-33reagovat

הכותל המערבי Publikoval(a): Luky-33 | Experiment » Ostatní

Habibi? Nějak se nechytám. :-)

04.02.2018 12:40:16 | Luky-33reagovat

הכותל המערבי Publikoval(a): Luky-33 | Experiment » Ostatní

Rozumím ti, ale tohle sedí spíš na takové to vnímání světa, každý z nás je originál a tedy má svůj vlastní svět. Ale pravdu já beru jinak, jako bod, univerzální věc, ke které se můžeme blížit z různých směrů, ale jen těží ji můžeme protnout.

04.02.2018 12:39:04 | Luky-33reagovat

TAK JSME SI ZVOLILI PREZIDENTA… Publikoval(a): Amonasr | Fejetony, sloupky » Politické

Ten blog je vynikající reflexí, snahou proniknout k podstatě věci, nabízí komplexní, originální a dosti osobní pohled na současný stav. Čtenáři se s názorem autora nemusejí ztotožnit, ale už jen samotný fakt, že je myšlenky v něm obsažené zasáhnou a přinutí rozvíjet v další, nebo o nich polemizovat, je to, co se mi líbí. Proto jsem byl trochu kritický ke způsobu, jakým jsi k tématu voleb přistoupil ty.

31.01.2018 10:17:38 | Luky-33reagovat

Směnárna Publikoval(a): Krysařka | Básně » Ostatní

Hlavně se drž v kurzu. ;-)

30.01.2018 21:58:19 | Luky-33reagovat

TAK JSME SI ZVOLILI PREZIDENTA… Publikoval(a): Amonasr | Fejetony, sloupky » Politické

Tvou reakci jsem četl. Nemám v úmyslu debatu nějak dál rozvíjet, respektuji, že o to sám spíše nestojíš. Dovolím si jen přidat ještě odkaz na jeden blog, který mne svým obsahem velice zaujal a dle komentářů pod ním jsem nebyl sám, na koho zapůsobil. https://andrejruscak.blog.idnes.cz/blog.aspx?c=646458 Předpokládám, že si jej přečteš. Proto doplním ještě malou poznámku, která vzešla z něj, ale týká se i této debaty. Já si uvědomuji, že velké části lidí vůbec nerozumím, nechápu, jak přemýšlí a jak mohou určité věci nevidět, nechápat, nebo neřešit. Pro mě je nepředstavitelné, že by někdo mohl vnímat velkou svobodu, obrovské možnosti, příležitosti a také plnou odpovědnost za svůj život jako problém, obavu, nebo jako stres. A právě tahle má neschopnost úplně se vcítit do velké části lidí, kteří to tak nejspíš mají, mne nutí k tomu, abych občas navštěvoval Aeronet, četl některé zdejší úvahy Kovalčíka atd. To co dělám, mi totiž pomáhá se lépe orientovat a mám pocit, že výsledný obraz světa, který vzniká v mé hlavě, je díky tomu plastičtější, nicméně ani to mi nestačí. Andrej Ruščák možná zavadil o kousíček odpovědi na velkou otázku současnosti. A sice proč jsou lidé tolik nespokojení, když jejich životní úroveň a obecně kvalita života neustále roste.

Já sám si myslím totéž co on a nezávisle na jeho článku jsem již několikrát prohlásil, že současnost nás předbíhá, že naše schopnost adaptovat se na probíhající změny těžce kulhá. Umíme radikálně prodloužit život člověka, ale nevíme co s přidaným časem, který nás stojí neskutečné peníze na zdravotní péči a přetěžuje důchodový systém. Dokážeme těžit nerostné bohatství ze zdrojů, o nichž se nám dříve ani nesnilo, ale neumíme si pořádně poradit s odpady, supermoderní technologie se dostávají do rukou dětem v předškolním věku, ale polovina předškoláků má vadu řeči, kulhá v sociálních dovednostech a jejich intelektuální schopnosti jsou horší než dříve. A takhle by se dalo pokračovat…

No vidím, že ta má úvodní snaha o ukončení debaty mi nějak nevyšla… ale věřím, že se zase až tak moc nestalo. Teď už vážně končím :-)

30.01.2018 21:32:48 | Luky-33reagovat

TAK JSME SI ZVOLILI PREZIDENTA… Publikoval(a): Amonasr | Fejetony, sloupky » Politické

To s tím referendem neberu, rozum lidí je poměrně limitovaný a o některých otázkách rozhodovat skutečně nemohou, protože není v lidských silách jim je vysvětlit. Nikdo tedy nemůže chtít, aby je široká veřejnost pochopila, mohla se k nim relevantně vyjádřit a logicky nést plnou odpovědnost za své rozhodnutí. Obecné referendum je Pandořina skříňka, je mnohem lepší to otevřeně přiznat a ne ji skutečně otvírat. Slova o selském rozumu hezky znějí a jsou líbivá, nicméně jsou k ničemu. Dám ti příklad: Když začneš lidem vysvětlovat efektivitu a bezpečnost nového jaderného bloku, tak stejně přijde nějaký konspirační chytrák, který to nazve podvodem, protože kdyby to fungovalo, jak tvrdíš, tak by přece ta elektrárna neměla ten obrovitý komín… Davem to zašumí, selský rozum pokývne hlavami, protože komín na obrázku skutečně je a všem je hned jasné, že z toho ventilačního komínu se samozřejmě valí jedy, kouř a jistá rakovina, ale v noci, kdy to nikdo nevidí. No a o hodinu později ten stejný člověk nadává na solárníky a na vysoké ceny energií. Je možné mu to vyčítat? Nikoliv. Je však možné mu nedat příležitost mluvit do věcí, jimž nechce a ani nemůže rozumět. Rozhodne to za něj někdo jiný a věř, že lépe. Ale tohle jsem řešit nechtěl.

29.01.2018 21:52:54 | Luky-33reagovat

TAK JSME SI ZVOLILI PREZIDENTA… Publikoval(a): Amonasr | Fejetony, sloupky » Politické

Myslím, že na tvém textu není nic složitého, pochopil jsem jej, vyjádřil se k jeho obsahu a navázal na některé jeho části. Vyslovený a zdůvodněný nesouhlas s některými tvými postoji lze jen těžko nazvat neuznáním, nebo nesmířením se s výsledkem voleb. Výsledek je takový, jaký je a celá společnost, včetně mne jej respektuje. Kdyby to tak nebylo, tak by to vypadalo nejspíš jinak, stížnostmi počínaje, přes občanskou neposlušnost až po demonstrace. Nic takového se však nekoná. Netajím se tím, že současný stav je pro mne velkým zklamáním a deziluzí. Myslím, že je čas na změnu stylu. Je třeba být otevřenější, přímočařejší, aktivnější, zkrátka více sledovat cíl a nenechat se odradit, nebo znechutit formou politické soutěže, kterou je ochotna akceptovat a tím přijmout za svou současná demokratická většina. Není důvod cokoliv vzdávat, protože svobodná, otevřená a spravedlivá občanská společnost západního typu je cestou správnou a v konečném důsledku i „výhodnou“ pro všechny.

Já nemám žádný problém s tím, se přihlásit k tomu, že jsem v prvním kole podpořil Michala Horáčka a v kole druhém jsem s chutí hlasoval pro Jiřího Drahoše. Vnímám to stejně přirozeně, jako podepsat se pod dopis, přičemž respektuji i tvou tajnou volbu. Nešlo mi ani tak o konkrétní jména, jako spíše o jasnější definování postojů a jejich zdůvodnění. Ten fejeton je totiž dost alibistický. Je v podstatě o jakési oslavě švejkovského přístupu a životního způsobu, který je možná pragmatický a vtipný, ale v konečném důsledku nám spíše škodí, než prospívá. To co potřebujeme dnes, je odvaha. Odvaha ptát se, dávat věcem pravá jména, veřejně projevit svou vůli. Odvaha hledat komplikovaná řešení ještě komplikovanějších problémů a přitom se občas dopouštět i přešlapů, či chyb.

29.01.2018 21:52:39 | Luky-33reagovat

TAK JSME SI ZVOLILI PREZIDENTA… Publikoval(a): Amonasr | Fejetony, sloupky » Politické

Tolik slov a člověk z nich nevyčte vlastně nic o tom, jaký máš názor, že by žádný? Takový názor se hodí, nikoho se ani v nejmenším nedotkne a polemizovat s ním by svedl jen absolutní cvok. Jen nevím k čemu je takový text vlastně dobrý, aby řeč nestála, aby se vědělo, že je jeho autor ještě stále na světě? Nesouhlasím s tím, že se nic moc nezmění. Výsledek voleb je zjevným potvrzením trendu a legitimizuje uskupení směřujících k převzetí moci v naší zemi a které mají sklony k tomu potlačovat svobodu, občanskou společnost a demokracii jako takovou. Je to signál, že to k čemu došlo během posledních parlamentních voleb, není nejistým přešlapem ani zakolísáním, ale vůlí většiny, i když jen těsné. A tento signál, nebo chceš-li pobídnutí, bude podle mého názoru vyslyšen. Obávám se o nezávislost veřejnoprávních medií, zatím se kolem toho jen našlapovalo, ale chuť dostat ČT i Rozhlas pod státní kontrolu má Babiš, Okamura i Zeman. Lid to s jásotem přijme, neboť se celá ta věc posvětí odpuštěním koncesionářských poplatků a prohlásí se, že na veřejnoprávní media má přeci každý „právo“. I ty sám spekuluješ nad nezávislostí novinářů pracujících ve veřejnoprávních mediích, čímž boříš jeden z důležitých pilířů našeho systému. Hovořilo se o rušení senátu, o referendech řešících naše členství v EU a NATO. Znělo to jako pouhé výkřiky do tmy, ale ve světle přítomnosti jsou obavy na místě. Jen pro ilustraci se pustím do bohapusté spekulace, která ve veřejném prostoru dosud nezazněla: Pokud se Babiš stane premiérem a nalezne podporu u SPD A KSČM, pak budeme mít hodně zajímavou vládu. Ale nyní přijde ta perlička, nepravděpodobná, ale ani nereálná: Pokud během mandátu této vlády zemře prezident, pak jeho pravomoci převezme premiér. Jednoho dne se tedy můžeme ocitnout v situaci, že Babiš dostane nějaký nápad, ten přetaví v zákon, jeho nohsledi mu jej odmávnou v parlamentu a jediné co mu bude stát v cestě, bude nenáviděný, protože nepochopený senát, neboť podpis pod tu úžasnou myšlenku bude dávat opět sám Babiš. Což je noční můra každého kriticky myslícího demokrata, nebo příjemný sen autokrata, záleží jen na úhlu pohledu… Vnímat volby jako nesmiřitelný boj, nebo válku je blbost, ale být lhostejný, nebo bez názoru není taky nic obdivuhodného natož následováníhodného. Rozumné je dívat se, naslouchat, číst, kriticky myslet, psát, formulovat, konstruktivně a věcně diskutovat, prostě se aktivně a přirozeně účastnit veřejného života. Jenže právě na tuhle náročnou, ale svým způsobem i velice zajímavou činnost spousta z nás rezignovala. Josefe, nezlob se na mě, ale ten tvůj text v závěru říká, že je to v pořádku, že je třeba se věnovat jiným věcem, nebo alespoň já ho tak pochopil. Já si to nemyslím, protože tenhle přístup to všechno nemůže zlepšit, nemá čím, samo od sebe se totiž nestane vůbec nic.

29.01.2018 15:54:30 | Luky-33reagovat

Pro přesýpací hodiny Publikoval(a): Pamína | Básně » Ostatní

Už dlouho mám podezření, že přesýpací hodiny kdysi vynalezl kdosi, kdo (si) chtěl dokázat, že obejmout lze cokoli a že jediné co k tomu skutečně potřebuje - je pas. A tak ho tehdy věnoval i času…

22.01.2018 13:54:34 | Luky-33reagovat

v plamenech kovů Publikoval(a): Jort | Básně » Ostatní

a vono nic

08.10.2017 21:56:20 | Luky-33reagovat

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí