Komentáře odeslané

Komentáře slouží k vyjádření vašich názorů, postojů či kritiky.

Nalezeno 565 záznamů. Zobrazuji 316-330.

Posedlí Publikoval(a): Fany | Básně » Ze života

Nejsme každý jinde, jsme ve společném světě 21. století a forma by tomu mohla/měla by odpovídat. Všechny ty výmluvy na rozdíly generační, životní, subjektivní, či dokonce ono oblíbené "nepochopila jsi, jak to myslím" mi nepřipadají věrohodné. Poezie není o rozdílech, ba naopak.

23.12.2016 08:25:05 | tall&curlyreagovat

Posedlí Publikoval(a): Fany | Básně » Ze života

Já se vyjadřovala k téhle konkrétní básni, ne k tomu, jak píšeš celkově.
Tím překonaným romantismem jsem měla na mysli typ básníka "rozervaná, nepochopená, citlivá duše". Já myslím, že v dnešní době právě to "pálení na hranici, věznění duše, trhání srdce" už moc v myslích lidí neprobíhá (díky bohu za to), proto mi přijdou tyhle obrazy přehnané a bohužel také ohromná klišé. Už samotné jazykové vyjádření dle mého nereflektuje současnost.
Půjčím si pro příklad úryvek z CoTovy básně:
"býval jsem tma a noc ale nyní jsem světlem a kreslím ti oči
tou tužkou
kterou teď píšu" - tohle je pro mne příklad fajn, moderní reflexe vlastního psaní bez toho ohromného patosu přecitlivělého básníka.

22.12.2016 12:08:06 | tall&curlyreagovat

Posedlí Publikoval(a): Fany | Básně » Ze života

Tyhle romanticky patetické básně se mi zdají dost překonané a také přehnané. Romantismus už skončil, žijeme v 21. století. Tenhle patos dle mého vůbec nevystihuje svět, ve kterém žijeme teď.
Zajímalo by mě, kdo/co jsou ti "oni", kdo (metaforicky, samozřejmě) vězní duše a pálí těla na hranicích.

21.12.2016 11:10:16 | tall&curlyreagovat

ryba mých nocí stále mlčí Publikoval(a): vrbák | Básně » Láska

Musela jsem si to přečíst třikrát nahlas, opět velmi obrazově nasycená báseň. Obraz posledních dvou veršů je úžasný! Ryba je pěkná symbolika. Zajímavý kus. Přiznávám, a už jsem to tu psala, že já tyhle "hutné" básně až tak neoblibuji, ale rozhodně palec nahoru. A jsem moc ráda svědkem tvé "cesty vzhůru" v poezii :)

20.12.2016 13:44:38 | tall&curlyreagovat

Leoš Janáček: Z MRTVÉHO DOMU – trochu jiná recenze Publikoval(a): Amonasr | Recenze » Kultura

Mám pocit, že Janáček nikdy nebyl v Čechách úplně na výši. Bohužel další z osob slavných v zahraničí, ale nezajímavých pro Čechy. Nadavno jsem se kvůli své studii o poezii trochu víc zabývala Janáčkem a jeho způsob práce s hudbou byl skutečně nesmírně zajímavý.

16.12.2016 07:41:15 | tall&curlyreagovat

Máme Skype, ICQ, Facebook, mobilní telefony, e-mail. Opravdu tak máme k sobě blíž? Publikoval(a): želvička001 | Úvahy » Ostatní

To není moc dobrý výkon za hodinu a půl.

10.12.2016 18:56:48 | tall&curlyreagovat

1 - 7 - 1 Publikoval(a): CoT | Ostatní poezie » Akční, detektivní, dobrodružné, válečné

Připomněl jsi mi (opět) Šebka, on tam má ten motiv psaní hodně silnej, např.:

"to nepíšu já to psací stroj a jeho noc
psací stroj rozjetý nocí k tisíci ostrůvkům naděje
které nejsou bohužel mé ale tvé má paní
tvá železná konstrukce a minomety tvých očí
noc krkavci a já a báseň kterou píšou hvězdy".

Mě ty metafory reflexe vlastního psaní dost zajímaj, připadají mi neskutečně nosný a zajímavý.

Edit.: Asi jsem zapomněla napsat, pokud to není jasné z předchozího, že se mi ten text líbí:)

06.12.2016 17:59:41 | tall&curlyreagovat

konina Publikoval(a): LV | Aforismus, citát, říkanka » Humor

Ja mám muža z Valašska, je tvrdohlavý, ale naučil mě pít slivovici. Je to krásný kraj tam :)

06.12.2016 15:57:59 | tall&curlyreagovat

konina Publikoval(a): LV | Aforismus, citát, říkanka » Humor

já miluju valašské frgále :)

06.12.2016 15:33:59 | tall&curlyreagovat

PŘEDVOLEBNÍ MÝTINK Publikoval(a): Iva Husárková | Básně » Ze života

Ten místní folklór kyselých osob a bezbřehé potřeby životní radosti mne moc nebere.

04.12.2016 22:11:31 | tall&curlyreagovat

Diskuze (zejména na internetu) Publikoval(a): ewon | Úvahy » Ze života

Ale já jsem v tom svém příspěvku psala, že argument "ale to je jen tvůj názor" je chybný. Napsala jsem, že "pravda není subjektivní". Takže naprosto souhlasím s tvým stanoviskem, že nelze vše omlouvat subjektivitou, relativitou apod.
Ano, souhlasím, že jsou fakta - Mácha žil. Ale je nutné si uvědomit, že je to fakt, který platí především v českém kontextu, možná evropském, ve světovém kontextu to nikoho nezajímá (spadl v lese strom, když ho nikdo neviděl padat?). Proto jsou ty pravdy institucionální, tzn. vážící se k určité skupině lidí, která se jimi zabývá a něco pro tu skupinu znamenají. Uvědomit si to znamená například, že nepůjdu nikoho vraždit, protože je jeho náboženská pravda jiné než moje.

Už jsem v tom taky zamotaná a mám dojem, že opakuju to stejné pořád dokola. Pardon.

04.12.2016 18:27:34 | tall&curlyreagovat

Diskuze (zejména na internetu) Publikoval(a): ewon | Úvahy » Ze života

To máme z toho, že ten život nežijeme, ale jen krájíme! :D Já jdu raději dovařit tu svíčkovou s domácím knedlíkem, ženy prý v tomto, dle jevevzduchuněcoshnilého, zaostávají a cpou se do něčeho, o čem nemají páru ;)

04.12.2016 18:15:41 | tall&curlyreagovat

Diskuze (zejména na internetu) Publikoval(a): ewon | Úvahy » Ze života

Jistě že je to postmoderní hledisko. Žiju přeci v postmoderní době :) Doufám, že pro tebe není postmoderna sprosté slovo, tady na literu se často v negativním kontextu užívá :)
Jinak myslím, že ti rozumím a to, co píšeš není banální, je to, myslím, zcela oprávněné přemýšlení o pravdě v dnešním světě. Pokud bych měla být stručná, protože jinak by to bylo na dloooouhý elaborát, tak v mém chápání neexistuje ta tvá kategorie A. Tedy žádný objektivní na člověku nezávislý svět pravdy, ke kterému se vztahuju. Jak se můžeme shodnout na objektivní pravdě, když i ta je proměnná v čase /viz vědecký poznatky o čemkoli/. To, že Slunce svítí není pro mne pravda, ale je to prostě jen jazykové vyjádření něčeho, s čím mám zkušenost. (takto se slunce ukazuje v mém vědomí)
Moje realita jsou ty institucionální fakty /už jsme o nich kdysi mluvili/. Pravda je v podstatě diskurzivní, každá sociální skupina má tu svou, té věří, tu učí své děti ve školách, podle té vede války atd... Druhá věc je, že já nevěřím ve vývoj, tedy v to, že směřujeme k něčemu lepšímu. Že tedy jsme vyspělejší než jiné skupiny v čase a prostoru. Proto nepotřebuji ten koncept jedné pravdy. Na druhou stranu to asi ani neznamená, že pravda je subjektivní (jak často lidé tenhle postmoderní chaos chybně interpretují), spíš je ta pravda nějak společensky závazná ve smyslu morálním či etickém (nevím jak to vyjádřit).

04.12.2016 17:45:26 | tall&curlyreagovat

Diskuze (zejména na internetu) Publikoval(a): ewon | Úvahy » Ze života

Já nerozumím, hledači, těmto tvým výrokům "ať už se tím myslí cokoliv, neboť vir HIV prý nebyl zatím ještě prokazatelně izolován, vyfocen, a popsán" a "ten obrázek viru HIV, co sem dala Il, znám již 16 let".

03.12.2016 13:25:16 | tall&curlyreagovat

Diskuze (zejména na internetu) Publikoval(a): ewon | Úvahy » Ze života

"pravda je výrok, který odpovídá, nebo se dostatečně blíží realitě" - Ale které realitě?
ad1) Zajeď na Papuu Novou Guineu do pralesa a zeptej se tam, jestli 1+1=2 je pravda (která by tedy měla platit všude). Výsledek asi bude, že to nebude nepravda, ale že lidem tam to bude dost jedno.
ad2) Až budeš v tom pralese, zeptej se, jestli slunce hřeje. A já se vsadím, že vztah lidí ke slunci na různých místech planety je různý (kdybych měla čas, tak dohledám konkrétní příklady), včetně toho, že něm jinak mluví. Takže někde může klidně platit, že slunce plave. Navíc metaforicky je ta věta pravdivá i v našem kontextu, není to nesmysl.

To nejpodstatnější: "CO jsem myslel, že je stejné je to, že se na tom lidi shodnou a nemají důvod to zpochybňovat." Kteří lidé? Všichni lidé? Shodneme se na tom my - lidé západní civilizace (řekněme). A proč bychom my měli mít lepší pravdu než člověk z Papui?

03.12.2016 13:01:29 | tall&curlyreagovat

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí