Metal detecting

Metal detecting

Anotace: Jak jsem našel zalíbení v historii...

 

 

Nikdy jsem nevěřil, že mě historie neskutečně pohltí v celém slova smyslu. Nikdy mne nebavilo číst celý text v nudných učebnicích a učit se odříkat několik letopočtů nazpaměť. Jediné, co mě ve škole v hodinách dějepisu bavilo, tak první a druhá světová válka a husité. Do dnešních dnů nevěřím tomu, jak jsem dokázal najít cestu k událostem dávno minulým, jak jsem dokázal najít způsob, aby mě historie skutečně bavila, a více jsem se o ni zajímal.

 

Od doby, co jsem objevil Metal detecting a začal jsem se věnovat malému místnímu muzeu u nás na vesničce, cítím, že si mě historie našla úplně sama a jsem jí za to vděčný. Metal detecting je v dnešní době velmi rozšířená aktivita, v poslední době i rozšířený koníček. Hledáte pomocí detektoru kovu všelijaké drobnůstky z dob minulých, plno předmětů z válek, mince, knoflíky, zemědělské náčiní a podobně.

 

Každý si myslí, že najít nějakou tu mincičku nebo kulku do německého kulometu je naprostá hračka. Je to však jeden veliký omyl. Najít krásnou minci, kulku nebo svátostku někde v zemi na louce, to vyžaduje neuvěřitelnou trpělivost. Chodím s detektorem většinou na náhodu a hledám místa, kde mohla vést nějaká stará kupecká cesta, kde stálo nějaké velmi staré obydlí, a kde se čeledíni a děvečky činili na polích pět set let nazpět. Mnohokrát najdu v zemi množství odpadků, které lidé po cestách vyhází a nebo nemám žádný úspěch.

 

Nejkrásnější okamžik je takový, když se vám povede po naprosto nevydařeném dni nádherný kop. Vykoukne na vás z hlíny krásná stará mincička nebo nějaký předmět, ze kterého byste radostí nejraději křičeli. Dýchne na vás kus historie, kterou z učebnice prostě nevyčtete. O to více člověka láká vyhledat informace o daném předmětu a lokalitě, ve kterém jsem ho nalezl. Dotknout se kusu historie je pocit, který se nevyrovná textu v učebnici.

 

Jsem rád, že jsem objevil tuto aktivitu a mohu spolupracovat s muzeem v naší vesničce. Jsem opravdu vděčný krátké chvíli v životě, během které jsem našel tu správnou cestu, jak poznávat předměty, které po sobě zanechali naši předci v naší malé zemičce.

 

 

"Historii bychom se měli učit, aby se její hrůzy neopakovaly."

 

 

 

 

 

 

 

Autor Kubíno, 19.06.2016
Přečteno 703x
Tipy 13
Poslední tipující: Jenda P., Helen Zaurak, Jort, Móny, Amonasr, Fany, Kett, Frr
ikonkaKomentáře (13)
ikonkaKomentujících (5)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

Moc hezké, Kubíno, a vím, o čem mluvíš, tedy píšeš.
Tak ať se Ti daří! :-)

23.06.2016 21:39:48 | Helen Zaurak

Moc ti děkuji Helen :-), jsem rád, že víš o čem píšu :-)).

23.06.2016 21:42:15 | Kubíno

Pěkně poutavě jsi to napsal - úplně na mě dýchla ta objevitelská vášeň, která Tě pohltila a zavedla i zajímavým směrem :-) Historici se občas hledačů pokladů upřímně děsí, ale to se Tebe naštěstí evidentně netýká... ;-) ST

20.06.2016 10:59:13 | Amonasr

Děkuji Amo :).
Víš ono je docela rozdíl mezi hledačem, který chodí a hledá s detektorem kovu proto, aby něco našel a prodal. Některé věci jsou docela hodnotné a někdo to bere jako takovou brigádu. Naprosto s tím nesouhlasím a chodím hledat, abych si vyčistil hlavu v přírodě, poznal historii a případně se potěšil z nálezů, které si nejdříve skladuji doma a poté nabízím muzeu na výstavu (nyní spíše už jen do muzea, protože už to beru tak, že jsem takový člen). Je rozdíl mezi hledačem a hledačem... ;)
Navíc spousta hledačů spolupracuje s policií, pokud někde vykopnou nevybuchlou munici a nebo s historiky...

20.06.2016 12:32:30 | Kubíno

je jasné, že není hledač jako hledač :-)

s čím chodíš? já jsem majitelem Žlutého ďábla (Garrett 250), ale jen jsem s ním asi tak rok blbnul, teď obíhá někde po příbuzných. je to děsný žrout času, a ještě k tomu dřina :-)

úcta za spolupráci s odborníky!

24.06.2016 10:01:40 | hledač

Jsem rád, že je tu hledač, který rozumí...:)

Já jsem zatím ještě tolik cenově nešel. Hledám asi tak půl roku, a tak jsem jako první detektor zvolil Teknetics Eurotek. Byla to zrovna novinka na trhu a docela mě zaujal. Říkal jsem si, že jako základ pro začátečníka to bude stačit a opravdu jsem s ním zatím spokojený :-).
Pro takové chvilkové hledání to opravdu stačí :-)

Žrout času to opravdu je, někdy prochodím celý den :-D.

Garett 250 je už slušný stroj :-)

24.06.2016 11:43:50 | Kubíno

Jj, to jsem pochopil hned, jak jsem si Tvé povídání přečetl - a je moc sympatické, že to děláš právě z těch pohnutek, pro které to děláš :-) Tak ať Ti to i nadále přináší co nejvíc radosti a muzeu pěkné a zajímavé exponáty :-)

20.06.2016 22:35:48 | Amonasr

Jsem rád, že je to v textu jasně psáno :).

Moc děkuji Amo :). Věřím, že u tohohle koníčku zůstanu dlouho :)...

20.06.2016 23:19:32 | Kubíno

Držím Ti palce, Kubíno :-)

20.06.2016 23:23:00 | Amonasr

To určitě potěší a povzbudí :).

Děkuji :-))

20.06.2016 23:24:03 | Kubíno

;-)

20.06.2016 23:25:50 | Amonasr

Zajímavá hezká záliba :-).

20.06.2016 08:29:28 | Fany

Určitě je :), moc děkuji ;)

20.06.2016 12:30:05 | Kubíno

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí