Chtít vyniknout

Chtít vyniknout

Třídní sraz byl v nejlepším. Právě dohráli muzikanti a tančící se přesunuli za stoly. V davu bývalých spolužáků vynikal štíhlý muž. Opálený do bronzova, v ústech zářily krásné bílé zuby, přírodní blond, modré oči. Výřečnost Cicerona v římském parlametnu.
„ Jé – co to máš za lak na těch nehtech?“ otázal se se zájmem vedle sedící bývalé spolužačky.
"Modrý lak, mně se moc líbil, ladí mi ke kostýmku.“ Řekla žena a zálibně se zadívala na svoje krásné blankytně modré nehty.
„No vypadáš v nich pěkně hnusně!“ konstatoval nahlas muž, pár lidí se zasmálo.
"No – já jezdím výhradně na čtyřkolce. Koupil jsem si na to koženej oblek. No pravej koženej za dvacet tisíc. Prej – nezmoknu? Že nepromokavej. No a přišel první deštík a zmoknul jsem. Ani jsem nemoh slízt, jak jsem byl nasáklej. Říkám starý – musíš sušit zvolna, aby se to nescvrklo. No ta udělá, co řeknu, mám ji pěkně vycvičenou. Sednu na tu tříkolku a to máte vidět, jak po mně ženský šíleji!“
„Já vám teda řeknu , nejlepší je podnikat. Mám firmu, kovoobráběcí, hezky mně vynáší. Píchačky – to bych teda nemoh.“ Řekl naproti sedící muž. Po těch slovech začali někteří hlasitě tleskat a křičet bravo.
„No to já studuju už šestou vysokou. Máme hotel u lesa s možností vyjížděk na koních a spaní normálně na seně. Je o to velký zájem, na tři roky dopředu klientela zajištěna. Já nemusím nic, na všechno mám lidi. A studovat mně děsně baví.“
Načež opět zazněl potlesk a obdivné výkřiky.
Na samém konci stolů seděla tiše žena. Účetní v jednom menším podniku. Jí nikdo netleskal. Ani se jí nikdo na nic neptal. Byla za to vděčná. Asi by se cítila trapně.
„Tak chlapi, kdo máte pořád stejnou ženskou? Raděj se nehlaste, to jste pěkní ptáci! Jednu rundu na mně kolem, ať to stojí za to“! vykřiknul blonďák, postavil se a pozvednul panáka s Magistrem. Všichni k němu obdivně vzhlédli, a následovali jeho příkladu.
Vtom se otevřely dveře.
Do místnosti napochodovala podsaditá žena, rovnou ke stolu. A jak blonďák stál, rozmáchla se a vlepila mu pořádnou facku, jen to mlasklo.
„Máš ponětí kolik je hodin?!“ zakřičela a dala si ruce na svoje poměrně obalené boky.
„Řekla jsem ve dvanáct! Koukej se sebrat a domu! Nebudu na tebe čekat!“ vyprskla gejzír slin, otočila se a rázovala zpět ke dveřím, kroutíc vydatně pánovitým pozadím, které nepřipustilo žádnou jinou možnost.

Nastalo ticho. Zda byl blonďák červený studem, nebylo pod opálením vidět. Chvatně sbalil bundu a rychlým krokem opustil místnost. Kdosi se uchechtnul a po něm i ostatní. Smáli se a říkali si – tak takhle to teda je!
Jen žena na konci stolu byla smutná. Bylo jí ho líto. Někdy se člověk snaží být někým jiným. Obyčejně ho ale jeho život stejně dostihne.
Autor Anděl, 17.05.2018
Přečteno 528x
Tipy 14
Poslední tipující: Kubíno, Jort, Iva Husárková, Frr, Amonasr, Aiury, piťura
ikonkaKomentáře (9)
ikonkaKomentujících (5)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

...frkáč má pravdu,,,a já se musím přiznat, že moje asociace trochu zacvičila s úvodem, když jsem četl, že se tancující vrátili pod stoly, ale to je jen moje pojímání světa...:-)

18.05.2018 15:57:25 | Jort

Pohádkový Jorte - pod stolem tam jeden byl...ovšem. toho jsem vynechala....ono vymočit se v rohu místnosti, kde sraz probíhá není zrovna echt...:-)děkuji Ti moc!

18.05.2018 16:16:26 | Anděl

tak tohle si představuju, že skutečný mistr hlasu čte v noci do rádia pro potěchu i snímání vrstev zkornatělé paměti vnímavého posluchače******moc bych si přál, abys Anděli nezhrdla všemi možnými velkorysými možnostmi medializace. Tvé bravurně ztvárněné příběhy toho věru zasluhují......ST* ST* ST* :-D*

18.05.2018 02:18:45 | Frr

Frr....já vím, že tyhle příběhy přijímáš s nadšením....většinou to je pravda. tedy - jsem účastník....a to mi věř - medializace nehrozí. netoužím po tom....Tobě ale děkuji...moc!

18.05.2018 16:15:03 | Anděl

Do toho závěru jsi nenápadně vtěsnala mnohem víc, než se na první pohled zdá - člověku po přečtení až zamrzne smích... ;-) ST

17.05.2018 23:26:48 | Amonasr

Ami - moc děkuji....je to jako pohlazení. díky.

18.05.2018 16:13:05 | Anděl

:-)

18.05.2018 17:12:00 | Amonasr

Och, nešťastník! Jak jsou ty masky nebezpečné, jak jsou nepříjemné, když pravou tvář odkryjí... Moc pěkně napsané. :)

17.05.2018 19:10:32 | Aiury

Jéé- tak to moc děkuji..já byla účastníkem...

18.05.2018 16:12:03 | Anděl

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí