PÍP

PÍP

Anotace: @&@

Sbírka: O Bohu

 

 

PÍP

 

 


píp

píp

píp

 

zapípalo něžně mládě veleještěra

načež sezoblo Adama i s Evou

 

do prdele práce!

zaklel Bůh

to jsem nedomyslel!

 

a odložil sochařinu

o 150 milionů let

 


 

Praha, 17.9.2016

 

https://www.youtube.com/watch?v=OPS6n3U4-8E

 



Autor Amonasr, 18.09.2016
Přečteno 839x
Tipy 28
Poslední tipující: Kaprikorn, Pamína, AndreaM, bogen, Nikita44, Iva Husárková, zdenka, Jort, Malá mořská víla, Frr, ...
ikonkaKomentáře (23)
ikonkaKomentujících (10)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

Ami, chtěla jsem dát "pípu" supertip, ale mi to napsalo: už jste hlasovala, bo jsem se tak strašně smála, že jsem byla bez sebe, jak jsi vesele zapípal do nebe... něžné mládě veleještěra mě rozněžnilo a chtěla bych ho adoptovat (i s Adamem a Evou v bříšku). Dosud jsem si vírou nebyla jistá, ale tím "do prdele...!" si mě Bůh získal. Vždycky jsem v něm viděla spíš suchara, nenapadlo mě, že bych se s ním tolik nasmála. Vůbec mě jeho zvolání nepohoršilo, naopak nás to sblížilo. Jaký vulgarismus? Do prdele práce! je motivační pokřik. Když už se něco posralo a Bůh by zvolal: Jsem to ale trdélko nešikovné...! při katastrofě takového rozsahu bych si ho asi musela přestat vážit. Ono mu jen prospělo, že projevil lidská hnutí (i kdyby je jenom předstíral). Bůh je přece všemohoucí a vševědoucí. Kdyby neznal všechny nuance výraziv svých dětí, jakýže by to byl odborník? A ono není důležité jen mít teoretické znalosti, ale umět je i použít v praxi. Ami, Tvůj píp je boží. Máš úžasné nápady. Pokud je pro někoho představa rozšafného Boha frustrující, pak něco není v pořádku. Vtipný chlapi jsou nejvíc sexy. Takhle ráno ke kafi, když má člověk ještě zalepený oči - FANTASTICKÝ! Děkuji za to. :-)))

19.09.2016 05:06:21 | Iva Husárková

Tak to mám radost, že Tě to v tak nekřesťansky časnou ranní hodinu při kafi rozesmálo :-)) Však Ty mě taky dokážeš vyždycky povzbudivě rozesmát - díky, Ivo :-))

20.09.2016 01:32:08 | Amonasr

to tak bývá...něžné zapípání...sladké požírání...příště si s tím už třeba nedá tokovou práci...a nechá to čistě...na čistém...a do čista...to bude ale očiSTa...úsměv.z.

18.09.2016 22:03:58 | zdenka

Ani bych se mu nedivil - díky za pěkně "rozjetou" reflexi, Zdeno :-)

20.09.2016 01:29:32 | Amonasr

Josefe, být Ty v kolárku máš v kostele narváno...
pobavila skvěle :-)

18.09.2016 17:07:23 | Malá mořská víla

:-DDD No nevím ;-)) On by mě ale papež stejně brzy exkomunikoval (a zcela po právu) z církve, a to i navzdory tomu, že je to pro mě snad jediný současný politik světového formátu hodný toho označení a taky jediný, kterého si vážím a taky mu fandím :-))

18.09.2016 20:18:37 | Amonasr

vidíš a nestačí to...a taky bacha na knihu odpadlíků...tam těch záludností bude víc ;-)

18.09.2016 23:19:35 | Malá mořská víla

:-D Ale nevím, co je kniha odpadlíků, abych si na ni mohl dát majzla... ;-))

20.09.2016 01:10:09 | Amonasr

Omlouvám se, nejen v básních mě mrzí podobné výrazy, jaký jsi i Ty použil. Někde jsem četla, je to už dávno, v lidské komunikaci tento způsob vyjadřování nahrazuje dřívější značkování, jež je běžné u zvířat.

Téma básně mě však zaujalo, mohu, prosím? :-)

Zajímavou záhadou kambrického života je rychlý rozvoj živočichů, jež je možno studovat ze zkamenělin. Některé jsou neuvěřitelně různorodé (burgesské břidlice), mnohé z nich nemají mezi živočichy žádné rozeznatelné potomky. Jeví se, že kambrická evoluce vypadá spíše jako chaotická hra náhod s mnoha neúspěšnými pokusy, zatímco dříve se předpokládalo, že šlo o spořádaný pokrok od jednoduchých forem k formám složitým a o postupně se zvyšující počet různých specializovaných skupin. Je nasnadě rovněž fascinující otázka, co by se stalo, kdyby se celý vývoj spustil ještě jednou? Zřejmě by svět dnešních živočichů byl odlišný a radikálně jiný. Rychlá modifikace a rozmanitost v kambriu (a také v několika pozdějších periodách) i náhodné epizody vymírání zanechaly určité živočišné skupiny naživu, aniž by k tomu byli "vítězové" svými vlastnostmi zvláště předurčeni. Samozřejmě jim musely k přežití pomoci faktory jako přizpůsobivost a odolnost vůči různým vlivům prostředí, ale pokud by proces začal znovu, je nepravděpodobné, že by znovu vytrvaly tytéž živočišné skupiny. Představa, že druh Homo sapiens by se v takovém případě nikdy nevyvinul, alespoň u mne vzbuzuje pokoru.

Pěkný den :-)

18.09.2016 14:44:09 | Helen Zaurak

Netřeba se omlouvat, Helen, docela Tě chápu. Možná se budeš divit, ale v běžné komunikaci tohle výrazivo už dávno nepoužívám, nějak jsem z toho už kdysi vyrostl. Ale někdy mi to v podobně emočně vypjatých chvílích taky mimoděk ujede a proto jsem to i tady použil zcela záměrně. Často se snažím ve svých textech Boha „zlidštit“ a myslím, že v literárním dílku to má své místo a funkci ;-) Nicméně je mi jasné, že to řadu lidí může pohoršit, nejen kvůli tomu poměrně nevinnému vulgarismu, ale hlavně ve spojení právě s Bohem. Nechci tím ale nikoho urážet – tuhle funkci to nemá, aspoň ne tedy ode mne. Mám osobně plný respekt k věřícím všech vyznání, s výjimkou těch, kteří šíří (nejen) náboženskou nenávist vůči druhým. Jinak na Literu a v současné literární tvorbě se to mnohonásobně horšími vulgarismy jen hemží, někdy mi to připadá, že modernost se poměřuje už jen procentuálním obsahem co nejvulgárnějších výrazů v textu – to taky neuznávám, i když hranice toho, co jsem ještě ochoten snést, se mi také už posunula někam výš, než tomu bylo třeba ještě před příchodem na Liter. Ale ani snaha o "modernost" mi tady nenadiktovala ten verš, o který Ti jde. To jen na vysvětlenou.

Jinak děkuji za velmi zajímavý dovětek, který jsem si se zájmem přečetl, a tou poslední větou ses i pěkně trefila do toho, o čem občas a se stejnou pokorou přemýšlím i já :-)

P.S. V kolonce Bůh, víra je to proto, že sem občas o nedělích různé, často provokativní textíky o Bohu zavěšuju. Kdyby to ale mohlo mít kolonky dvě, byla by ta druhá jednoznačně Humor, a kdyby to mohlo mít tři kolonky, tak ta třetí by byla Filosofické :-)

I Tobě pěknou neděli a děkuji za celý komentář, vážím si toho! :-)

18.09.2016 15:15:41 | Amonasr

:-))

18.09.2016 13:50:06 | Kett

Tohle nemá chybu :-D.

18.09.2016 13:09:58 | Kubíno

To mám radost, Kubíno, že se Ti to líbí :-)

18.09.2016 13:16:40 | Amonasr

:-)

18.09.2016 22:55:28 | Kubíno

Milujte se a množte se, jablka podzimu dozrávají... :)

18.09.2016 13:04:06 | Philogyny1

Ano, to bude asi tím ;-))

18.09.2016 13:15:56 | Amonasr

Čekala jsem pípshow :-), ale zatím přiletěla střela , Bůh dobře věděl, že člověk je jak včela...;-)

18.09.2016 12:55:55 | básněnka

:-D Skvělá poetická reflexe, Ivano :-)) Když jsem včera ležel ve vaně, chtělo se mi něco napsat a odkudsi přiletělo to píp / píp /píp . Líbilo se mi to jako začátek, ale vůbec jsem neměl tuchu, jak by to mohlo pokračovat. Až za chvíli zase odkudsi přiletěl ten zbytek – i k mému vlastnímu překvapení ;-))

18.09.2016 13:14:48 | Amonasr

Tomu říkám rozostření mysli, když ti to nemyslí i myslí...:-)

18.09.2016 13:32:17 | básněnka

:-D To mám skoro furt - tedy až na ty zbylé chvíle, kdy mi to nemyslí vůbec... ;-))

18.09.2016 13:51:58 | Amonasr

Rozesmálo :-)!

18.09.2016 12:29:21 | Fany

Pak to vykonalo dobře svůj úkol - díky :-)

18.09.2016 12:39:38 | Amonasr

:-)

18.09.2016 12:40:45 | Fany

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí