PŘÍSLOVNÍK XXVII.

PŘÍSLOVNÍK XXVII.

Anotace: @&@ Komentovaný výběr z Mudrosloví národu slovanského ve příslovích od F.L. Čelakovského aneb všechno už tu bylo. I když někdy trochu jinak.

Sbírka: PŘÍSLOVNÍKY

 

 

 

 

Kdo neposlouchá tátu, prokáže poslušnost katu.

Po zrušení trestu smrti se už není čeho bát.

 

Žena muži zas se může naroditi, matka nikdy.

Raději nedomýšlet, co tím chtěl básník (lid) říci.

 

Groš bohatému a dítě chudému.

Groši by se dnešní bohatý tak leda vysmál.

 

Malé děti kaši jedí a velké děti srdce užírají.

Naštěstí se děti rodí malé, jinak bychom už dávno vymřeli.

 

Nevyroste dítě, které se netluče.

Moudrost – nemoudrost, za její aplikaci dnes hrozí trestní postih. Na rozdíl od dětské šikany.  

 

 

 

 



 

 

Praha, 21.3.2018

 

 

https://www.youtube.com/watch?v=BN_u4Nn2JvM

 





Autor Amonasr, 21.03.2018
Přečteno 568x
Tipy 17
Poslední tipující: Dreamy, Anděl, Nikita44, Philogyny1, Jort, Frr, Šípková Růženka, Iva Husárková, Lighter
ikonkaKomentáře (4)
ikonkaKomentujících (3)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

Ami...nevím proč, ale připomnělo mi to máčení zlodějů ve Vltavě v nějakém proutěném koši...to jsou myšlenkové pochody! já už se u sebe nedivím ničemu. taky řezání uší - tím nemyslím Vincenta, ale zloděje, či sekání ruk... já bych propagovala to řezání uší...představuju si všechny ty lidi co projdou kriminálem bez uší...myslím, že by jejich řady značně prořídly. a potom - mrknu a vidím- tedy spíše nevidím- ucho - aha - musím si dávat pozor! i když přiznávám jsou situace, kdy by to stejně nepomohlo...třeba když se v metru zahlásí dveře se zavírají a cizí ruka Ti z nástupiště v ten moment serve z ramene tašku i s peněženkou - což se stalo mé sestře. Odjela metrem bez tašky a bylo po nákupech...

21.03.2018 19:03:42 | Anděl

Páni, Ty máš ale asociace, Anděli! :-)) Já jako přesvědčený humanista bych si u dětí vystačil jen s rákoskou, případně klečením na hrachu, a ruce bych nechal utínat výhradně zkorumpovaným politikům a státním úředníkům, coby té nejnebezpečnější systémové hrozbě... :-))

22.03.2018 15:38:19 | Amonasr

komu není zhůry dáno v apatyce nekupí....ale koupí holenku ! z některých léků je člověku tak blaze, že o tom mravokárný anti-"klepkař" nemá ani zdání....:-) :-D ST*

21.03.2018 13:40:00 | Frr

:-D

21.03.2018 13:40:53 | Amonasr

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí