PŘÍSLOVNÍK XXXII.

PŘÍSLOVNÍK XXXII.

Anotace: @@@ Komentovaný výběr z Mudrosloví národu slovanského ve příslovích od F.L. Čelakovského aneb všechno už tu bylo. I když někdy trochu jinak.

Sbírka: PŘÍSLOVNÍKY

 

 

 

PŘÍSLOVNÍK  XXXII.

 

 

 

Ne holí přes kosti, ale duchem tichosti.

Kdo se ale dnes umí ještě ztišit?

 

Nekazí děti hračky, ale zlý příklad.

To se ovšem děti v hračkách ještě netopily…

 

Jaký pěstoun, takové dítky.

Tak čemu se pořád divíme?

 

Laskavá tvář milejší než koláč.

Zvlášť v době nadbytku koláčů.

 

Řídká návštěva, vzácný host.

Znám ještě lepší pořekadlo – Host do domu, čagan do ruky!

 

 

 

 

 

Praha, 27.2.2020

 

 

https://www.youtube.com/watch?v=cVOl-TF-KG0

 

 

 

 

 

 

Autor Amonasr, 27.02.2020
Přečteno 345x
Tipy 20
Poslední tipující: Now, Kubíno, Kapka, Iva Husárková, vlnka, Frr, Marten, Petbab, Donne, Krahujec, ...
ikonkaKomentáře (6)
ikonkaKomentujících (4)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

Mai bine fără prieteni decât cu prieteni răi, řekl mi jednou jeden stařičký poustevník, patrně z vlastní zkušenosti )

27.02.2020 18:38:35 | Petbab

Ještěže jsou už na webu sofistikované překladače - ano, souhlasím :-))

28.02.2020 10:28:02 | Amonasr

Za mě jeden z Tvých nejlepších textů za poslední dobu. Vzal jsi mě na místa, který jsem neviděl, přesto někde uvnitř znal. Díky, že jsi je vyvedl na povrch.

Poslední verš jsem prvně četl "cigán do ruky", takže jsem se jako cigoš i pobavil.

Díky ještě jednou, M.

27.02.2020 18:23:52 | MLADÝ BÁSNÍK

:-D) S tím čaganem jsem si nebyl úplně jistý, zda je to i v Čechách obecně známý pojem - to pořekadlo mi totiž uvízlo v hlavě ještě z dob vysokoškolských studií, kdy jsem ho pochytil od kamaráda Moravského Slováka, což byl (a snad i stále je) jinak velice bodrý a družný chlapík, žádný misantrop :-)) Ale když například chci po příteli, aby mi podal šufánek, tak sice už ví, co to po něm vlastně chci, ale stejně ho to vždycky ještě rozřehtá, jak jsou prý ty moravismy směšné... ;-)

28.02.2020 10:26:30 | Amonasr

Prima Tvého osvěžení! Nejsem příliš vybíravým... ale přesto. S největší chutí jsem slupnul dvojku a čtyřku.

27.02.2020 17:48:33 | šerý

K mé radosti - díky :-)

28.02.2020 10:16:09 | Amonasr

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí