Lidské tělo

Lidské tělo

Anotace: teoreticky asi odborný popis zařízení, ale pančované (humorem)



Corporis humani*

 

Corporis humani, v českém jazyce Lidské tělo, je multifunkční, adaptabilní, samohybná a časem prověřená schránka na složitý, sebezdokonalující software zvaný Člověk nebo jinak také Lidská bytost (Human being).

 

Jde o složitý, pomocí elektrických impulsů centrálně řízený biochemický systém. Každý existující exemplář má drobné odlišnosti ve vnějším designu (rozměry, barevné provedení, povrchová úprava), ale vnitřní stavba je zpravidla shodná.

 

Lidské tělo je vysoké, poměrně tenké, ploché. Rozlišujeme dva základní, mírně se lišící druhy: tělo mužské, které je vybavené k vyššímu výkonu, a tělo ženské, na pohled líbivější s oblými tvary, které je vybaveno k jiným, velmi specifickým úklům.

 

Corporis humani k provozu potřebuje především na minerály bohatou vodu a také palivo (tzv. potravu) obsahující cukry, tuky, bílkoviny a jisté nízkomolekulární látky zvané vitaminy. Systém, který se stará o zpracovaní paliva se nazývá Trávicí soustava a má podobu Trávicí trubice. Na konci zpracování se do okolí vypouští plynné zplodiny obsahující dusík, vodík a methan, a také tuhé organické zbytky nazývané humus.

 

Lidská tělesná schránka potřebuje ke svému správnému fungování také kyslík, který si bere ze svého okolí. Při nedostatku tohoto plynu nemůže dobře pracovat a dochází k poruchám, které mohou vést i k naprosté ztrátě funkčnosti. Pokud není přiveden kyslík a dopolněno palivo včas, proces se stává nevratným, nastává smrt.

 

Základním stavebním kamenem Lidského těla, hlavním použitým materiálem, je uhlík. Životnost každého kusu se liši, ale pokud je věnována některému exempláři patřičná dlouhodobá péče, je-li pravidelně kontrolován a průběžně opravován, může se pohybovat i kolem devadesáti, pětadevadesáti let. Za tuto dobu dojde několikrát k samovolné, téměř úplné výměně (nebo také obnově) všech komponentů, což je úžasná a vskutku jedinečná vlastnost právě tohoto zařízení.

 

Lidské tělo je obdivuhodný systém, který svou dokonalostí a schopností sebereparace daleko předčí počítače i hudební nástroje.**

 

Má uplatnění ve všech oblastech průmyslu a služeb, dokáže fungovat ve všech nadmořských výškách do sedmi tisíc metrů nad mořem, téměř za jakéhokoli počasí. Není činnosti, kde by nebylo možné použít právě univerzální a učenlivý biomechanismus zvaný Corporis humani.

                                                     

 

*corporis humani: v 1. pádě corpus humanum (děkuji ti, iluzionistka)

**trefná narážka na jeden komentář, který padl při zadávání

 

 

Autor ElaJah, 18.12.2015
Přečteno 664x
Tipy 14
Poslední tipující: Klára Němcová, MKbaby, Dis-Con-Nect-Ted, Malá mořská víla, Frr, Amonasr, Tanecnice
ikonkaKomentáře (22)
ikonkaKomentujících (7)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

Ježiš to je perfektní :D

18.07.2016 23:28:13 | Klára Němcová

děkuji :D jsem rád, že jsem pobavil :D

19.07.2016 11:08:06 | ElaJah

Ještě tip ;-)

18.07.2016 23:06:38 | MKbaby

Docela fajn věc, pěkně se četla. jen mě trochu bije do očí to corporis humani, správně je to corpus humanum. Ten tvar, co tam máš je druhej pád :)

18.07.2016 07:26:58 | iluzionistka

úplně upřímně? Já se na latinu chystám už příští rok, ale pokud něco opravdu ani malinko netuším, tak jsou to pády v latině. :D a corporis humani je výsledek vyhledávání, které, jak vidím, asi nebylo zcela úspěšné. nicméně ... asi tuto informaci přidám do poznámek pod čarou, ale měnit nebudu: už jsem si příliš zvykl. děkuji mnohokrát za postřeh. mám rád, když někdo přijde a poví mi něco, co nevím. :)

18.07.2016 22:29:21 | ElaJah

předpokládám, že jsi viděl něco jako anatomia corporis humani, nebo podobné slovní spojení. to je jako anatomie koho čeho druhý pád :) Však v pohodě, jen to nemám moc ráda, když lidi latinu blbě používají, přece jen je to taková moje trochu srdcovka, byla jsem v tom vychovaná, tak proto mi to nedá :)

20.07.2016 07:44:36 | iluzionistka

Super nápad :-)
Jen ta soustava není trávící (tedy právě teď, v tuto chvíli, provádějící činnost, kterou nazýváme trávením), ale trávicí (tedy k trávení určená)...

17.07.2016 23:23:24 | MKbaby

Děkuji za komentář. je to jedna z věcí, na které jsem opravdu autorsky hrdý, abych byl upřímný. kdybych měl vybrat nejoblíbenější díla ze své tvorby, mezi nebásnickým textem by vyhrálo toto (a doma mám prozaických textů povícero).

ano ano: vím. v originále jsem tuto chybu již opravil, ale zde jsem na to pozapomněl. Hned to opravím.

děkuji a přeji krásný nový týden plný pokoje a klidu, odpočinku :)

18.07.2016 00:13:16 | ElaJah

:oD A sakra, tak už nás zaměřili. To se pořád mluví o případném islámském nebezpečí a oni nás dřív obsadí marťani. :oD A ještě otitulovaní. No to je tedy situace. :O)

22.12.2015 07:07:12 | Tichá meluzína

Ticho! Nemůžu se přiznat, že jsem to obšlehl ze záznamů té lodi co nám kotví na střeše stodoly: byl bych přišel o autorská práva, která má ten fialový chlupouš z vesmíru :-D

22.12.2015 10:34:45 | ElaJah

A kruci, fialoví. To jsou ti nejhorší. Jsou z triangulátu kvadrantu Beta, pravděpodoně mutace z Centy13. Ti jdou po ženských. Rychle si překontroluj, kterou ze dvou možných forem Corporis humani vlastně zastupuješ. Pokud se ti vzdouvají mléčné žlázy a čůráš jen v sedě nebo v podřepu, jsi v maléru. :oD

22.12.2015 11:20:01 | Tichá meluzína

Ty jsi mi tu, doslova a bez ironie, chyběla :-D

22.12.2015 07:54:45 | ElaJah

:oD No že jo? Já už si řikala, že jsem dlouho nešlápla v místa "posnátná".

(Poznámka autorky komentáře: místa "posnátná"- nejedná se o textovou chybu. Pouze o výraz převzatý z citace jejich dvou synů z doby, kdy jim byly tři.
Ukázka zmíněného citátu: "Stůj noho! Posnátná místa jsou kamkoli kráčíš.") :oD

22.12.2015 08:37:32 | Tichá meluzína

Dnes spolužačka na naší vánoční akademii prohlásila v rámci imrovizačního vystoupení, že: "já mám taky svůj osobní prostor a mužů si ho dávat kam chci!"

22.12.2015 10:32:52 | ElaJah

ty šprýmaři...:-D...životnost každého kusu se liší ...to se mi líbí
mě se jednou má tehdy malá dcerka zeptala: "a mamí mohla bys tady být do 104?" a já se zamyslím říkám: " a Kristý a věříš, že když budu chtít tak mohla"...od té doby mám pořád hrubě před pulkó a dělám vše pro to, aby mě mohly prapravnoučata, až si přijdou hrát na schovku udusit polštářem...tak sportu zdar ;-)

21.12.2015 00:18:28 | Malá mořská víla

Jak řekl klasik (cituji):
"Já si to představuji tak, že tiše zhasnete obklopen svými příbuznými, z nich každý bude do vás něčím tvrdým mlátit, protože vy byste jinak vůbec neumřel." Dědeček se tomu smál asi půl roku.

21.12.2015 07:04:20 | ElaJah

drsňáku...a ty máš být Mudr? :-D
zítra čeká syna anatomie tak snad to bude šťastné a veselé :-D

21.12.2015 23:24:06 | Malá mořská víla

Já jsem silně budoucí učitel zeměpis :-D

22.12.2015 06:43:13 | ElaJah

tak to víš kde je Slovanský ostrov na nábřeží Vltavy...26.12. dopoledne tam máme takové malé dostaveníčko s lidičkama z literu, tak se zastav na kus řeči a vezmi si plavky voda bude teplá ;-)

23.12.2015 00:31:23 | Malá mořská víla

Už loni mne to lákalo, když jsi o tom psala, ale bohužel to mám do Vltavi daleko. Nicméně voda je teplá a vzduch ještě víc: dnes jsem byl venku a měl jsem chuť napsat
"Byt hučel zvukem úklidu kterým zněly koledy, cukroví vonělo, vánoce byly ve dveřích, za okny slunce hřálo a smálo se na trávník plný sedmikrásek. Chladný výtr se hnal městem a jen dík němu nebylo venku počasí na košili s dlouhým rukávem."

23.12.2015 14:36:41 | ElaJah

Kdo jiný než medik by tohle měl tipovat.dobře :-D

18.12.2015 23:44:52 | Tanecnice

Juuuu. Děkuji moc. Jsem rád, že se právě někomu jako ty líbí. Škoda jen, že pro LITER je to trochu dlouhé, i když si myslím, že přečíst to zabere jen pár okamžiků.

19.12.2015 17:40:15 | ElaJah

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí