KOCOUŘÍ EPITAF

KOCOUŘÍ EPITAF

Anotace: V předvečer naší cesty Evropou vydechl naposled náš oddaný kamarád – kocour Kupík (16.3.2001–10.7.2020). Při nejbližší příležitosti jsme pak v kryptě románské baziliky v Clermont-Ferrand uctili jeho památku zapálením svíčky. Ať je mu v kočičím nebi hezky.

 

 

 

KOCOUŘÍ EPITAF

 

 

 

vzplála svíčka za Kupíčka

v bazilice Notre-Dame

kocouřích let devatenáct

šťastně prožil milován

 

v Clermont-Ferrand zajíkla se

rozjitřená vzpomínka

z nebe očka zasvítila

třebas jenom malinká

 

 

https://www.youtube.com/watch?v=8gd_ohoPzYc

 

 

 

Autor Amonasr, 28.07.2020
Přečteno 314x
Tipy 17
Poslední tipující: Martinecka23, šerý, Vivien, Emily Říhová, Donne, jenommarie, Marten, Frr, Lighter, Iva Husárková, ...
ikonkaKomentáře (25)
ikonkaKomentujících (8)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

R.I.P. Kupíku !

04.08.2020 17:18:26 | Knoflík

:-( Amonku milý, je mi moc líto Vašeho Kupíčka :-(, však vím, o čem ta bolest je :-( . . . Moureček, Čertík, Pusík, Mňouček, Jedy, Brouček :-(.

04.08.2020 08:22:06 | Fany

Díky za soucítění, milá Fany - a kočičí nebe všem! :-)

04.08.2020 16:10:51 | Amonasr

:-) jj, oni si to zaslouží . . .

05.08.2020 22:31:50 | Fany

:-)

06.08.2020 20:24:40 | Amonasr

:-)

07.08.2020 07:57:33 | Fany

Upřímnou soustrast Amonku*, to je mě líto a Kupíčkovi, lehké spaní v kocourčím nebi.
Smutné i přes ta léta, jsou to naši rodinní miláčci.
Báseň se ti moc povedla, i když k smutné události. ;-(

28.07.2020 18:12:12 | jenommarie

Děkuji, milá Marie - byla to taková dobrá a přátelská duše a vlastně je s námi pořád, stále ještě čekáme, odkud se vynoří po každém otevření dveří. Na to nezvyklé prázdno po něm si budeme muset nějakou dobu zvykat... :-)

28.07.2020 21:21:27 | Amonasr

Ano to nelze jen tak, měla jsem to s pejskem a nakonec si nás našla Tessinka, někdo jí považ nechal venku na poli asi 3měsíční. Na pejska předtím jsem nezapomněla, stále s dcerami vzpomínáme.
To prázdno nám ale rychle zaplnila. Ale vzpomínáme i tak moc.
Vlastně to rozhodl osud..a náhoda.
Posílám obejmutí ;-) děkuji Amonku*

28.07.2020 21:51:56 | jenommarie

Také objímám, Marie :-)*

29.07.2020 15:56:41 | Amonasr

:-)* ;-)

29.07.2020 16:43:16 | jenommarie

...in memoriam...in perpetuum...

28.07.2020 16:30:00 | Marten

...tibi... ;-)

28.07.2020 21:17:22 | Amonasr

Pepo, Vašemu kocourkovi Kupíkovi přeju, aby spokojeně předl v nebeskym báru nad sklenkou Mocitta**:-D* ST*

28.07.2020 13:23:31 | Frr

Díky za krásné přání, Jiří - snad se mu tedy i plní :-)

28.07.2020 21:16:35 | Amonasr

Požehnaný věk u kocoura, upřímnou soustrast.

28.07.2020 12:42:35 | Lighter

Díky :-)

28.07.2020 21:15:40 | Amonasr

Ami přijmi moji upřímnou soustrast je mi to moc líto vím jak strašně bolí taková ztráta... Kupíček si prožil krásných devatenáct let ve Tvé laskavé a milující přítomnosti věřím že nikde by mu nebylo lépe... pláču a soucítím s Tvojí bolestí (stále mi krvácí srdce kvůli Tomíkovi který odešel v dubnu ve věku šestnácti let) dlouhé soužití vyžaduje nekonečně dlouhý čas aby se rána zahojila... Kupíček byl nejen součástí Tvého života ale svoji lásku k němu jsi stvrzoval i ve svých překrásných dílech básních (je nádherné zapálení svíčky v Notre-Dame) Ami objímám Tě moc na Tebe myslím (dnes zapálím svíčku nejen za Tomíka) Kupíčku kocourku miláčku odpočívej v pokoji :-(((

28.07.2020 10:29:17 | Iva Husárková

Děkuji za Tvé krásné procítění, milá Ivo – Kupík si v kočičím nebi nyní určitě notuje i s Tvým Tomíkem a mávají nám z něj na pozdrav :-) Kupík ve svých posledních dnech ztrácel rychle síly a odešel přirozenou sešlostí věkem (perské kočky se mají dožívat snad jen okolo 15 let, jak jsem se někde dočetl). Měli jsme pro něj zajištěné hlídání, ale jako by se s námi chtěl rozloučit ještě v naší přítomnosti – usnul tiše na balkóně a už se neprobudil… Bylo pak téměř symbolické, když jsme na procházce po Clermont-Ferrand zcela náhodně objevili výlohu úžasného kočičího baru, v níž si neskutečně spokojeně lebedily nejrůznější druhy pečlivě udržovaných koček, stejně jako uvnitř na pohovkách a na stolech, a nechaly se námi v poklidu okukovat a fotit. Bylo ale zavřeno, tak jsem si nemohl udělat přesnější představu, jak takový bar funguje, ovšem zážitek to byl až fascinující – tak nějak snad může vypadat kočičí ráj :-)

28.07.2020 10:54:23 | Amonasr

jsem ráda že Kupíček odešel stářím a přirozeně to je vždy úleva... myslím že v kočičím nebi je hodně veselo je tam i Matýsek který odešel ve dvanácti letech (rakovina kostí - konec už byl hodně bolestivý zemřel mi v náručí a tak moc trpěl že bylo pro mě poučením nečekat až do konce v případě vážné nemoci) Tomíka vloni v září operovali pro maligní progresivní lymfom (byl neuvěřitelný bojovník zvládl i následné chronické selhání ledvin - musel být na celodenních kapačkách - pak už jsme bojovali s ledvinami i s rakovinou) ještě dlouhých sedm měsíců tu mohl být děkuji Bohu za to a když veta doporučila vzhledem k obrovskému množství nádorů v bříšku injekci (nejtěžší rozhodnutí v mém životě) prosila jsem o znamení že to tak má být a ten den mu bylo líp hodně jedl dokonce běhal skákal a pak se na mě podíval jako by říkal vidíš tohle dokážu (zpětně to vidím jako znamení a důstojné rozloučení kdy ještě měl sílu - potřebovala jsem si to v sobě ujasnit a mluvila s kdekým Frráčkem Bobem moc mi pomohla - a jsem za ně nesmírně vděčná - i slova Vás literských)jeho pohled ten poslední si budu pamatovat do konce života láskyplnný rozhodný) uspání bylo milosrdné jen si tiše tichounce povzdychl až jsem byla v šoku jak rychlé to bylo... rok 2020 je moc bolavý co se špatných událostí týče (mojí mamince vloni zemřel jeden kocourek letos další kocourek - toho jsem přesvědčila nechat uspat přestal jíst a nemohl chodit jen ležel a naříkal - a 30.6. zemřela poslední našich kočička Cácorka už taky měla svůj věk zalezla za pohovku a tam ji mamka našla ale předtím nějakou dobu ztratila svoji plachost a seděla se všemi pohromadě tiše se dívala oni to vědí že přišel jejich čas a tak se s námi loučí)

28.07.2020 11:15:24 | Iva Husárková

(admine deset minut je kurevsky málo v případě takovýchto závažných vyjímečných událostí!!! vím měla jsem to napsat celé v editoru a zkopírovat ale kdo na to myslí když se myšlenky překotně hrnou jedna za druhou rozjitřená mysl vrací všechny okamžiky když je potřeba doplnit věty dopřesnit ještě že není omezen počet reagování na sebe sama) jee kočičí bar velmi krásná představa beru to taky jako znamení (v mém případě to byla duha) Ami omlouvám se za ten elaborát stále je to živé musíme vykřičet všechnu bolest stesk - děkuji všem zvířecím přátelům za všechnu lásku kterou nám dali i za důvod proč žít - děkuji z celého srdce i Tobě Ami že jsi provázel Kupíčka jeho životem a byl mu oporou až do posledních okamžiků OOO***)))

28.07.2020 11:34:49 | Iva Husárková

Krásná vzájemná láska a oddanost čiší z Tvých slov, Ivo - získat si kočičí přízeň není úplně snadné, kočky jsou vybíravé a neumí nic předstírat. O to je silnější, když se tyhle světy vzájemně propojí :-)

28.07.2020 21:14:50 | Amonasr

máš velmi šlechetnou a čistou duši ať máš krásný a ne moc bolavý den drž se :-)))

29.07.2020 06:16:25 | Iva Husárková

Díky Ivo a nápodobně! :-

29.07.2020 15:55:39 | Amonasr

:-))

04.08.2020 08:44:20 | Iva Husárková

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí