Dalajlama v Praze - VIDEO

Dalajlama v Praze - VIDEO

Anotace: včerejší video z pražské Tipsport areny - 14. 9. 2013 + AKTUALIZACE 17. 9. Su Ťij

 

VIDEO - ZDE

 

 

http://www.forum2000.cz/cz/

 

Stovky lidí včera zavítaly na přednášku tibetského duchovního vůdce dalajlamy do pražské Tipsport areny. Osobní přítel bývalého českého a československého prezidenta Václava Havla si návštěvníky získal svou vřelostí a humorem. Na zesnulého Havla také v úvodu svého vystoupení několikrát zavzpomínal. Při přednášce věnované laskavosti a vzájemné úctě pak vyzdvihl roli kvalitních mezilidských vztahů. Více>

 

_________________________

Aktuálně.cz

Barmská disidentka Do Aun Schan Su Ťij v neděli  při zahájení 17. ročníku konference Forum 2000řekla, že v roce 1991 získala Nobelovu cenu za mír díky tomu, že bývalý český prezident Václav Havelnepřijal nominaci a namísto toho navrhl ji. Su Ťij v proslovu vyjádřila díky Havlovi za podporu, kterou vyjadřoval barmské opozici po dobu vlády vojenské junty.

"Udržoval v nás plamen naděje, když jsme procházeli těmi nejtěžšími časy, a my na to nikdy nezapomeneme," řekla Su Ťij o Havlovi. Podle ní ale Havel udělal mnoho pro demokracii a lidská práva nejen v Barmě, ale i jinde ve světě.

Moderátor úvodního večera před příchodem Su Ťij prohlásil, že organizátoři Fora 2000 v minulých ročnících nechávali pro Su Ťij pravidelně připravenou židli, která však zůstávala prázdná a doufali, že nastane den, kdy budou moct disidentku na konferenci založené Havlem uvítat.

 

Su Ťij na odpolední panelové diskusi, které se kromě dalších hostů účastnil například i Jan Švejnar, hovořila o tom, jak má podle ní vypadat dobrá správa země. Sama Barma má podle ní před sebou ještě dlouhou cestu.
"Jeden ze způsobů, jak poznáte dobrou správu, je to, že lidé ve svou zemi věří a jsou hrdí na její výsledky. Ti, kteří stojí v čele dobré správy, jsou jako kormidelníci, s nimiž se lidé cítí bezpečně," vysvětlila.
Právě demokracie podle ní nabízí takový pocit bezpečí, díky němuž si lidé mohou dovolit se proti takové vládě také vymezovat a kritizovat ji.
"Důležitá je víra, že jsou občané v bezpečných rukou, ne v silných rukou, ale v rukou, které sevření povolí, když to lidé budou chtít," dodává disidentka. Podstatou demokracie je tak podle Su Ťij vyváženost mezi bezpečností a svobodou a nejlepší vláda se pak pozná podle toho, že o ní a o jejích rozhodnutích lidé ani nevědí.
K tomu je tak podle ní nutná vzájemná spolupráce a důvěra. "Dobrá správa není jen o těch, kteří vládnou, vnucují lidem svá stanoviska, myšlenky a hodnoty. Musejí být v pozici navigátora, který není nadřazen ostatním, protože jsou s nimi na stejné lodi," vysvětlila.
Dobrý lídr je tak podle ní vždy připraven vzdát se své pozice, kterou navíc vykonává bez potřeby uznání, kompenzace a ocenění.

VIDEO - ZDE

Autor Aťan, 15.09.2013
Přečteno 681x
Tipy 8
Poslední tipující: Isquieasuus, Amonasr, Inna M.
ikonkaKomentáře (0)
ikonkaDoporučit (1x)

Komentáře
Ještě nikdo nekomentoval.
Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí