Jeník

Jeník

Anotace: Když do domu vstoupí tajemno, nebo možná duch.


Jeník

Není to tak dávno co se naše rodina dozvěděla o neštěstí, které se stalo v roce 1906 při stavbě katolického kostela v naší vesnici.
Cituji: Jan Krumpolc, 16letý nádeník z Hodslavic, jenž přes všechno zakazování a varování na stavbě příliš smělé skoky a kousky prováděl spadl z lešení z 10 metrů, utrpěl otřes mozku a zemřel. Byl slavně pochován 29. června 1906.
Nevěděli jsme, že tato nešťastná nehoda se dotkne naší rodiny a domů, ve kterém žijeme. Tento nádeník totiž pocházel z domu, který manžel zdědil po svých předcích.
Dům se skoro celý boural a znovu zrenovoval.
Jak byli děti malé, spávali s námi v ložnici. Jednou v noci jsem se procitla a nad manželem se skláněla postava. Lekla jsem se, ulehla zpátky, opět opatrně vstala a viděla ji znovu. Skláněla se nad ním, jako kdyby se dívala jak vypadá další potomek rodiny Krumpolcu. Hodila jsem na sebe peřinu, zavřela oči, v duchu si řekla.
,, Jsi-li duchu hodný, nevadíš mi tady.
Neubližuj prosím mé rodině, jsi náš předek.
Ráno jsem vše řekla manželovi, nejprve mi odpověděl,, To se ti určitě zdálo,, já na to,, Nezdálo dvakrát jsem se zvedla, abych usoudila, že to není sen.,, Nakonec řekl,, Proč jsi mě nevzbudila?,, Já na to,, Ani nevíš jaký jsem měla strach.,, Od té doby se po duchovi slehla zem.
Dcerka se náhle odstěhovala do vedlejšího města za přítelem a my zůstali doma sami.
Jednoho dne spíme v ložnici , doma nikdo a náhle nás oba obudil rámus.
Nejprve jakoby někdo utíkal v podkroví tam a zpět, k tomu nějaké zvuky.
Oba jsme se na sebe podívali a řekli si navzájem:,, To už není žádná sranda." Syn už byl ženatý bydlel jinde, dcera u přítele.
Manžel vytáhl tyčku z květináče a oba se plazili do podkroví zjistit kdo tam běhá a vydává zvuky. Nic jsme ale nezjistili.
Zanedlouho se dcerka vůli nevěře a ubližovaní vrátila domů.. Duch asi usoudil, že je vše v pořádku a v domě byl klid.
Zeptali jsme se sousedů, rodiny, jestli se něco v tomto domě nestalo, že nám tam straší.
Potvrdili nám, že kdysi v tomto domě bydlel mladík, který se po pádu z lešení těžce zranil. Jelikož tehdy lékařství nebylo na moc dobré úrovni ve velkých bolestech škrábal po štěně v ložnici, kde potom umřel. Začali jsme hledat něco o něm, bohužel nic víc než tento článek v kronice nenašli. Došlo i na hřbitov a ptali se tam lidi, zda někdo neví kde je pochován. Bylo nám sděleno, že se jedná o starý hrob, který nyní vlastní cizí lidi. Jeho jméno už tam není, napsali si tam svou rodinu. Zastavili jsme se u hrobu a poslali mu tichou vzpomínku do nebe, ať ví, že i přes nevytesaný nápis víme, kde je pochovaný
Když dcerka bydlela u toho přítele,
na jednu noc se rozhodla přijet domů
Jak usnula ucítila chlapskou ruku na rameni, když se otočila nikdo tam nebyl. Poté ve vedlejší místnosti brzo ráno začal zvonit v šuplíku rozbitý telefon a když tam přišla telefon zvonil. Nebyla v něm baterka. Tužky v hrníčku, které byly uprostřed stolu spadly na zem. Nakonec jsme obě slyšely ránu, jakoby něco spadlo z balkonu. Šli jsme se podívat a nic tam nebylo.
Stálo se to v období jeho umrtí.
Nevíme co si o tom máme myslet. Jedno je ale jisté, pokud i nadále tento náš předek bude hodný , nebude nás strašit a ubližovat, necháme jej v klidu bydlet s námi.

Autor Marťas9, 14.09.2023
Přečteno 158x
Tipy 8
Poslední tipující: fisus, Jeněcovevzduchukrásného, P.Balam, mkinka, cappuccinogirl
ikonkaKomentáře (9)
ikonkaKomentujících (5)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

Příběh se mi velmi líbil. Záhrobní svět, posmrtný život a svět duchů jsou témata, co mě fascinují od mala. Sám mám ale jen několik málo zážitků hlavně z období, kdy zemřel můj otec. Tak hlavně ať je duch ve vašem domě přátelský.

31.10.2023 01:14:36 | fisus

Díky za nahlédnutí. Zatím jsme mu dali šanci. Řekli jsme si, i jemu nahlas,že pokud bude hodný nebudeme ho vyhánět. Od té doby je zatím klid. Třeba to pochopil.

31.10.2023 03:24:18 | Marťas9

Věřím.Vím, že se duch, duchovní bytost může v tomto světě i zhmotnit.Někteří lidé se v takové situaci velice leknou, ale ne všichni.Duchovní, jiný Svět je, a naši blízcí tam na nás trpělivě čekají.Tak žádné zbytečné strachy:-)

08.10.2023 16:49:16 | Jeněcovevzduchukrásného

Díky za komentář, ze začátku jsme se báli, ale jak jsme zjistili minulost domu jsme v klidu. Je to přece náš předek.

08.10.2023 18:47:01 | Marťas9

:-)

09.10.2023 14:38:48 | Jeněcovevzduchukrásného

Mám taky husí kůži, ale líbí se mi, že to čistě popisuješ, zbytečně nedramatizuješ a smiřujete se...
Tak ať je ten Váš duch v klidu ;)*

14.09.2023 23:38:39 | Anfádis

Díky Anfádis, ten náš příběh se tak opravdu stal. Zatím je doma klid,
snad to pochopil i on, že jej tady nikdo nevybazuhaje, ale tímto nechceme, aby tady dělal zlo.

15.09.2023 00:27:41 | Marťas9

No mám husinu...

14.09.2023 09:30:14 | cappuccinogirl

Díky cappu, my že začatku také měli, ale jak jsme si všichni urovnání myšlenky a prohlásili, že pokud nebude zasahovat do našeho bydlení a životu, necháme ho na pokoji. Tak se taky stalo a je klid.

14.09.2023 11:18:36 | Marťas9

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí