Pi (film)

Pi (film)

Anotace: dojmy z filmu

Pi (film)

O jednom matematikovi, který dlouho počítal...
Max Cohen žije sám se svými počítači a mravencem v malém bytě v New Yorku.

Maxovy zápisky:
"Poznámka 2.14 vše lze vyjádřit čísly. 4.11 i burza lze vyjádřit čísly."

Film je natočen velice syrově v takříkajíc černobílém podání, takže nedoporučuju pro slabší povahy. (vlastně bych ho měl sám sobě zakázat). Jediný s kým Max komunikuje je jeho starý bývalý učitel matematiky. Který mu říká, aby si na chvíli odpočnul.
Max je ale posedlý, bere čím dál větší dávky jakýchsi prášků. Při rozhodujícím výpočtu počítač vyhoří.  A už po něm jdou tvrdí hoši z Wall Streetu i vousatí hoši ze Synagogy hledající pradávnou formuli obsaženou ve 216 písmenech vyjadřujících Boží jméno. Právě tolik čísel vyplivnul Maxův počítač, než se zavařil. Jenže Max papír v domění. že jde o nesmysl, zahodil...

Každý přirozeně můžeme chápat příběh různě. Pro mě byl příběh burziánů a rabínů typický příznak zvyšujících se bludů a halucinací hlavní postavy. Halucinace rabínů má přesahující charakter smlouvy s Bohem. Halucinace burziánů je o moci a pronásledování.

Poselstvím filmu může být to například, že se máme především starat o svoje duševní zdraví. Ta druhá část je o tom, že všechno spočítat nejde. A někdy je zajímavé vysvětlit proč.

Jen úplnou náhodou jsem chtěl zrovna numericky integrovat nelineární systém obyčejných diferenciálních rovnic na počítači a sledovat jak rychle jdou různé počáteční podmínky od sebe. Jak to vypadá.

... já mám naštěstí počítač zvládající grafické zobrazení. Chudák Max v roce 1997 pracoval ve znakařině a neměl Google. Proto - burzo těš se!

Autor ewon, 09.07.2016
Přečteno 617x
Tipy 2
Poslední tipující: J sh' T r' k, Amonasr
ikonkaKomentáře (0)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře
Ještě nikdo nekomentoval.
Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí