Myšlenka dne (14)

Myšlenka dne (14)

Anotace: stručně jednou větou

 

Pokud se na čtverečním kilometru nachází drtivá většina ovčanů a nepatrná menšina občanů, tam se daří totalitě nebo mafii, ne demokracii.

Autor Aťan, 14.05.2013
Přečteno 721x
Tipy 5

Poslední tipující: lipo, Amonasr, Miriska, přechodná záležitost
ikonkaKomentáře (28)
ikonkaKomentujících (5)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

14.05.2013 21:21:36   uživatel smazán

A co když si někdo myslí, že je občan, ale přitom je ovčan? Co potom? Jaká je definice občana? Jaká ovčana?

líbí

14.05.2013 21:27:59   Aťan

Definice? Pokud vlastní svědomí tuhle patálii samo a dobrovolně nerozlouskne, sebelepší definice nám nepomůže, myslím si..

líbí

14.05.2013 21:50:58   uživatel smazán

Svědomí...je hodně tajemný pojem :-)

líbí

15.05.2013 07:08:19   Aťan

a definice svědomí ti v něčem pomůže?

líbí

15.05.2013 11:55:13   uživatel smazán

V tom úplně prvním mém příspěvku byla mnohem důležitější ta první otázka. Zajímají mě úvahy na téma "co člověk vlastně může uvidět ze své přítomné perspektivy".

líbí

15.05.2013 12:29:03   Aťan

no jo.. to je zajímavá otázka. Určitě to bude individuální záležitost. Někdo vidí jen to co chce vidět, nebo raději nechce vidět nic, jiný pátrá proč se věci dějí a zda to může ovlivnit. Záleží na mnoha okolnostech, kde se narodíte, komu se narodíte, s jakými dispozicemi se člověk narodí... atd. Vnucovat někomu svoje názory je holý nesmysl, ale šířit informace kolem sebe se mi zdá v době internetu tím nejschůdnějším způsobem. Vidím na vlastní oči, že od r. 2011 je "občanů" násobně víc než dřív. I u vrchnosti je doba líného klídku ta tam. :) Doba hojnosti pro mafii z časů opoziční smlouvy by se snad už neměla vrátit, ale to záleží také na tom, zda "ovčanů" ještě o hodně ubyde.

líbí

15.05.2013 13:45:32   uživatel smazán

Ano, informace se šíří, ale většina z nich jsou (zjednodušeně řečeno) blbosti. Na to nezapomínat :-)

líbí

15.05.2013 14:52:33   Aťan

..přesně tak, proto souhlasí co už jsem výše napsal - ne každý oddělí zrno od plev a většina se tím vůbec neobtěžuje. Mafie spoléhá na "ovčany".

líbí

15.05.2013 16:19:00   uživatel smazán

Možná si ne úplně rozumíme...zrno od plev oddělovat je bohulibá věc, ale vsadím se, že spousta lidí, o kterých si třeba myslíš, že jsou ovčani, jsou přesvědčení, že jsou občani, tedy že právě oni oddělují zrno od plev :-)

líbí

15.05.2013 16:56:25   Aťan

máš pravdu - tak já sem dám za chvilku v "Myšlence 15" svoji představu "občana", a ty mi k tomu v komentu řekneš, jestli máme spolu stejný, podobný anebo opačný pohled na věc.

líbí

14.05.2013 17:55:52   Wor

http://www.libres.cz/dilo/103448-pasivni-spolecnost/

líbí

14.05.2013 20:26:41   Aťan

Wor, prozradím ti sladké tajemství - na Libres mám doživotní ban a tím pádem tvůj příspěvek nerozkliknu. Můžeš to zveřejnit na Literu?

líbí

15.05.2013 00:00:37   Wor

Je mi líto, nejsem autorem.

líbí

15.05.2013 00:56:27   uživatel smazán

Ono je to možná lepší. Jednak ten článek na Libresu nestojí za nic, a pak, mohl by sem nalákat zase Paulmatthioleho s Gabkinem, ne, ať je tu nadále raději důstojno, si myslím.

líbí

14.05.2013 12:50:36   uživatel smazán

Ano, tohle je úplně ten největší problém, ale jak tedy přimět ovce, aby přestaly býti ovcemi? Jak? Mají dokonale zhnětené, vymyté a zcela "přeprogramované" mozky tak, že považují za ovce naopak občany, kteří je nabádají, aby ovcemi nebyli.
Víš co by se Aťane asi muselo? Třeba - zakázat některé televizní stupidity, zejména české seriály tv NOVA apod, jenže to už je zase cenzura a seriály nejsou úplně všechno. Ve fabrikách nahradit "odbory" /kulturně chlastací kroužky/ za odbory zastupující zaměstnance. Zakázat určité tiskoviny, zakázat vést blbé řeči. Zakázat lhát. Mít normální zákony. No nebo já už nevim,co.
Protože jsem občan, pracující mezi ovčany, jsem zároveň i černou ovcí. Nikdy se mi ještě nepodařilo přesvědčit ovčana k účasti na jakékoliv demonstraci z poslední doby, odpověď je vždy stejná: "Proč? Vždyť vás tam bude stejně málo, řikaj to vždycky v televizi.." A na další můj pokus "pojď taky, bude o jednoho víc!" si každý ovčan shovívavě poklepe na čelo a jde si po "svých".
Jsem už jako dost skeptik, Áťoslave:)

líbí

14.05.2013 13:23:59   Aťan

no prááávě, co s tím :)

Rozhodně bych nešel cestou zákazů, páč to je prostředek vůdců upevňujících totalitu. Když si klikneš na předchozí myšlenku č. 13, první odstavec stručného obsahu z knížky zní: "Šin In-gun se narodil rodičům - vězňům v pracovním táboře v KLDR, odkud se neměl nikdy dostat živý. Zcela izolován od světa a obklopen lidskou brutalitou se o existenci hlavního města Pchjongjangu, peněz či televizi dozvěděl až ve svých 21 letech. Tehdy začal vznikat jeho plán na útěk."

Chudák Šin o okolním světě věděl prd, totálně mocí zmanipulovanej. Proto se takřka celoživotně samovzdělávám a snažím se v rámci možností šířit informace o lidech, kteří vědí jak na to, o státech kde vědí jak na to, čemu se bránit, co je dobré podporovat atd. V době internetu je to snadnější než před "sametovkou". Ale nutit lidi aby podobné informace četli, uvažovali nad nimi, rozhoupalo je to k činnosti - tak na to recept opravdu nemám.

líbí

15.05.2013 01:00:46   uživatel smazán

Ty zákazy jsem myslel krapet ironicky, přece.

Chtělo by to na školách zrušit jeden předmět, totiž nahradit ovčanskou nauku naukou občanskou.
Nebo se snad mezi učiteli nenajde nějaký občan?

líbí

15.05.2013 07:12:26   Aťan

ovčanům vyhovuje ovčanský učitel, hledat si osobnosti vyžaduje krapet osobního úsilí, na Nově v Prásku je nenajdeme..

líbí

14.05.2013 10:59:40   Inna M.

To bych podepsala. A forma - není nad "jasně, stručně a výstižně":)

líbí

14.05.2013 11:07:37   Aťan

díky za návštěvu Inno, tuhle myšlenku v sobě nosím skoro čtyřicet let, ale je mi to houby platný :)

líbí

14.05.2013 13:17:06   Inna M.

Není všem dnům konec. Ještě bych dodala, že si dovedu představit,jak jsem dobrou ovcí, jestliže mám dobrého pastýře:)

líbí

14.05.2013 13:49:58   Aťan

každej pastýř se musí hlídat, aby neuklouz :-))

líbí

14.05.2013 16:39:15   Inna M.

Tak, tak. Marně se neříká: Život je boj.

líbí

14.05.2013 17:54:42   Aťan

..ale ženský mají lepší zbraně, což nás muže diskriminuje :(

líbí

14.05.2013 19:20:26   Inna M.

Hm, zajímavý je, že toto v politice nějak moc neplatí.

líbí

14.05.2013 20:44:12   Aťan

máš pravdu, tam mají drtivou převahu peníze :-))

..např. tuhle kauzu sleduju od samého zrodu, ještě když Rampula v Praze vedl Vrchní státní zastupitelství a zametl to syčák pod stůl, ..proto jsem napnutej co s tím moji miláčci ve Švýcarsku provedou:

http://zpravy.ihned.cz/cesko/c1-59863040-mostecka-uhelna-spolecnost-rozhovor-prokurator

líbí

15.05.2013 09:46:05   Inna M.

Nó, tenhle soud bude bezesporu významným precedensem, ale moc nevěřím, že dojde k vrácení milionů na původní místo, protože jak už to bývá, co se vleče,neuteče a hajzlíci jako vždy uniknou i s prachama. Už mě taky přepadá ta skepse. Jde hlavně o to, aby člověk nepodléhal té blbé náladě dlouhodobě...

líbí

15.05.2013 10:02:29   Aťan

Švýcarská justice se chce před tou naší vytáhnout v rychlosti i kvalitě, proto jsem napnutej jak kšandy, to tady éšče nebylo :)

líbí
© 2004 - 2026 liter.cz v2.5.5 ⋅ Facebook ⋅ Threads ⋅ Nastavení soukromí ⋅ Osobní údaje ⋅ Provozovatel