Myšlenka dne (19)

Myšlenka dne (19)

Anotace: Cesta z deprese

 

 

V Česku přibývá nemocných s depresí a v důsledku toho i sebevražd. Loni se s touto nemocí léčilo přes sto tisíc lidí, a to je jen zlomek všech, kteří skutečně depresí trpí. Deprese se projevuje nepřiměřeně smutnou náladou, která může vyústit až v myšlenky na smrt. Dalšími příznaky jsou nedostatek životní energie, pocity viny, poruchy spánku, neschopnost radovat se, hubnutí či naopak nadměrné přibírání a snížené sebevědomí.

 

Nárůst případů deprese mezi Čechy v souvislosti s politickou a ekonomickou situací odborníci zaznamenali i v minulosti. Kritickými obdobími byla třicátá léta minulého století, začátek normalizace a rok 1989. V té době výrazně vzrůstal počet sebevražd. Deprese má kromě biologické a psychologické roviny také rovinu spirituální či filozofickou - dlouhodobě nepříliš šťastně žijeme, měli bychom se zamyslet kdo jsme a co od života chceme.

 

Terapeut Jan Havelka před 9 lety prožíval strašná muka z depresí. Antidepresiva, meditační návyky, mantry, modlitby, všechno co doposud znal mu nepomáhalo. "Vesmír chce abych zemřel," pomyslel si. Jak se z problémů dostal a co radí i ostatním je na videu CESTA Z DEPRESE - ZDE.

 

 

 

Autor Aťan, 19.05.2013
Přečteno 832x
Tipy 3
Poslední tipující: Miriska, Amonasr
ikonkaKomentáře (3)
ikonkaKomentujících (3)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

zubatá příšera, co žere i děti...

21.05.2013 17:12:46 | Miriska

přesně tak, hanba ji!

21.05.2013 17:19:59 | Aťan

Pracuji s neslyšícími a tam je deprese na denním pořádku, ale ne z politických důvodů, spíše z těžkostí omezení, která tato přináší...

19.05.2013 16:04:12 | Robin Marnolli

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí