Padlý anděl.

Padlý anděl.

Slyším křičet anděla, nekřičí přímo řve.
Spoután bělostí a nářků srdce plné, aspoň na chvíli odpoutat se a jít si svou cestou, poznat kdo střeží jeho duši zatím co střeží lidi.
Nechce už dál nosit bělavé roucho, chce poznat chlad a špínu.
Není to anděl z duší čistou, je to anděl, jenž láme křídla ostatním.
Smlouvá s ďáblem, prodává mu duše lidí, jenž má střežit, je to černý, zlý a odporný anděl.
Přišel na to bůh, ó pán.
Chceš pryč z nebe? pronesl bůh, ano ovšem splním ti tvé přání, propadneš k ďáblu, jsi zlý anděl, zle mi v nebi sloužíš, lépe posloužíš ďáblu snad, nerad ti plním přání,ale snad i ty někdy poznáš co je to peklo a být padlým andělem.

Anděl s pohrdavým úšklebkem padá níže a níže, cítí zápach, cítí chlad, cítí hnusot, to cesta je do pekla.
Pozdravý se z ďáblem jako s bratrem, však ďábel takto jeho nevítá, tak ty jsi chtěl poznat peklo, ano mohu ti to ukázat, jsi bláhový a špatný anděl,ale pomoc se vždy hodí.
Pokynul andělu k pracím a dřině, poprvé anděl pociťuje pot, cítí v srdci chlad a bolest.
Bolí jej tělo, už celý znaven pokouší se ďábla přemluviti k nepracování a odpočinku,však ďábel jen se usměje a přidá práci andělu.
Do dlouhé noci anděl dřel a byl čerty mlácen a pomlouván, znaven padl na zem a v chladné komoře se pokouší spát.
Ach tén zlý anděl měl také srdce, na černě špinavé tváři se leskne něco bělavého, je to slza, temný anděl si uvědomil co je to peklo, uřážky, práce, vyčerpání,bolest.
Bůh praví: ,, ještě ho nechám, dokud nepoprosí o milost boží,,.
Brzy ráno čerti ranami budí anděla, ,, jsi žádán u pána,, pravil jeden z nich.
Čerti přivlekli anděla, sotva šel, k ďáblu a předhodíc ho k němu se usmáli.
Pomohu ti anděli řekl ďábel se zlým úmyslem.
Chceš být jedním z nás? Praví ďábel.
Bůh už tě v nebi nechce, pojď a připoj se k nám,, tím sváděn anděl tiše s nářkem v srdci a nevěříc jeho slovům, svolil.
Nemůžeš tu býti s křídli, řekl ďábel.
Utněte mu křídla, pokynul čertům.
Už pokládají anděla a chystají se mu utnout křídla, anděl s pláčem a steskem volá:,, ach bože smiluj se nad zlým andělem, smiluj se ó pane,moc se omlouvám a prosím,pomoz,,.
Po těch slovech vzal Bůh anděla zpět do nebe, anděl se omyl a s oči plnými slz se klaní před pána, ó pane můj moc ti děkuji a omlouvám se.
Bůh chytíc anděla za bradu a povídá, pohleď na mne anděli, myslíš, že bych já tvůj ochránce a ochránce všech jiných andělů někomu ublížil? Ne. To určitě ne.
Tak anděl zjistil co je to peklo a už nikdy nezatoužil po rozpojení pout bělavosti a zjistil, kdo je óchráncem všecho a všech.
Autor Rozdrcená duše., 25.10.2013
Přečteno 463x
Tipy 0
ikonkaKomentáře (0)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře
Ještě nikdo nekomentoval.
Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí