Výlet 2

Výlet 2

Anotace: ...tok myšlenek bez ladu a skladu

 

Návraty na totéž místo. Jsou příjemné?

Vím, co mně čeká. Autobusová zastávka na stejném místě. Řidič bere platební karty. Někdy stačí nascanovat letenku a autobus je zdarma. Můj mobil si pamatuje místní wifi a buďto se hned připojí a nebo po otevření prohlížeče uvidím nápis "jste připojen, vítejte zpět".

 

V hotelu vědí, kdy jsem tu byla naposledy a dostanu jako dárek večeři v restauraci. Vrátná v práci také ví... Můj počítač se automaticky připojí do firemní sítě Global a u mého jména se objeví moje lokace Helsinki....aby všichni věděli....

Vyrážím na obvyklá místa. Vzdálenost a čas na chůzi z bodu A do B znám přesně. Stejné lodě, budovy, obchody, stromy...

 

Potkávám nové tváře. Sotva si pamatuji všechna jména. Snažím se. Můj mozek svítí červeně...paměť přeplněna.

Vidím v počítači zápis se jmény a podle fotek se pokusím aspoň pro druhý den začít oslovovat lidi kolem mně.

Třetí den nebude....možná.... za dva týdny? Nebo nikdy? Přijdou nová jména.... 

 

Naštěstí stromy mají společenství. Budovy jsou v ulicích. 

Lidi mají rodinu. 

 

Před pár měsíci mi zhavaroval počítač a všechna data zmizela. Koho jsem na cestách potkala před tím, dohledávám jen ztěží.

 

 

 http://bezmezi.rajce.idnes.cz/HELSINKI

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Autor MARKO, 03.06.2015
Přečteno 439x
Tipy 12
Poslední tipující: jitoush, Jort, Nikita44, Frr, bogen, A42, Amonasr, AndreaM, Malá mořská víla
ikonkaKomentáře (23)
ikonkaKomentujících (7)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

....baví mě Tvá krátká zamyšlení....jsi světoběžník a umíš se v tom
světě pohybovat tak nějak samozřejmě.....Ji.

06.06.2015 23:16:24 | jitoush

Jitko, děkuji moc za přízeň.
Popravdě teď jezdím častěji na sever než po ČR.

Co jsme EU je to stejné jako jet do Krkonoš. Dobrodružství čekání na víza a všechno to papírováni odpadlo. Dřív musela být letenka a pozvánka, popis práce, ubytování a podle počtu dní pobytu se rozhodovaly daně...
Akorát Seveřané mají víc vymožeností...wifi v autobuse, lepší orientaci na nádraží..letenku formou SMS a mailu.
Pokud umíš cestovat v ČR, pak v nordických zemích to je hrrračka.

07.06.2015 08:21:12 | MARKO

.....Já vím,že je teď vše mnohem jednodušší,prostě se stačí sbalit,
mít nějakej ten obulus,cíl cesty a vyrazit.Pochopila jsem,že je to Tvůj denní
chléb,součást Tvé práce.O to víc je nutné se umět dohovořit,pak si je
člověk jistý sám sebou.Je to o pocitu a postoji,přístupu,prostě z toho
nedělat vědu.Strávila jsem "půl života"ve vlaku,pořád jsem se někam přemisťovala,ale nejsem ryzí cestovatel,jsem jiný typ.Ale poznání je
všude kolem,budu ráda,když moje dcera pozná svět,protože pak se bude
dívat na vše kolem daleko "pružněji"a nebude z toho paf.
Vylézt z té skořápky je důležité.......Tak se měj na cestách dobře
a bezpečně a šťastné návraty Ti přeji.....Ji./úsměv/

07.06.2015 10:42:37 | jitoush

Jitko, děkuji velmi.Ano, naše děti budou zas o kus dál před námi. Myslím, že cestovat budou především za zábavou.

V posledních 20 letech se výrazně omezilo pracovní cestování. Dneska dělám většinu věcí na dálku. ...se zkvalitněním spojení a datových přenosů se všechny vzdálenosti zkrátily..pár krát ještě vyrazím na cesty a ztratím spoustu osobního volna po letištích...ale jen proto, že je to "politicky" vhodné...jaksi dát najevo snahu.

07.06.2015 13:50:01 | MARKO

"naštěstí stromy mají společenství"..:-D

03.06.2015 22:34:46 | Frr

No a nikam neutečou :)...nemaj jména.

06.06.2015 10:02:26 | MARKO

no nevim, co když je tajej ? moc toho nikdy nenamluvěj..i když pravda,šumí,
hučí, sténají vržou, tropičtější i šustí..taky všechny bzučí hmyzem,zpívají svým hostujícím ptactvem..jižanský cvrkají svými cikádami a někdy syčí pazmijemi trnitými, vyrušenými ze svých náruživých kopulací..ale jména stromům /třeba 50 pro jedinej strom/ dávají podnes jistojistě etnika pralesní...:-) :-D

07.06.2015 20:12:25 | Frr

:)

07.06.2015 20:50:05 | MARKO

Počítač nebo papírový diář, ono to je nastejno. Počítač havaruje, diář se dá ztratit. Určitě v paměti člověčí něco utkví. :-))

03.06.2015 21:15:01 | A42

Pěkný tok myšlenek. Jak nám ta technika dokáže život usnadnit a zkomplikovat zároveň - jedna z věcí, co mě při tom napadá... Je v tom Tvém zamyšlení hodně skrytých vrstev, do kterých se člověk při čtení dále noří :-) A ty Helsinky Ti v dobrém závidím - je to jedno z nejpříjemnějších měst, včetně jeho obyvatel, které jsem kdy navštívil. Řekne se i mobil puhelin? ;-)

03.06.2015 19:18:50 | Amonasr

Ano, překladač zná puhelin jako mobil...:)
Lidé jsou tu milí. A mají své čisté velmi optimistické nitro jen lehce zakalené národní hrdostí a obavou z kriminálních imigrantů.
Děkuji za přízeň.

03.06.2015 20:15:50 | MARKO

:-)

04.06.2015 10:20:49 | Amonasr

Vítej zpátky z cest! Taky mám oblíbená místa, kam se ráda vracím a cítím se tam skoro jako doma... třeba Krkonoše :)

03.06.2015 18:35:12 | AndreaM

Andy díky. V Krkonoších jsem byla jen jednou a určitě stojí za to se tam vracet. Finové žádné hory nemaj. Vždy když probíhá přátelské vytahování, kdo co máme doma, dorovnám to horami....ačkoliv moře je opravdu něcoooo :))

03.06.2015 20:19:03 | MARKO

To věřím, že moře i ta jezera jsou nádherné. Jenže já jsem byla asi v minulém životě kamzíkem a mým snem je expedice, výstup aspoň do pěti tisíc... Ale chce to dobrou přípravu, aby člověk zvládl aklimatizaci, řídký vzduch a navíc výstup s batohem, co mívá tak kolem 30 kg. Je to zápřah a není to pro každého... a proto mě to tak láká :) Tak snad někdy...

03.06.2015 21:16:17 | AndreaM

Jsi odvážná a máš můj obdiv. Člověk si má udĕlat čas...

Momentálně místo dnešní zumby sedìm na letišti směr Krakov. Za 5 hodin budu doma s posunem -1

04.06.2015 18:19:00 | MARKO

Díky :) Jednou si ten čas udělám a jestli budu stále v dobré kondici, či v ještě lepší, půjdu do toho :)

A vidím, že ty máš tento týden opravdu rozlítaný, nejdřív Suomi, teď zase naši přímí severní sousedé... Přeji ti šťastnou cestu a bezpečné přistání! :)

04.06.2015 18:31:10 | AndreaM

Díky Marko,že jsi nás vzala s sebou,je to tak milé...☆★☆

03.06.2015 17:17:14 | Malá mořská víla

Díky, milá Vílo za přízeň.
kiitos :)
Ještě jsem upravila konec.

03.06.2015 17:28:51 | MARKO

Toho, kdo se srdce dotýká dohledává žena snadno;-).

03.06.2015 22:10:14 | Malá mořská víla

Pravda. Jsi moudrá žena.

Práci si do srdce nepouštím. Řežu to hlava nehlava a nepářu se s tím. Jinak to asi nejde zvládnout.

06.06.2015 10:00:18 | MARKO

Jojo,chovám k inteligentním a rozhodným lidem obdiv.
Já to zase řežu hlava nehlava v boxu;-).

10.06.2015 22:31:08 | Malá mořská víla

:))

11.06.2015 00:14:00 | MARKO

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí