Svobodné prase na Prcandě

Svobodné prase na Prcandě

Anotace: ***

Na Prcandě zrovínka vstávali, když se jim pod okny takřka promenádním krokem procházelo prase. Bílé prase domácí, s jedním černým flekem za uchem.
„Mámo, vidělas? Volej rychle do džízídý, že se jim po Prcandě prochází prase. Asi jím uteklo!“ zvolal vzrušeně muž, který zrovna snídal vejce smažené na špeku.
Žena popadla telefon, chvíli volala a pak apaticky povídá:
„Voni už to vědí. Myšák ho vezl na káře švagrovi na zabíjačku a vono mu vyskočilo. Už si pro něj jede.“
Uvedený Myšák s kamarádem zatím projeli kolem s autem, prase nahnali zpátky do káry a jelo se. U švagra ještě všichni leželi v postelích. Bylo něco po šesté, řezník měl přijít v sedm. Tak – nač spěchat.
Mezitím Myšák dojel před vrata u chalupy.
„Hele,“ povídá kamarádovi. „Otevři vrata, každej si stoupneme z jedný strany, já ho plácnu přes zadek, vono hezky seskočí a dojde po dvoře až na místo.“
Tak jo. Stoupli si každý z jedné strany, Myšák plácnul prase přes zadek, to se leklo, vyskočilo z káry na zem, porazilo kamaráda, a hajdy s kopce do vesnice.
„Honem dojdi pro šváru, ať ho jde zahnat!“ zakřičel v rychlosti Myšák a pádil za prasetem.
Kamarád utíkal do ložnice, odkud se neslo sladké pochrupování.
„Dělejte, vstávejte, prase je fuč!“ Zařval mocným hlasem rozrážeje dveře. Ležící dvojice se rozděsila, vyskočila z postele, švagr nemohl najít kalhoty, švagrová spoďáry, no zmatek na zmatek. Lehce přioděni pak vyběhli ven a jali se všechny pronásledovat.
Prase mezitím seběhlo s kopce, prokouslo Myšákovi holinu, jak se ho snažil natlačit zpátky, řičelo, v té zimě mu šla pára od rypáku a celé se klepalo nenadále nabytou svobodou.
Leč, ta neměla trvat dlouho.
V záhybu zatáčky se objevil řezník. Vykračoval si rozjímaje, a když uviděl co se děje, vykřikl:
„Co blázníte! To je tak rozkalcovaný, že z něj nedostaneme kapku krve! Já ho musím picnout tady na silnici! “ A rychle strhnul s ramene tašku, na kterou štěkali všichni psi ve vsi, popadl jateční pistoli, přitočil se k praseti, které cosi chroupalo, a naučeným pohybem ho střelil přesně doprostřed čela. Prase zakvičelo, udělalo pár kroků a sruntilo se na zem.
„Rychle chlapi, vemte ho za nohy a táhneme na místo!“ zavelel řezník a stalo se. Za prasetem domácím se táhla rudá cestička od krve z rypáku, a když ho řezník na dvoře píchnul, vytekl asi jen litr.
„Teda pánové…to je v prdeli. Víte co to je vystresovaný maso?! To jste nemohli počkat?“
„Nojo, kdopak moh vědět, že to je takovej janek to prase. Jako když to cejtí, že umře.“ Řekl kamarád.
„To je fakt!“ Prohlásil Myšák, a šoupnul do sebe frťana. „Víte, jak jsou prasata chytrý? Normálně se poznají v zrcadle! Já mám v chlívku zrcadlo i záclony na vokně. Aby se cejtilo jako doma. Vono totiž má čtvrtinovej mozek mýho. To je, co?“ A obdivně se zachechtal.
„Tak to teda nevím. Jesi vono to nebude vobráceně. No tak – necukej se! Proč mně teda rozkousalo brejle, když mi vypadly z kapsy? Skočilo po nich a hned je rozkousalo. Dobytek.“
„Nesnáší, když mu někdo leze do teritoria a tys mu tam vlez! Říkám – jen mrkni, né tys tam musel vlízt! Zvalo tě snad?! Vole.“
„Chlapi, vy si snad dáte kvůli praseti přes hubu. Pojďte, makáme. Vono, vystresovaný maso – to je špatný. Kdoví jesi bude vůbec dobrý.“

Maso dobrý bylo. Švagr si v tom fofru sice nevzal ponožky, švagrová podprsenku. Obojí nemělo na chuť ovaru vliv. Ono taky – co si budeme povídat – když je někdo u korejtka, soustředí se na to urvat co nejvíc pro sebe. A v tom je člověk i zvíře zajedno.
Autor Anděl, 14.04.2018
Přečteno 423x
Tipy 8
Poslední tipující: Jort, piťura, Frr, Amonasr
ikonkaKomentáře (7)
ikonkaKomentujících (4)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

...sem tam sem uvažoval být vegetarián a jednou jsem to i půl roku vydržel, ale jsem jenom prostý všežravec...

17.04.2018 11:59:18 | Jort

Alchymisto Jorte:) nejlépe je jíst na co člověk má chuť. představa, že by žádnou neměl...šílené.......děkuji za koment:)

17.04.2018 16:36:14 | Anděl

na Prcandě na Prcandě tam se vše mrcasí každej nahatej si s hanbičkou svou vystačí-však prasátku to nestačí../ale v duchu si vás všechny natáčí/..brzy vás všechny vytočí********ST ST ST******:-D :-)***

14.04.2018 22:10:41 | Frr

Frr....ach to je krása! ouplná píseň prcandovská! to by chtělo zhudebnit-:) děkujííííííí!!!

15.04.2018 07:52:39 | Anděl

:-D Anděli, vzpomněl jsem si na tátu, který byl v městečku vyhlášený zabijačkový řezník. Já se nepotatil, tak jsem s ním na žádné nikdy nebyl, a po jeho smrti jsem daroval celý vercajk včetně té jateční pistole spolužákovi ze základky, který měl o něj zájem. Taky jsem si občas od táty vyslechl podobné, i když ne až tak divoké historky, ale už jsem je všechny zapomněl. Tak jsi ve mně vyvolala i trochu té úsměvné nostalgie - díky :-)) ST

14.04.2018 19:09:49 | Amonasr

Ami..tak to jsem ráda. Děkuji-:)..ono k tomu člověk musí mít vztah. nikdy jsem se neúčastnila jakékoliv popravy zvířete. pokud jsme měli slepice, každá měla jméno, každá poznávací znamení. umíraly stářím. ani to nebylo hezké...tak teď nemáme ani je. při porážkách prasat u zabíjaček jsem seděla vždy ve sklepě, zavřené oči a zacpané uši. až bylo po - křikli ať vylezu...nesnáším to-:)ono téměř vždy to prase křičí...no - kdo by neřval když ho vraždí, že?

15.04.2018 07:51:45 | Anděl

No právě... ;-)

15.04.2018 12:06:18 | Amonasr

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí