Past

Past

Anotace: *

Na květ popínavé růže v zahrádce se snesl čmelák. Rejdil uvnitř, aby na nožky nabalil co nejvíce pylu. Z vůně květu se mu řádně zatočila hlava.

Vrzla vrátka dřevěného plotu a na ulici vyšla žena. Nervózně se rozhlížela, když zahlédla modré auto pošty, poskočila radostí. Auto dojelo, žena si vyzvedla balíček, nedočkavě zašla do chalupy.
O chvilku později zahrčelo auto, vystoupil z něho muž.
Vešel do kuchyně a zaznamenal rozdělaný balík.
„Došly mi šaty,“ s úsměvem zvedla žena šaty ze židle.
Byly krásné. Fialovo modré květy, čtvercový výstřih, po kolena.
„Ani jsi neřekla, že si objednáváš šaty,“ prohlásil mrzutě a zvedl noviny. Ženě poklesly ruce. Mlčky je sbalila, a šla manželovi servírovat oběd.
„Půjdeš se podívat na tu oslavu? Jestli chceš, tak klidně jdi. Beztak tam budou mít grilované klobásy, máš je přece ráda,“ řekl vlídně muž a žena se usmála.
„To bych mohla, vezmu si ty nové šaty. Mohl bys jít také. Dlouho jsme nikde nebyli.“
„Já nejdu nikam. Seru na ně.“ Pokýval muž hlavou, dojedl oběd a šel si lehnout na gauč do obýváku.
V pozdním odpoledni se žena učesala, oblekla krásné šaty, a s úsměvem se šla ukázat manželovi.
„Já tedy jdu, přijdu tak za hodinu.“
Zadíval se na ni.
„Nojó, už se nemůžeš dočkat, viď? Ty bys klidně šla beze mě? Po těch letech? Nojo, to se za mně stydíš, viď? Jen to přiznej! Už ti nejsem dost dobrej!!! Co si lidi pomyslí? Že snad se rozvádíme, či co?!!“ a to už křičel, naprosto nepříčetný.
Žena se rozklepala, v očích se objevily slzy.
„Máš pravdu, nikam nepůjdu. Raději si vyžehlím prádlo, mám toho velkou hromadu.“
Otočila se, a šla se svléknout. Ruce se jí třásly. Past. Zase past. Kolik jich ještě bude? Není kam jít. Není. Jen…beznaděj. Rozplakala se zoufale...

Po ulici šel mladík. Natáhl se přes plot a surově otrhal květy růže. Popošel kus dál, odhodil je vedle chodníku. Umírající okvětní lístky rozfoukal vítr, který naposledy vdechl jejich nádhernou vůni.

Autor Anděl, 09.08.2018
Přečteno 390x
Tipy 12
Poslední tipující: Jort, Akyš, danaska, Amonasr, Frr
ikonkaKomentáře (11)
ikonkaKomentujících (5)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

...manipulace je těžká srabárna...

12.08.2018 12:41:15 | Jort

Ano...je.

13.08.2018 07:35:52 | Anděl

žár li vost o šest. Pak nezbývá než zvostat doma a hasit, nebo udělat příště překvapivou voslavu doma.

09.08.2018 18:47:18 | Slav Milo

Milo! Těší mne, že tu jsi:-) děkuji za koment:-)

10.08.2018 06:42:21 | Anděl

Opět tak mrazivě sugeSTivní, Anděli... S pastmi se nelze smiřovat - mimo ně bývá netušený svět, ke kterému zpravidla vede nějaká cestička, i když třeba zdánlivě zarúbaná... :-)

09.08.2018 17:25:36 | Amonasr

Ami....obdivuju Tě. Opravdu. Protože jsi to přesně vystihl. Naprosto přesně. Jsi snad mág, který umí čarovat? Tak lehounce jsi napsal a přesně popsal...ach....jsi prostě skvělý.

10.08.2018 06:44:09 | Anděl

Mám radost, Anděli, a děkuju za tuhle odezvu - i když si nemyslím, že bych napsal něco objevného, jen jsem reagoval na to, co ve mně Tvůj text rozezněl... Pěkný víkend! :-)

10.08.2018 10:43:58 | Amonasr

Ami děkuji Ti. přeji též klidný víkend!

10.08.2018 12:26:03 | Anděl

:-)

10.08.2018 13:13:10 | Amonasr

těžko se mi to četlo-minuciozní krutá takřka bezděčná scéna tomu dala korunu...ovšem moc hezky napsané:-D :-D ST*

09.08.2018 17:11:16 | Frr

Frr....děkuji Ti.

10.08.2018 06:44:36 | Anděl

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí