Chtěl bych vzkázat Václavu Havlovi...

Chtěl bych vzkázat Václavu Havlovi...

Anotace: - - -

 

Vašku, svobodné volby nic neřeší, pokud si mafie k politikům cestu vždy najde.


______________

P.S. Pokud bychom už v 90. letech přijali tyto základní zákony, mohli jsme se přiblížit např. Rakousku.


Kolik z nás má alespoň průměrný plat? ...a přitom chlastáme jako Dáni, to nechápu :-)



 

Autor Aťan, 17.07.2013
Přečteno 702x
Tipy 6
Poslední tipující: Joe Vai, Amonasr, lipo
ikonkaKomentáře (3)
ikonkaKomentujících (2)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

AKTUÁLNĚ:

Prohlášení Sdružení Vraťte nám stát!
Praha, 17.7.2013

Rozhodnutí Nejvyššího soudu považujeme za exces, který legitimizuje jakoukoli trestnou činnost poslanců na půdě sněmovny. Zpravidla je potřebné rozhodnutí soudu respektovat. Někdy ale vzniknou situace, kdy je nutné vyjádřit nesouhlas.

Článek 27 Ústavy uvádí, že poslance nelze stíhat za projevy učiněné ve sněmovně, ale už není řečeno, že mohou při výkonu mandátu beztrestně páchat trestnou činnost. Projev ve sněmovně v ústavě znamená proslov, vyjádření názoru a ne jakékoli jednání poslance, například domlouvání úplatků, korupce atd. Výklad Ústavy ze strany Nejvyššího soudu je účelový a je odrazem skutečnosti, že dokonce i soudci jsou zřejmě toho názoru, že politika přirozeně zahrnuje korupci a podivné obchody, a pokud se to děje na půdě Parlamentu, je to beztrestné.

„Tento naprosto vychýlený názor odporuje pojetí imunity podle naší Ústavy, kdy rozhodně nebylo úmyslem, aby na půdě Poslanecké sněmovny mohli poslanci páchat jakoukoli trestnou činnost, ale umožnit poslanci svobodně vyjadřovat své politické názory“, říká Hana Marvanová, členka výboru Vraťte nám stát a bývalá členka parlamentní komise pro přípravu ústavy.

Zásadně nesouhlasíme s výkladem Ústavy, který by umožňoval poslancům, jako nějakým nadlidem páchat v politice takřka cokoli. Takový výklad podlamuje i zbytky důvěry občanů v demokratické principy, k nimž patří rovnost občanů před zákonem.

Jsme zneklidněni vývojem situace a zpochybňováním činnosti nezávislých vyšetřovatelů a státních zástupců. Výzvy Petra Nečase a dalších politiků, aby byli potrestáni státní zástupci za to, že si dovolili zahájit vyšetřování politiků, nelze vnímat jinak, než jako zastrašování a zneužívání pozice ústavního činitele k nátlaku na justici. Něco takového je naprosto nepřípustné, protože výsledkem může být zastrašení a znechucení vyšetřovatelů a státních zástupců, kteří byli odhodláni otevírat trestní kauzy s politickým pozadím. Nechceme se vracet do dob nejvyšší státní zástupkyně Vesecké a vrchního státního zástupce Rampuly, kdy se velké kauzy zametaly pod koberec.

Vyjadřujeme podporu vrchnímu státnímu zástupci Ivo Ištvanovi a dalším státním zástupcům a vyšetřovatelům, kteří v této kauze hájí principy právního státu.

Za sdružení VRAŤTE NÁM STÁT:
Jiřina Dienstbierová (737 612 808)
Adriana Krnáčová (608 069 828)
Jaroslav Kuchař (603 506 557)
Hana Marvanová (605 200 088)
Pavel Troubil (604 357 701)

17.07.2013 19:52:33 | Aťan

Nebude to viset někde jako petice k podpisu všem? Ten tlak teď bude muset být opravdu cítit ze všech stran, aby se mafiáni necítili příliš na koni...

Rozhodnutí Nejvyššího soudu je plivnutím do tváře všem neprivilegovaným občanům a jen ukazuje, nakolik je korupcí prolezlá i samotná justice. Asi nezbyde, než brzy vyjít do ulic a začít cinkat znovu klíči...

17.07.2013 23:22:07 | Amonasr

Jsou to tisková prohlášení platformy "Vraťte nám stát", k mé spokojenosti je čte čím dál víc lidí, časem snad prolomí i mlčení České televize a ostatních masmédií. Tady je otevřený dopis:

____________________________
Otevřený dopis prezidentovi, předsedům sněmovních politických stran a poslancům
PRAHA, 16. 7. 2013

Vážený pane Prezidente, vážení předsedové sněmovních politických stran, vážení poslanci,

základním znakem demokratického zřízení je, že existují a dodržují se psaná i nepsaná pravidla pro řešení konfliktů. A že respektování těchto pravidel je nadřazeno prosazování zájmů a cílů zúčastněných aktérů.

Jmenováním Rusnokovy vlády jste, pane prezidente, dal přednost svým osobním ambicím a cílům před respektováním ústavních zvyklostí a konstrukce ústavního systému ČR, který je systémem parlamentní demokracie. Využil jste vládní krize jako záminky k vychýlení ústavně zakotvené dělby moci směrem k poloprezidentskému systému s ústavně neodpovědným prezidentem (což je světový unikát) a položil jste tím základ závažným deformacím našeho ústavního pořádku. Připravil jste tak podmínky, kdy může nastat zhroucení rovnováhy mocí: je představitelná situace, kdy bude ústavně neodpovědný premiér kontrasignovat rozhodnutí neodpovědného prezidenta, v položkách dle čl. 63 Ústavy, tedy včetně amnestie, jmenování soudců, odvolávaní vedoucích zastupitelských misí atd. Tím bychom se však posunuli do situace, která již nemá nic společného s demokratickým výkonem moci.

Ještě před nedávnem bylo stěží představitelné, že by sněmovna, nesoucí konečnou odpovědnost za jednání vlády a potažmo prezidenta, něco takového připustila. Přesto se to, vážení poslanci, podle všech signálů, chystáte udělat. Pokud tak učiníte, prokážete, že demokracie a veřejný zájem jsou pro vás jen prázdnými pojmy. Že vám jde jen o osobní prebendy, udržení moci a vlivu za jakoukoli cenu.

Že nereprezentujete občany, ale jen sami sebe nebo pochybné zájmové skupiny.
Vyzýváme vás, abyste se vrátili do svých rolí a mantinelů, která vám jsou dány ústavou, prezidentským / poslaneckým slibem a demokratickými principy. Vyzýváme vás, abyste zanechali politických šarvátek, které nepřinášejí žádnou hodnotu, ale přináše jí škodu ekonomickou, morální i společenskou. Vyzýváme vás, aby vaše jednání a rozhodování sledovalo výhradně zájmy země a jejích občanů. V opačném případě rozeberete další kus již dnes povážlivě křehké stavby demokracie.
A ponesete za to plnou odpovědnost
.
Za iniciativu VRAŤTE NÁM STÁT
Jiřina Dienstbierová
Hana Marvanová
Václav Němec
Jaroslav Kuch

18.07.2013 08:06:53 | Aťan

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí